Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 147 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 3425
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Har bestillt XPA-2. Håper den kommer til fredag slik Fedex regner med. Men jeg har en mistanke at Bring kommer til å fucke det opp for meg...

For øyeblikket har jeg en Rotel 1080 2x200w på mine Klipsch RF-83.

Jeg tenkte jeg skulle invitere over et par venner med sine effektforsterkere for en liten test når jeg får XPA-2. Jeg har en venn som har 2 Midgard 4,1 monoblokker 300w. og en ennen som har NAD C275BEE 2x150w. Kunne det vært interessant at jeg skriblet ned noen lytteinntrykk og slikt når vi får gjort dette?

Det hadde altså blitt testet disse:
    Rotel 1080 2x200w
    Emotiva XPA-2 2x300w
    NAD C275BEE 2x150w
    Midgard Oberon 4.1 monoblokker 300w

På Klipsch RF-83.
    Du skal bare fyre løs, men du kunne jo evt laget en egen tråd for det sånn att di som ønsker å diskutere evnet kan diskutere det der inne, og så linker du bare til tråden her inne. Kanskje dere kunne prøvd forskjellige Pre også?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sjefern]Har bestillt XPA-2. Håper den kommer til fredag slik Fedex regner med. Men jeg har en mistanke at Bring kommer til å fucke det opp for meg...
    QUOTE]
    Gratulerer. Postmenn hater XPA-2:-D
    Bring, suger Bigtime. Nesten hver gang leverer de mine produkter på posten for jeg er ikke hjemme. Bare tull.
    Når jeg fikk xpa-2 og umc-1 samtidig leverte de en på døra, og en på posten siden jeg ikke var hjemme...(kona tok i mot)

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Gratulerer. Postmenn hater XPA-2:-D
    Bring, suger Bigtime. Nesten hver gang leverer de mine produkter på posten for jeg er ikke hjemme. Bare tull.
    Når jeg fikk xpa-2 og umc-1 samtidig leverte de en på døra, og en på posten siden jeg ikke var hjemme...(kona tok i mot)
    Ja regner med at det er det samme som skjer meg. Hehe. Får den vel i løpet av måneden selv om beregnet ankomst er 14 jan.....

Jeg får lage egen tråd om test når jeg får den Men det blir nok ikke noen annen pre enn Denon 3806 reciveren min desverre

Skal skrive en liten notis her når vi har testet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Ingen ulyd i det hele tatt fra høytalere. Kommer en og annen "tikke" lyd fra XPA1, men er vel bare noen kondensatorer som lader seg opp eller tømmer seg, vil jeg tro. Ikke sjenerende i det hele tatt :-D

Har heller ikke hatt gleden av å prøve XPA5, selv om jeg vurderte akkurat den effektforsterkeren før jeg handlet inn XPA1 og XPA3. Jeg er utrolig fornøyd for det oppsettet jeg har nå. Både til musikk i stereo og til film. :-D

Hva med et bilde av oppsettet ditt? :-D :-D
    Hvordan benytter du din XPA1 og XPA3?
    Og hvordan er oppsettet ditt ?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Veit ikkje heilt korleis eg skal kopla opp endå. Foreløpig er det berre RB-81 den skal brukast på. Lurer på im eg skal bi-ampa. Veit ikkje kva som vil vera best...

Har senter og surround og, men dei er små. Så tenkte receiver vil greia dei åleina til eg får nye...

Er det forresten sånn at forsterkar brukar den strømmen den har? At dersom XPA-5 feks er berre kobla til på 2 kanalar, så vil desse kunna levera meir?
    Og sama med Onkyoen. Dersom ein Emotiva tar seg av frontane, vil den då ha meir å gi til senter og surround?
    Bruker du XPA-5 til kun 2 kanaler, så leverer den mer til de 2 kanalene ja. Men Emotiva sier selv at de ikke anbefaler dette på full guffe over lengre tid da dette sliter på forsterkeren, og anbefaler derfor heller XPA-2, som er mer beregnet på 2 kanaler. Men jeg kjører på full guffe jeg på min XPA-5 (også koblet til senter - 3 av 5 kanaler, men musikken avspilles i 2 kanaler), og det går helt fint :-)

Hadde forsterkeren vært bygd opp med seperate monoblokker, hadde det ikke vært noen fordeling til andre kanaler av kraftreservene.

Regner med at dette blir likt på Onkyoen som ved bruk av XPA-5.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter til neste happy days ja. Skal bestilla til ein kamerat og, så skal testa jetcarrier.

Veit ikkje heilt korleis eg skal kopla opp endå. Foreløpig er det berre RB-81 den skal brukast på. Lurer på im eg skal bi-ampa. Veit ikkje kva som vil vera best...

Har senter og surround og, men dei er små. Så tenkte receiver vil greia dei åleina til eg får nye...

Er det forresten sånn at forsterkar brukar den strømmen den har? At dersom XPA-5 feks er berre kobla til på 2 kanalar, så vil desse kunna levera meir?
    Og sama med Onkyoen. Dersom ein Emotiva tar seg av frontane, vil den då ha meir å gi til senter og surround?
    Ingen som kan gi meg svar?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du? Se svaret mitt i forrgie innlegg. Kan ikke forstå annet enn at Onkyoen er lik Emotivaen ved at den fordeler kreftene sine så lenge ingen av disse er bygd opp med seperate monoblokker (det finnes flerkanalsforsterkere som er det, feks en av NAD jeg vet om).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kanal pr høytaler er mer en nok til og blåse liv i de

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hvordan benytter du din XPA1 og XPA3?
    Og hvordan er oppsettet ditt ?
    XPA1 driver mine fronthøytalere, Klipsch RF-7, mens XPA3 driver senter og sidehøytalere. Receiver driver bakhøytalere.

Legger ved bilde av (nesten hele) oppsettet mitt.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    XPA1 driver mine fronthøytalere, Klipsch RF-7, mens XPA3 driver senter og sidehøytalere. Receiver driver bakhøytalere.

Legger ved bilde av (nesten hele) oppsettet mitt.
    Heftig oppsett!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Heftig oppsett!
    Takk for det :-D

Er meget fornøyd selv :-D

Prøvde linken din, men den fungerte ikke!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Websen: Sorry, eg såg ikkje kva du skreiv før no. No har eg i alle fall blitt litt smartare

Ny receiver, ny sub og så vert det XPA-5!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Websen: Sorry, eg såg ikkje kva du skreiv før no. No har eg i alle fall blitt litt smartare

Ny receiver, ny sub og så vert det XPA-5!
    Nøyaktig hvilken receicer, og hvilken sub?
    Har du dette allerede, eller skal du skaffe deg disse komponentene også?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skaffa meg detta når lommebok og samboer tillet dette. Tenkte på Onkyo TX NR-808 og vurderer xtz 12". Er ikkje sikker på sub, men xtz ser ut til å gi mykje for pengane...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skaffa meg detta når lommebok og samboer tillet dette. Tenkte på Onkyo TX NR-808 og vurderer xtz 12". Er ikkje sikker på sub, men xtz ser ut til å gi mykje for pengane...
    Kan anbefale Onkyo TX NR-808. Regner med den er ganske lik min Onkyo TX NR-807, men med HDMI ver 1.4 (støtte for 3D).

Xtz vet jeg ingenting om. Mange snakker også om SVS-subber her på forumet, men har ikke hørt lyden av disse heller.
    Edit: Fant en test her, som Xtz vant: Test av Sunfire HRS-8 - Lyd og Bilde

En stereo-kamerat av meg prøver nå ut Sunfire HRS-8 SUNFIRE: 8" High Resolution Series Subwoofer - HRS-8

Stram som bare fy, og 1000w. 10 tommer og 12 tommer er på 1000w, så det kan godt tenkes at 8-tommeren er helt glimrende til musikk (men er beregnet for rom mindre enn 14m2). Kanskje jeg også får testet denne: Sunfire HRS-8 Subwoofer Review - Product Review - Sunfire Subwoofer Review

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Har bestillt XPA-2. Håper den kommer til fredag slik Fedex regner med. Men jeg har en mistanke at Bring kommer til å fucke det opp for meg...

For øyeblikket har jeg en Rotel 1080 2x200w på mine Klipsch RF-83.

Jeg tenkte jeg skulle invitere over et par venner med sine effektforsterkere for en liten test når jeg får XPA-2. Jeg har en venn som har 2 Midgard 4,1 monoblokker 300w. og en ennen som har NAD C275BEE 2x150w. Kunne det vært interessant at jeg skriblet ned noen lytteinntrykk og slikt når vi får gjort dette?

Det hadde altså blitt testet disse:
    Rotel 1080 2x200w
    Emotiva XPA-2 2x300w
    NAD C275BEE 2x150w
    Midgard Oberon 4.1 monoblokker 300w

På Klipsch RF-83.
    artig å se resultatet På forhånd vil jeg si at jeg tror Rotel 1080 går av med seieren

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og lest mykje bra om SVS, men då er eg fort oppe i dobbel og trippel pris. HRS såg litt spennande ut, men reknar med den og kostar litt? XTZ 12" går for rundt 3000 brukt, noko som er veldig rimeleg.

Med tanke på det vert det nok XTZ som blir den første suben eg testar. Har lita stove, og trur detta vil vera nok foreløpig. Kanskje oppgradera når eg får betre plass...

Men for all del, dersom nokon har andre gode forslag, tar eg i mot dei med ein takk

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og lest mykje bra om SVS, men då er eg fort oppe i dobbel og trippel pris. HRS såg litt spennande ut, men reknar med den og kostar litt? XTZ 12" går for rundt 3000 brukt, noko som er veldig rimeleg.

Med tanke på det vert det nok XTZ som blir den første suben eg testar. Har lita stove, og trur detta vil vera nok foreløpig. Kanskje oppgradera når eg får betre plass...

Men for all del, dersom nokon har andre gode forslag, tar eg i mot dei med ein takk
    Hadde Dali 12 tommer før (dvs jeg har den enda, men den er satt bort fordi den fungerte ujevnt), men den jeg har nå er tydelig kraftigere. Jeg har nå denne; Fence Audio FS-15mk2 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky, og den gjør en god jobb. Men det er en 15-tommer. Selv om jeg synes den følger musikken meget bra, tror jeg nok at jeg ville fått mer slam i musikken med en 10 eller 12 tommer, med kraftig forsterker.

Kunne gjerne tenkt meg å teste denne subben fra Klipch: RT-12d Subwoofer - RT-12D --- Klipsch Reference Series - Overview, i cherry - men den har nå gått ut av produksjon, og er kun å finne på bruktmarkedet (finnes en 10 tommer også).

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om man skal ha en rå filmsub så er SVS veien å gå, SVS er ikke noe vidundersub på musikksiden, men den fungerer. XTZ 12" har jeg hørt mye godt om, og jeg tror du kommer til å bli ganske så fornøyd uans.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question "Trippel y-ledd" ?

Hei! Jeg har xpa-5 og xpa-2. Pr. i dag tar xpa-2 seg av bassene i front Mirage Omd-28 og xpa-5 tar mellomtone&diskant. Omd-28 har 3 kobl. pkt. Lurer på å bi-ampe med 4 av xpa-5`s til omd. (Siste til center) -Da må jeg vel ha tre utg. fra pre på lx-83 front? (I dag tar xpa-5 to av bak-kanalene..)

Side 147 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •