Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 3425
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har xpa-3, og kjøpte den brukt.

Da jeg hadde klipschene i hjemmekinoen på den så var det kun litt svak susing når det ikke var noe lydsignal ut.
    Men det merket jeg IKKE noe av når det spilles musikk.

Så hører en en kort liten susing når en slår den på fra standy, det er da helt normalt. Tror det er en type sjekk at det er signal på høytalere.
    Høres ikke så ille ut. Men, har Xpa-2 høyere gain enn Xpa-3? Har tenkt å bruke Xpa-2 på frontene. (tenker på att den kanskje kan støye litt mere enn Xpa-3)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Høres ikke så ille ut. Men, har Xpa-2 høyere gain enn Xpa-3? Har tenkt å bruke Xpa-2 på frontene.
    Ingen anelse, har bare den ene emotivaen enda.
    Men drømmer om en xpa-2 på fronetene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ingen anelse, har bare den ene emotivaen enda.
    Men drømmer om en xpa-2 på fronetene.
    Heisan! Har Pioneer sc-lx83 og Emotiva xpa-2 / 5. Bi-ampet frontene (Mirage Omd-28) - Ingen noise fra Emotivaène..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert bare en brøkel av di forsterkerne som blir solgt totalt som har feil. Man kan vell være både heldig og uheldig.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke så ille ut. Men, har Xpa-2 høyere gain enn Xpa-3? Har tenkt å bruke Xpa-2 på frontene. (tenker på att den kanskje kan støye litt mere enn Xpa-3)
    hos meg går det cirka 1minutt så er brummingen 99% borte...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    hos meg går det cirka 1minutt så er brummingen 99% borte...
    Det er mye strømm i Xpa-1, så det er sikkert derfor.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert bare en brøkel av di forsterkerne som blir solgt totalt som har feil. Man kan vell være både heldig og uheldig.
    tror faktisk ikke det er snakk om feil i de fleste tilfeller heller , er nok heller at de er følsomme for "grums" på strømnettet , og med så høy gain (tror det er 32db) vil det kunne føre til litt brum i ht i værste fall .
    også det med rydding i kabler kan hjelpe
    brum i tafo vil også ofte skyldes støy/likespenningskomponent på strømnettet , så det spørs hvor heldig du er med naboer og e-verk :wink:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    tror faktisk ikke det er snakk om feil i de fleste tilfeller heller , er nok heller at de er følsomme for "grums" på strømnettet , og med så høy gain (tror det er 32db) vil det kunne føre til litt brum i ht i værste fall .
    også det med rydding i kabler kan hjelpe
    brum i tafo vil også ofte skyldes støy/likespenningskomponent på strømnettet , så det spørs hvor heldig du er med naboer og e-verk :wink:
    Uheldigvis e strømmnettet her gammelt, og føler det er noe galt med strømmen uans om elektrikker ikke finner noe,
    Siden jeg har den brumminga i parasoundn. Får håpe jeg ikke blir plaget med emo'ene. Her er alle kabler separert og sortert sånn att ingen forstyrelser skal kunne være noe problem. Kan det hjelpe på med ett overspenningsvern/strømmrenser. Tenker dog på Monster sine store rack "vern"

Mvh
    Svein S

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de har noe slikt på Elkjøp f.eks så har man jo 30 dagers returrett/åpent kjøp, da kan man teste litt om det hjelper.
    Men vet ikke om Elkjøp har noen slike produkter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvis de har noe slikt på Elkjøp f.eks så har man jo 30 dagers returrett/åpent kjøp, da kan man teste litt om det hjelper.
    Men vet ikke om Elkjøp har noen slike produkter.
    Tror ikke det skal være noe problem å få di til å bestille inn.
    Jeg vet att det finnes folk som har fått hjelp med strømmen i hjemmet med en skikkelig sånn en. Men dog om di har hatt for høy spenning på nettet.

Mvh
    Svein S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nå er vel du også en av de ytterst få som har vært plaget med dette?
    Solgte ikke du ampen videre til en annen person, som ikke opplevde noe støy hos seg?
    Det er støy hos han også. Ikke så mye i selve høytallerene, men det har nok med at hans er mye mer tungdrevne enn mine, samt at han ikke bryr seg så mye. Trafostøyen er så å si den samme. Men han har alt utstyret stående inni ett skap i gangen.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er støy hos han også. Ikke så mye i selve høytallerene, men det har nok med at hans er mye mer tungdrevne enn mine, samt at han ikke bryr seg så mye. Trafostøyen er så å si den samme. Men han har alt utstyret stående inni ett skap i gangen.
    Det er to ting som kan være årsaken her slik jeg ser det: Enten så er det elektronikken som svikter, muligens en kondensator som sliter med å lade opp på et kretskort , eller så har du og tidligere eier en jordingsfeil i huset! Det er svært ofte dårlig jording i anlegget i et hus som gir sus eller støy i høytalere. En egen kurs med dertil jording kan være det som er løsningen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Det er to ting som kan være årsaken her slik jeg ser det: Enten så er det elektronikken som svikter, muligens en kondensator som sliter med å lade opp på et kretskort , eller så har du og tidligere eier en jordingsfeil i huset! Det er svært ofte dårlig jording i anlegget i et hus som gir sus eller støy i høytalere. En egen kurs med dertil jording kan være det som er løsningen.
    Begge strømanlegg er av nyere dato. Mitt er fra 2005, og har TN nett, mens hans er fra 1997, og er IT nett. Han har ikke jordfeil, hverken hos seg eller på resten av trafoen. Det sjekket jeg når han flyttet inn, siden han bor på samme felt som mine foreldre, men har forskjellig trafo. De har jordfeil på trafoanlegget.

Mitt har heller ikke jordfeil. Hadde elkontrollen på besøk tidligere i år, og han oppdaget heller ingen.

Når jeg hadde den, så testet jeg alt som var mulig å teste. Inkludert å skru av alt annet i huset, og ha den alene på egen kurs, med kun 1 høytaller (testet alle utganger), samt uten høytaller. Sus i høytaller på alle utganger, samt trafodur uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpa-5

Kanvera svaret allereie står i tråden, men orka ikkje å lesa 144 sider.

Det eg lurer på er om XPA-5 kan brukoplast? Feks bruka 2 kanalar på kvar front og ein på senter?

Vurderer denna framfor XPA-2, då eg vil ha kanal til kommande senter og. XPA-1 og XPA-2/3 feks vert for dyrt og tar for mykje plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan ikke brokobles, men du kan bruke 2+2 kanaler for å Bi-Ampe frontene

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Den kan ikke brokobles, men du kan bruke 2+2 kanaler for å Bi-Ampe frontene
    Jepp bare å splitte signalet med Y ledd ut i fra preout på reciver/prosessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ein mulighet!

Har Klipsch RB-81 no og vurderer Onkyo TX NR-808 til å driva dei. Då vart eg anbefalt effektforsterkar ala Emotiva i tillegg. Tenkte dett var ein god ide, med tanke på at eg har tenkt på større høgtalarar seinare. Hadde då håpt å få i pose og sekk med XPA-5, så eg slapp å kjøpa to Emotiva...

Dersom eg går for feks. store klipsch seinare ala RF-83 eller RF-7, vil ein bi-ampa Xpa-5 vera bra nok med kraft til dei? Då har eg jo ein kanal til center og...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kanvera svaret allereie står i tråden, men orka ikkje å lesa 144 sider.

Det eg lurer på er om XPA-5 kan brukoplast? Feks bruka 2 kanalar på kvar front og ein på senter?

Vurderer denna framfor XPA-2, då eg vil ha kanal til kommande senter og. XPA-1 og XPA-2/3 feks vert for dyrt og tar for mykje plass...
    Hvis du har en receiver som feks min Onkyo TX-NR807, er det bare å sette denne opp til å bi-ampe. Da blir det 5 pre-out ut fra receiveren med 5 stk RCA kabler istedenfor 3 pre-out til receiveren (som da blir 3 stk RCA kabler). Disse 5 pre-out fyller dermed opp de 5 kanalene du har tilgjengelig i XPA-5, og det vil ikke være behov for noen Y-ledd.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det er jo ein mulighet!

Har Klipsch RB-81 no og vurderer Onkyo TX NR-808 til å driva dei. Då vart eg anbefalt effektforsterkar ala Emotiva i tillegg. Tenkte dett var ein god ide, med tanke på at eg har tenkt på større høgtalarar seinare. Hadde då håpt å få i pose og sekk med XPA-5, så eg slapp å kjøpa to Emotiva...

Dersom eg går for feks. store klipsch seinare ala RF-83 eller RF-7, vil ein bi-ampa Xpa-5 vera bra nok med kraft til dei? Då har eg jo ein kanal til center og...
    Det har den absolutt. Ble litt skremt av kraften i XPA-5 da den sprengte mellomtone/diskant i noen rimeligere doble 12-tommers høytalere jeg hadde tidligere som jeg bi-ampet (signalene fra forsterkeren hørtes helt rene ut, så jeg stiller spørsmåltegn ved kvaliteten på høyttalerne jeg hadde, og ikke på XPA-5).

Jeg kjøpte Klipsch RF-63, og benytter heller nå 3 kanaler av min XPA-5, og bruker bi-wiring kabler istedenfor singelwire, da dette ble anbefalt mellom de to alternativene, og jeg kan nå spille overhøyt ved maks volum. Det er ikke sikkert du hører noe særlig forskjell på bi-amping og bi-wiring siden XPA-5 fordeler kreftene den har tilgjengelig uansett, men det er jo bare å prøve (i følge Emotiva skal det visst være bedre for forsterkeren om du benytter alle 5 kanalene - altså 4 kanaler til frontene om du bi-amper).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Då ser det nesten ut som eg må gå for XPA-5. Dersom eg av ein eller anna grunn skulle trenga meir kraft, er det vel ikkje noko problem å kombinera denna med feks XPA-2? At det vert XPA-5 på alle 5 kanalane pluss XPA-2 pr frontane feks?

Er litt i villrede no... Vil vera sikker på at eg gjer riktig og at det er framtidsretta når eg først investerer...

Side 144 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •