Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 3425
    Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Bor i en ikke alt for stor leilighet, men har nå plass til alle mine! Hjalp litt at jeg lagde min egen rack og da!

Sender med et bilde av mine. Ingen plassproblem her :-D

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Gratulerer med nye XPA1 :-D Har de selv og er storfornøyd. Spesielt etter at jeg foretok en kalibrering av høytalerne, fikk jeg en punch og trøkk i bassen jeg ikke trodde var mulig. :-D En ting er helt sikkert: XPA1 leverer kvalitet for pengene!

Men lurte litt på fjernkontrollen du fikk med. Var det noe som fulgte med XPA1 eller noe du bestilte utenom?
    Takk takk! Tviler på at naboene er like fornøyd som meg... men.... 8)

Den ble sendt med mine xpa-1 som et plaster på såret pga de problemene som det har vært med umc-1. Bare å ta kontakt med sara hos emotiva, så ordner det seg sikkert! Regner med at siste update på firmwiren vil gjøre susen på audio dropouts som har vert et "lite" problem. Har du umc-1? evt når kjøpte du den?

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Tviler på at naboene er like fornøyd som meg... men.... 8)

Den ble sendt med mine xpa-1 som et plaster på såret pga de problemene som det har vært med umc-1. Bare å ta kontakt med sara hos emotiva, så ordner det seg sikkert! Regner med at siste update på firmwiren vil gjøre susen på audio dropouts som har vert et "lite" problem. Har du umc-1? evt når kjøpte du den?
    Nei, som du ser av bildet jeg la ved før dette innlegg, har jeg XPA1 og XPA3. UMC1 har jeg ingen erfaring med. 8)

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, som du ser av bildet jeg la ved før dette innlegg, har jeg XPA1 og XPA3. UMC1 har jeg ingen erfaring med. 8)

Ahh! klipsch høytalere? Noe ulyd på tomgang?

Har du sammenlignet xpa-3 mot xpa-5?

umc-1 anbefales får å si det slik! Meget god til film og overraskende bra til stereo! Beholder min til xmc-1 kommer på markedet! :-D

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

umc-1 anbefales får å si det slik! Meget god til film og overraskende bra til stereo! Beholder min til xmc-1 kommer på markedet! :-D
    Noen aning om når XMC-1 kommer da? ;D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen ulyd i det hele tatt fra høytalere. Kommer en og annen "tikke" lyd fra XPA1, men er vel bare noen kondensatorer som lader seg opp eller tømmer seg, vil jeg tro. Ikke sjenerende i det hele tatt :-D

Har heller ikke hatt gleden av å prøve XPA5, selv om jeg vurderte akkurat den effektforsterkeren før jeg handlet inn XPA1 og XPA3. Jeg er utrolig fornøyd for det oppsettet jeg har nå. Både til musikk i stereo og til film. :-D

Hva med et bilde av oppsettet ditt? :-D :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Tror ikke du skal benytte diskant/mellomtone fra receiver i slikt et tilfelle. Ikke til å anbefale. Benytt heller XPA-2 som bi-wiring er min klare anbefaling.

Hvis du har feks kun XPA-5, og ønsker å bi-ampe frontene istedenfor biwiring, forsvinner 4 av kanalene og du har igen 1 til senter. Ville heller da benyttet receiveren til de 2 bakkanalene (om du ikke bi-wirer). Men XPA-2 til frontene som bi-wiring, og XPA-5 til resten er selvsagt et mye bedre alternativ.

Har du planer om å kjøpe XPA-5 først, og XPA-2 senere, ville jeg kjøpt bi-wiring kabler, og ikke bi-ampet dem. For da slipper du å skifte kabler senere (og det er ikke sikkert du vil høre noen forskjell ved bi-amping heller, siden XPA-5 fordeler kreftene den har tilgjengellig).
    Jeg har bi-wiret min XPA-5 mot mine Klipsch RF-63, og er kjempefornøyd med trykket jeg har i den løsningen.
    Heisan ! Jeg har xpa-2 & 5 og bi-amper til Mirage Omd-28. To bak-kanaler tar lx-83 seg av. Er godt fornøyd med lyden, men angrer på at jeg ikke gikk for 2 xpa-5 eller xpa-3&5, slik at jeg kunne bi-ampet center også (Omd-c-2)

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Heisan ! Jeg har xpa-2 & 5 og bi-amper til Mirage Omd-28. To bak-kanaler tar lx-83 seg av. Er godt fornøyd med lyden, men angrer på at jeg ikke gikk for 2 xpa-5 eller xpa-3&5, slik at jeg kunne bi-ampet center også (Omd-c-2)
    Der har du også funnet deg et alternativ. Bi-ampe kun til bassen i frontene. Regner med at XPA-2 ville holde til frontene alene (bi-wiring), men det hadde selvsagt vært interessant å høre en bi-amping på kun bass på mine fronter (RF-63) ville gitt merkbar effektforskjell i forhold til den XPA-5 jeg kun har i dag.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Noen aning om når XMC-1 kommer da? ;D

Var noe skriverier på emo forum der det anntydes at den slippes rundt juletider 2012. :-D

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ulyd i det hele tatt fra høytalere. Kommer en og annen "tikke" lyd fra XPA1, men er vel bare noen kondensatorer som lader seg opp eller tømmer seg, vil jeg tro. Ikke sjenerende i det hele tatt :-D

Har heller ikke hatt gleden av å prøve XPA5, selv om jeg vurderte akkurat den effektforsterkeren før jeg handlet inn XPA1 og XPA3. Jeg er utrolig fornøyd for det oppsettet jeg har nå. Både til musikk i stereo og til film. :-D

Hva med et bilde av oppsettet ditt? :-D :-D

Samsung 52" LCD, snart 3 år nå! Så snart på tide med noe større! :-D Spare spare... :P havner nok på brukten i løpet av året! :-|

Bli nok samsung en gang til! 60"+ 8) men da blir det LED! og 3D :-D

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 52" LCD, snart 3 år nå! Så snart på tide med noe større! :-D Spare spare... :P havner nok på brukten i løpet av året! :-|

Bli nok samsung en gang til! 60"+ 8) men da blir det LED! og 3D :-D
    Har du samme TV som meg (se link)?
    Det er i så fall enda en knallgod TV :-D.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    XPA-5 er en god del kraftigere enn XPA-3.
    Stromforsyning på 1200VA vs 800VA feks.

Jeg vet ikke hvilken receiver du har, men en receiver har alltid en forsterker i seg (ellers er det kun en prosessor), så kraften i receiveren kommer i tillegg til kraften i XPA-5. Benyttes bakkanalene fra koblinger til receiveren, har du 1200VA i sin fulle btredde å benytte til senter og fronthøyttalerne.
    Då ser det ut som det må bli XPA-5 på meg Bakkanalane får receiver ta åleina og XPA-5 på front og senter.

Taker for hjelpa folkens!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då ser det ut som det må bli XPA-5 på meg Bakkanalane får receiver ta åleina og XPA-5 på front og senter.

Skal du da bi-ampe frontene, eller bi-wire, eller kanskje bare normal singelwire?

Husk at du senere kan utvide med XPA-2 og bruke den feks til bare bassen til frontene. I dette tilfellet kan du benytte XPA-5 til diskant og mellomtone og senter (og bakkanalene om du ikke benytter receiveren til dem).
    Men XPA-5 alene skal holde i massevis...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Annbefaler deg å vente til neste "happydays"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noe skriverier på emo forum der det anntydes at den slippes rundt juletider 2012. :-D
    Er det ikke på den tiden at verden utslettes da? Skremmende tid å slippe et slikt produkt på ;S

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygger kino

Holder på å bygge kino i disse dager, sjekk ut tråden min her:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...kino-trad.html

Har et par spørsmål som vil være vesentlig for fremdriften:
    1. Gjelder kabler/kaabling i vegg.
    2. Effekt til høytalerene.

Har i dag en Pioneer SC LX 81 reciever som utgangspunkt.
    Av høytalere skal jeg kjøpe fronter: B&W CT7.4 Experience the B&W CT7.4 LCRS - Bowers & Wilkins | B&W Speakers
    Center: B&W CT7.3 Experience the B&W CT7.3 LCRS - Bowers & Wilkins | B&W Speakers
    Bak: B&W CCM7.5 Experience the B&W CCM7.5 - Bowers & Wilkins | B&W Speakers
    Side: B&W CCM684 Experience the B&W CCM683 - Bowers & Wilkins | B&W Speakers
    Av subber skal jeg ha 2stk 12". Enten ZTX eller SVS.

Tilbake til spm.
    1. Vil jeg ha problemer med å levere nok strøm ved å benytte disse kablene i vegg? For only $139.49 each when QTY 50+ purchased - 500ft 12AWG CL2 Rated 2-Conductor Loud Speaker Cable (For In-Wall Installation) | 12AWG Loud Speaker Cables

2. Vil jeg ha nok krefter ved å kun benytte reciever eller vil jeg ha noe igjen for å kjøre 3x XPA1 på alle fronter og center? eller XPA3 på frontene og center.
    Og vil da igjen nevnte kabel bli flaskehals. ??

Jeg er vel av den oppfatning at jeg ikke tidligere har klart å høre forskjell på disse to kablene i en blindtest... :
    Nordost Blue Heaven Rev II Høyttalerkabel | Soundgarden
    og
    Nordost Wyrewizard Spellbinder Høyttalerkabel | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter til neste happy days ja. Skal bestilla til ein kamerat og, så skal testa jetcarrier.

Veit ikkje heilt korleis eg skal kopla opp endå. Foreløpig er det berre RB-81 den skal brukast på. Lurer på im eg skal bi-ampa. Veit ikkje kva som vil vera best...

Har senter og surround og, men dei er små. Så tenkte receiver vil greia dei åleina til eg får nye...

Er det forresten sånn at forsterkar brukar den strømmen den har? At dersom XPA-5 feks er berre kobla til på 2 kanalar, så vil desse kunna levera meir?
    Og sama med Onkyoen. Dersom ein Emotiva tar seg av frontane, vil den då ha meir å gi til senter og surround?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Er det ikke på den tiden at verden utslettes da? Skremmende tid å slippe et slikt produkt på ;S

Hehe.. Satser på at det går bra uansett! Du får sende en mail til lonnie og høre hva han mener ang saken! :P

Ang tv`n, så stemmer det! Samma Tv`n som deg ja! Knallgod enda! Men... Mye vil ha mere! 8)

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt XPA-2. Håper den kommer til fredag slik Fedex regner med. Men jeg har en mistanke at Bring kommer til å fucke det opp for meg...

For øyeblikket har jeg en Rotel 1080 2x200w på mine Klipsch RF-83.

Jeg tenkte jeg skulle invitere over et par venner med sine effektforsterkere for en liten test når jeg får XPA-2. Jeg har en venn som har 2 Midgard 4,1 monoblokker 300w. og en ennen som har NAD C275BEE 2x150w. Kunne det vært interessant at jeg skriblet ned noen lytteinntrykk og slikt når vi får gjort dette?

Det hadde altså blitt testet disse:
    Rotel 1080 2x200w
    Emotiva XPA-2 2x300w
    NAD C275BEE 2x150w
    Midgard Oberon 4.1 monoblokker 300w

På Klipsch RF-83.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Nå er jo ikke jeg noen fasit, og ikke kan jeg snakke for deg...
    MEN...jeg har xpa2 og xpa3 og angrer kun på at det ikke ble 5 i stedet for 3. Kun i tilfelle jeg skulle trenge 7.1.
    Min xpa-2 driver SVS-MTS og de krever litt krefter, etter hva ekspertene mener Etter at jeg fikk XPA-2 så kutter jeg x-over på 40-50hz mot 80 før. Og jeg har jo en ok sub-SVS PC12nsd.
    Skulle jeg hatt noe annet måtte det være mange upa-1:-D

Side 146 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •