Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 139 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question XPA-5 istedenfor XPA-3 ?

Har vurderert å bestille meg en XPA-3, men prisen opp til en XPA-5 er såppass liten at den frister mer.. Vet aldri om man trenger mer power om litt..

Etter å ha lest litt på Emotiva sitt forum er at man "helst" ikke skal kjøre en xpa-5 å benytte kun/bare 2-3 utganger.. Altså heller da kjøpe en UPA-1/UPA-2/XPA-3 etter bruksbehov..

Det er da hodet begynner å gruble litt..

Er det er mulig å kjøpe to slike splittere:
    XRCA-1x2 Audio Splitter , slik at man da gjør lasten mindre for XPA-5'n ?

At man altså tar signal fra reciveren, sender til splitteren, fra splitter til XPA-5 port 1 + 2, Høyre fronthøytaler fra + på port 1 og - på port 2 ?
    Samme gjøres til venstre høytaler, men port 3-4..
    En centerhøytaler på port 5..

Vil da effekten bli 400 watt til høyre/venstre høytaler eller fortsatt bare 200 watt? Uansett, vil lasten på utgangene bli mindre (likt fordelt) om dette går?

Har ingen anelse på slikt, så håper jeg ikke spør/forklarte alt for rart..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeamPro
    Har vurderert å bestille meg en XPA-3, men prisen opp til en XPA-5 er såppass liten at den frister mer.. Vet aldri om man trenger mer power om litt..

Etter å ha lest litt på Emotiva sitt forum er at man "helst" ikke skal kjøre en xpa-5 å benytte kun/bare 2-3 utganger.. Altså heller da kjøpe en UPA-1/UPA-2/XPA-3 etter bruksbehov..

Det er da hodet begynner å gruble litt..

Er det er mulig å kjøpe to slike splittere:
    XRCA-1x2 Audio Splitter , slik at man da gjør lasten mindre for XPA-5'n ?

At man altså tar signal fra reciveren, sender til splitteren, fra splitter til XPA-5 port 1 + 2, Høyre fronthøytaler fra + på port 1 og - på port 2 ?
    Samme gjøres til venstre høytaler, men port 3-4..
    En centerhøytaler på port 5..
    Jeg starte med å kjøpe meg XPA-3 men angret i etterkant og solgte denne, for å kjøpe 2 stk XPA-5 - alltid kjekt med et par kanaler

Og jeg gjør som du sier, bruker 4 kanaler til frontene, 2 til senter og 4 til bakkanalene, via splittere.
    Fungerer utmerket her, blir bare sabla mye kabelrot

Ang. watt-mengden skal jeg ikke si A eller B, da alt uansett kommer ifra samme strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Jeg starte med å kjøpe meg XPA-3 men angret i etterkant og solgte denne, for å kjøpe 2 stk XPA-5 - alltid kjekt med et par kanaler

Og jeg gjør som du sier, bruker 4 kanaler til frontene, 2 til senter og 4 til bakkanalene, via splittere.
    Fungerer utmerket her, blir bare sabla mye kabelrot

Ang. watt-mengden skal jeg ikke si A eller B, da alt uansett kommer ifra samme strømforsyning.
    Genialt Egon!

Mulig jeg har misforstått, men trodde det var en strømforsyning pr. kanal..
    Noen som vet om wattstyrken blir dobblet?

Ser XPA-3 har kommet med rabbatert pris nå (fra 599,- til 529,-).. Lurer på om jeg skal avvente litt med å bestille XPA-5'en i tilfelle de kommer med et stunt på den også før jul.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeamPro
    Lurer på om jeg skal avvente litt med å bestille XPA-5'en i tilfelle de kommer med et stunt på den også før jul.. :?
    Var i alle fall på juletilbud til 699$ ifjor, så er vel ikke umulig at det kommer noe denne julen også

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Never mind, fant ut.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha meg unnskyldt, men jeg orker ikke lete gjennom tusenvis av kommentarer for evt. å finne svar på det jeg lurer på:wink:

Et lite spørsmål, blir denne forsterkeren (XPA-5) veldig varm? Etter hva jeg kan se er den 19,6 cm høy og jeg har bare 22 cm høyde til rådighet i hyllen i racket mitt. Blir det for lite luft?

Lurer også på om noen har forsøkt den med høyttalerne jeg har i signaturen min? (B&W CM9)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ha meg unnskyldt, men jeg orker ikke lete gjennom tusenvis av kommentarer for evt. å finne svar på det jeg lurer på:wink:

Et lite spørsmål, blir denne forsterkeren (XPA-5) veldig varm? Etter hva jeg kan se er den 19,6 cm høy og jeg har bare 22 cm høyde til rådighet i hyllen i racket mitt. Blir det for lite luft?

Lurer også på om noen har forsøkt den med høyttalerne jeg har i signaturen min? (B&W CM9)
    Har XPA-3...

Gikk inn for og få den varm... men klarte ikke får den opp i arbeidstempratur :-/

Har du sjekket at du har plass i dybden til den i racket ?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at XPA5 blir relativt varm, men langt i fra så varm som andre produkter jeg har hatt. Mins at Parasound Halo A21 utviklet ca. like mye varme, mens Aragon 4004mkII utviklet MYE mer varme og Usher R3.0a utviklet noe mer varme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Emotiva XPA-2 ønskes kjøpt eller?

Hei. Da hadde forumet fått en ny bruker.:wink: Mulig at jeg er på litt villspor, men prøver meg nå. Er det noen som skal selge eller skal bestille noe fra Emotiva. Er ute etter en XPA-2 men synes frakta blir noe høy 200$ Noen som kan gi tips på en billigere måte med frakta, event om det blir billigere om man bestiller flere sammen?:roll:

Har lest mye positivt om disse forsterkerene, har akkurat fått opp nye Audio Physic Yara ll compact høytalere. Var å hørte på disse hos forhandler og syntes at lyden var utrolig bra til så kompakt å være.

Har nå fått kobla dem opp med min Denon AVR-3105 Sourround recever, og blei ufattelig skuffa. Den spiller bra når den brukes til film, men når det er stereo som gjelder så er den bånn i bøtta. Er kanskje litt overkill :twisted: med en XPA-2 til disse høyttalerne, men tenker at da har jeg noe å bygge videre på. Noen som har noen meninger om hvordan lyden vil bli i denne kombinasjonen? Så langt takk :smile:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har XPA-3...

Gikk inn for og få den varm... men klarte ikke får den opp i arbeidstempratur :-/

Har du sjekket at du har plass i dybden til den i racket ?

Racket er åpent bak, men jeg ser den er hele 48 cm dyp, det betyr at racket kommer ganske langt ut på gulvet! Hmm må vurdere nå..

Satser på at dette med varme går bra, siden racket er åpent hele veien rundt:-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Racket er åpent bak, men jeg ser den er hele 48 cm dyp, det betyr at racket kommer ganske langt ut på gulvet! Hmm må vurdere nå..

Satser på at dette med varme går bra, siden racket er åpent hele veien rundt:-D
    Har XPA-3 på 22 cm høy og 47cm dypt rack. Zero problem så langt.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må finne på noe supert smart da min stereo benk kun er 40 cm i dybde.Siste malingsstrøk imorra.Lage noe støtte bak eller noe til min xpa-5.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det er så mye som 40cm mellom føttene da? Det er en god del kortere avstand mellom føttene enn selve beistet er dypt... Det skal gå akkurat etter mine beregninger..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Sikker på at det er så mye som 40cm mellom føttene da? Det er en god del kortere avstand mellom føttene enn selve beistet er dypt... Det skal gå akkurat etter mine beregninger..
    Ok.Nei er ikke sikker.Forsterkeren er fremdeles i esken.Vært det i 2 mnd nå:lol:
    Må banke ut bakplata ihvertfall.Visst beina går utenfor må jeg finne en eller annen løsning.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. For jeg mener å huske at det gamle racket her var 40 dypt og den fikk fint plass når den var kant i kant foran. Stakk langt ut bak (5cm kanskje) men føttene var innafor. Skal gå. Bare sjekk målene på XPA-5 mot XPA-3 så er du sikker.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. For jeg mener å huske at det gamle racket her var 40 dypt og den fikk fint plass når den var kant i kant foran. Stakk langt ut bak (5cm kanskje) men føttene var innafor. Skal gå. Bare sjekk målene på XPA-5 mot XPA-3 så er du sikker.
    De er like store..:razz: Xpa-5 veier litt mere.Var egentlig på utkikk etter en benk med 50 cm dybde,men fant en benk i garasjen til mutter&fatter.Litt pussing og en del malingsstrøk måtte til.Dører og skuffer er det på den å gitt.Den er noen år så får håpe den tåler vekta til alt jeg skal ha i den..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har XPA-3 på 22 cm høy og 47cm dypt rack. Zero problem så langt.
    Høres bra ut

Blir vel da å flytte Denon'en nederst i racket til under senterhøyttaler og plassere en XPA-5 der

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima

Blir det ikke noen lydmessige forbedringer, så er det vel bare å selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Emotiva XPA-2 ønskes kjøpt eller?

Sitat Opprinnelig postet av stureg
    Hei. Da hadde forumet fått en ny bruker.:wink: Mulig at jeg er på litt villspor, men prøver meg nå. Er det noen som skal selge eller skal bestille noe fra Emotiva. Er ute etter en XPA-2 men synes frakta blir noe høy 200$ Noen som kan gi tips på en billigere måte med frakta, event om det blir billigere om man bestiller flere sammen?:roll:

Har lest mye positivt om disse forsterkerene, har akkurat fått opp nye Audio Physic Yara ll compact høytalere. Var å hørte på disse hos forhandler og syntes at lyden var utrolig bra til så kompakt å være.

Har nå fått kobla dem opp med min Denon AVR-3105 Sourround recever, og blei ufattelig skuffa. Den spiller bra når den brukes til film, men når det er stereo som gjelder så er den bånn i bøtta. Er kanskje litt overkill :twisted: med en XPA-2 til disse høyttalerne, men tenker at da har jeg noe å bygge videre på. Noen som har noen meninger om hvordan lyden vil bli i denne kombinasjonen? Så langt takk :smile:
    Var ikke mye respons hær nei ingen som har noe fornuftig å komme med? Noen som har formening om XPA-5 vil spille like bra i stereo som en XPA-2

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke mye respons hær nei ingen som har noe fornuftig å komme med? Noen som har formening om XPA-5 vil spille like bra i stereo som en XPA-2
    Følg med på brukten, det er stadig Emotiva der.

Ellers kan du sjekke JetCarrier, de er rimeligere på frakt, men tar lenger tid.

Velkommen til forumet!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe 2 stk UPA-1 som er mer musikkvennlig enn XPA i utgangspunktet? Bra pris og masse power :-o

Side 139 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •