Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 140 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Hvorfor ikke kjøpe 2 stk UPA-1 som er mer musikkvennlig enn XPA i utgangspunktet? Bra pris og masse power :-o
    Er ikke noe geni når det kommer til hifi :-? Må ikke disse kobles til en annen forsterker for å styre volum osv? Vet ikke om Denon AVR-3805 jeg har, har tilkoblingsmuligheter for å koble til disse? Ha ikke så mye innsikt i dette nei!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe 2 stk UPA-1 som er mer musikkvennlig enn XPA i utgangspunktet? Bra pris og masse power :-o
    Legger opp et bilde. Er det noen innganger for å koble til forsterker?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av stureg
    Ja! Du har pre out. Jeg har Pioneer sc lx-83 og den er koblet opp mot Xpa-5 og xpa-2.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stureg
    Zero problem

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Ja! Du har pre out. Jeg har Pioneer sc lx-83 og den er koblet opp mot Xpa-5 og xpa-2.
    Ga det mye lydmessige forbedringer?

Jeg har Pioneer SC LX 71 og B&W CM9. Den har ingen problemer med å drive høyttalerne, men man vil jo alltid ha noe som er enda bedre

Sendte derfor en mail til Emotiva (quote) vedrørende bestilling av en XPA-5. Men skulle altså gjerne hørt hva andre synes om XPA-5 i forhold til den forsterkeren jeg har.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Lonnie hos Emotiva og spurte om man kunne bruke subwoofer(e) på rca-utgangene på XDA-1 dersom man kobler med XLR til effektforsterker.

Og svaret var JA, det kan man, begge utgangene fungerer samtidig.
    Det betyr jo at man kan bruke XDA-1 med subwoofer som hvilket som helst annen integrert forsterker med pre-out. Man har selvfølgelig ikke det bassmanagement-systemet som USP-1 har da..

Da har vi i alle fall avklart det

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ga det mye lydmessige forbedringer?

Jeg har Pioneer SC LX 71 og B&W CM9. Den har ingen problemer med å drive høyttalerne, men man vil jo alltid ha noe som er enda bedre

Sendte derfor en mail til Emotiva (quote) vedrørende bestilling av en XPA-5. Men skulle altså gjerne hørt hva andre synes om XPA-5 i forhold til den forsterkeren jeg har.
    Hva tenker du på? I forhold til lydsignatur, power eller om det faktisk går ann med tanke på tilkoblingsmuligheter osv?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på? I forhold til lydsignatur, power eller om det faktisk går ann med tanke på tilkoblingsmuligheter osv?
    Jeg regner med den har overlegen kraft. Men er lydbildet mørkere/lysere, mer oppløst, bedre bass, kort sagt føles det som at man får et skikkelig løft i lydkvaliteten i forhold til en bra receiver? Dvs. i forhold til den Pioneeren jeg har.

Bestiller den imorgen, så jeg får jo testet etterhvert, men det er uansett spennende å høre hva man har i vente
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraft: check. Amerikanerbass: check!!

Spilte med en LX60 her tidligere og kan kjenne løftet her i hvertfall. Fyldigere hele veien. (Skal sies at Pioneer og Klipsch ikke går for å være 110% supermatch, men allikevel, Føler vel at den har gitt en fornuftig sprut i det jeg synes var bra, men med stort potensiale for forbedringer.

Så, tror neppe det vil bli mye lysere, den vil ha mer kontroll på høytalerne enn det recieveren klarer selv i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

blir snart en umc-1 fattigere her i huset,enten blir det slegga eller jeg må prøve og stave noen ord på dårlig engelsk over til emotiva men først kan jeg prøve og spøre her.Jo problemet er at i dag skulle jeg se film slo på boksen som vanlig med fjernkontrollen og da startet artigheta i displayet fikk jeg et svakt blått lys med loadingteksten som ble stående og rulle med små prikker under helt til det ble helt svart mens det var blått lys rundt knappene og volumhjulet.Så gikk powerknappen over til oransje farge så til blått og slik holdt han på.Prøvde fjernkontrollen men der var heller ingen respons uten at man kunne se at boksen mottok signal da det blinket raskt irundt powerknappen.Slo så av strømmen bak og på igjen med powerknappen bak,dro ut støpslet og alt det der.Men fortsatt samme problemet.Laster ned de 2 siste oppdateringene som er sluppet,oppgraderer med den første men ingen forandring samme som før.Legger inn den siste som heter front display ett eller annet og fortsatt samme dritten eneste forsjkell er at da kunne jeg slå den av med powerknappen framme på boksen men ikke med remoten da den softwaren ikke ville virke på plastboksen og det visste jeg da de fremhever det som en advarsel til de som har plastremote (min aluremote er på vei fra usa) men det hjelper jo meg ikke så mye når ikke boksen ikke vill virke likevel.Har prøvd og lest meg frem på emotiva sine offiselle forum og det virker ikke som jeg er helt alene med div. problemer irundt umc-1. Åpnet boksen i dag men er heller ingen elektriker sjekket bare om det kansjke var noen sikringer som var røket men de så like bra ut men kan jo så klart være noe som har røket likevel.Tok også ut alt som var tilkoblet til i boksen,skiftet strømkabler,prøvde div. strømutak i huset for og utelukke spenningsforsjkeller men fortsatt samme problemet.Vet at dette ble et langt foredrag men må bare prøve og høre om noen har noen tips om hva jeg kan gjøre så at ikke slegga får noe og kose seg med.Og om noen her kunne ha hjulpet meg med noen enkle engelske setninger når jeg skal sende noen spørsmål til usa utav det jeg har skrevet her på norsk.Hadde jo i planene at jeg skulle ha denne til neste utgaven kom til neste år men nå har tvilen begynt og tatt meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minner om problemene en fyr hadde på emo sitt forum , han hadde to sikringer som var gått viste det seg , prøv å bytte selv om de ser hele ut , koster en femmer pr stk på en bensinstasjon :-D
    Ellers sender jeg gjerne en mail for deg til emotiva , bare send meg en pm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    minner om problemene en fyr hadde på emo sitt forum , han hadde to sikringer som var gått viste det seg , prøv å bytte selv om de ser hele ut , koster en femmer pr stk på en bensinstasjon :-D
    Ellers sender jeg gjerne en mail for deg til emotiva , bare send meg en pm
    mange takk for raskt svar,skal prøve i morgen hvis ikke så sender jeg deg en pm:-D må logge av og finne de rosa tøflene,ellers så bruker kona slegga på meg istedenfor .men takk for responsen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Xlr

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Sendte en mail til Lonnie hos Emotiva og spurte om man kunne bruke subwoofer(e) på rca-utgangene på XDA-1 dersom man kobler med XLR til effektforsterker.

Det betyr jo at man kan bruke XDA-1 med subwoofer som hvilket som helst annen integrert forsterker med pre-out. Man har selvfølgelig ikke det bassmanagement-systemet som USP-1 har da..

Heisan! Vurderer å reservere XDA-1. Jeg har Xpa-2 og xpa-5, Pioneer sc-lx83 og Sony cd xa5400es, den har xlr-inng. Forslag til hvordan jeg kan koble opp "balansert"? -Bi-amper i dag til frontene Mirage omd-28 -Jeg må vel ha xlr hunn til hunn xda-1> sony cd? ("ser kun hann til hunn på Emotiva.com..") to subber i y-splitt fra sc-lx-83.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Hvordan bør denne kobles mot Pioneer lx-83 - Emotiva xpa-5&2 - Sony&Pioneer cd + 2 subber og Argon Ha1 hodetlf.forsterker ?

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig bestilt, eller betalt via bank, for 2 x Xpa1 og 1 x Xpa3.
    Som dere ser var det ikke gratis å få det fraktet til Norge. Lurer nå på hvor lang tid en slik bankoverføring tar før de på Emotiva får det bekreftet? Regner med at de kontakter meg når så skjer? Skulle så gjerne hatt disse effektforsterkerne i går. :-P

Noen her som har bestilt via bank, som vil dele sin erfaring om hvordan prosedyren var? Da tenker jeg på selve betalingen og hvor lang tid det tok før Emotiva sendte varene fra sitt lager og til varene var i hus.

Jeg gleder meg ihvertfall som en 5-åring på juleaften til å koble disse opp mot mine Klipsch RF-7 og senere til RC-64 II, som er forhåndsbestilt.:lol: :lol:

Xpa-1 $829.00
    Freight $190.28FedEx economy
    Total $1019.28

Xpa-1 $829.00
    Total $1019.28

Xpa-3 $529.00
    Freight $184.09FedEx economy
    Total $713.09

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg fikk mail fra Cathy hos Emotiva, skrev hun at jeg nå kunne betale med Visa. Send en mail å spørr om dette. Når jeg betalte sist med bank tok det 6 dager før de fikk pengene og sente varene. Betaler du med Visa har de p.engene på sekundet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar vel like kort tid hvis man har en Paypal konto. Og har man det ikke så tar det vel kun 3 dager å bli autorisert på Paypal. Det var slik jeg betalte for min XPA-5 i sin tid. Enkelt og grei løsning, og Emotiva slipper å se visa nummeret (Selv om de garantert er ærlige)

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Sist jeg fikk mail fra Cathy hos Emotiva, skrev hun at jeg nå kunne betale med Visa. Send en mail å spørr om dette. Når jeg betalte sist med bank tok det 6 dager før de fikk pengene og sente varene. Betaler du med Visa har de p.engene på sekundet.

Okey. Hørte aldri noe om å betale med Visa, men føler det tryggere med overføring via bank. Paypal kunne jeg brukt, men måtte justere en eller annen sum før jeg kunne bruke den betalingsmetoden. Tok visst noen dager det også...

Men da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til godvarene kommer i hus. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Da har jeg endelig bestilt, eller betalt via bank, for 2 x Xpa1 og 1 x Xpa3.
    Som dere ser var det ikke gratis å få det fraktet til Norge.

Xpa-1 $829.00
    Total $1019.28

Xpa-1 $829.00
    Total $1019.28
    Inkludert moms og fortollingsgebyr havner du faktisk på i inderkant av 15 000 kroner for to stk XPA-1, det er ikke værst!!! Lav dollarkurs og godt tilbud er en fin kombinasjon Blir moro å høre hvordan du synes XPA-1 spiller!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Inkludert moms og fortollingsgebyr havner du faktisk på i inderkant av 15 000 kroner for to stk XPA-1, det er ikke værst!!! Lav dollarkurs og godt tilbud er en fin kombinasjon Blir moro å høre hvordan du synes XPA-1 spiller!

Er svært spent på hvordan det vil låte, ja. Fikk mail fra Sarah om at varene blir sendt i dag allerede. Ikke dårlig , da jeg betalte via nettbank fredagen som var. :-D

Nå er det valg av kabler som står øverst på listen. Tips mottas med takk!

Side 140 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •