Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Får man has på slikt så blir det mye bedre.
    Joda, det blir nok en pen og pyntelig menighet etter hvert nå.

Ole Willy Tuv

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Ta en titt på denne lenken: The Official Emotiva Q&A thread - Page 514 - Blu-ray Forum

Ole Willy Tuv
    Der var det mye likt spør du meg. Men sånn er det vel blitt i verden.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det blir nok en pen og pyntelig menighet etter hvert nå.

Ole Willy Tuv
    Hva er det egentlig du er så sint og sur for?
    Du har, etter det jeg kan huske, en effekt og en cd-spiller. Er du missfornøyd med de produktene? Pluss at du står på venteliste på et produkt som jeg mener er antatt å skulle komme januar 2011? Mulig jeg tar feil med datoen.

Men uanset, hva er det du ser så sur for? For meg framstår du sabla negativ og grinete, uten at jeg kan skjønne hvem som har tråkket deg på tærne.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner godt han fikk en kortere karriere en først tenkt med den holdningen! Er det mulig?!? Kommer ikke langt i livet på det viset.

"Man reder som man ligger!"

Er enda VELDIG fornøyd med min UMC-1 og UPA-5, null problem overhodet. Vi får jo en nokså hyggelig pris på neste generasjon, så skal ikke se bortifra at den må testes!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Da jeg først koblet opp USP-1 til anlegget, koblet jeg til med Fullrange, selv om jeg bruker HT Bypass for receiveren, fordi jeg trodde signalet ville gå ut både Fullrange -utgangen og High Pass -utgangen. Men den gang ei, fant jeg ut 'the hard way' i går da jeg så film.

Uansett, det jeg lurer på i den forbindelse, er om noen andre synes lyden fra High Pass -utgangen er noe hardere og litt mindre raffinert i diskanten enn Fullrange -utgangen? Det er ikke snakk om mye, bare en liten tanke i så fall. Jeg synes det gir hurtigere lyttetretthet nå en før; mer 'slitsomt'.

Jeg synes også jeg nå må skru opp lyden en tanke mer for å få samme volum.

Men det er såpass lite at jeg er usikker, derfor lurte jeg på om andre har samme erfaring, eller har sett noen andre nevne det?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Jeg har forøvrig dempet belysningen på USP-1 nå, da jeg syntes det var helt uakseptabelt som det var, særlig i hjemmekino-bruk.

Jeg hadde først tenkt å dempe det ved å lodde inn motstand(er), fordi jeg ville helst ikke kutte lyset helt, både av hensyn til eventuelt videresalg senere, og av funksjonelle hensyn (å se hvilken inngang som er aktiv etc.).

Dette viste seg, da jeg åpnet den og så inni, å se såpass komplisert ut, at jeg valgte å forsøke å gjøre det på en annen måte.

Bare volum-rattet i seg selv har til sammen seks(!) LED-pærer (ikke rart det lyser!); to 'fritthengende' i ledninger til det punktet som viser hvor høyt man har skrudd volum-rattet, og fire som er "innbakt" i en slags firkantet, gjennomsiktig reflektor-plate rundt volum-rattet. Den er vel der for å spre lyset jevnt utover. De fire LEDene i denne platen (en i hvert hjørne) er loddet rett på printkortet med korte ben, så det å lodde ut eller klippe av disse bena følte jeg ikke var spesielt aktuelt.

Det jeg endte opp med å gjøre, var å skru løs printkortet slik at jeg kom til, og så bruke svart elektriker-teip som jeg klippet passende lange biter av og teipet på den firkantede reflektor-platen til volum-rattet. Det samme gjorde jeg rundt Av/På-knappen.
    Inngangsvelgerne lot jeg være som de er, for de lyser uansett ikke så sterkt.

Fordelen med å gjøre det på denne måten, er at ved videresalg kan man forholdsvis enkelt reversere prosessen ved å bare fjerne teipen (i tilfelle kjøper er glad i blå juletrær i stua).

Og resultatet (er muligens ikke HELT ferdig enda, fordi volumknappen er litt mørkere i øvre halvdel enn nedre nå) ble slik:

Beklageligvis ble 'Før'-bildet litt utydelig, men selve forskjellen i intensitet er ganske bra gjengitt allikevel.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha funnet noe annet enn elektriker teip til å dempe med. Den blir ekstremt seig over tid, spesielt med litt varme som en forforsterker uansett lager.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mulig jeg heller klipper til noe svart plast og tilpasser den helt istedet etterhvert. Det vil jo være enda enklere å fjerne igjen. Men jeg hadde ikke noe sånt liggende, så da ble det teip.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne lenken: The Official Emotiva Q&A thread - Page 514 - Blu-ray Forum

Ole Willy Tuv
    responsen på det måtte jeg bare klippe fra emo sitt forum , på spørsmål til Lonnie om tnewinner skal produsere andre produkter svarer han ganske enkelt : yes :-D

Og det kan oppsummeres slik :
    There seems to be a group of folks in the online world that believe there's some sort of major conspiracy going on here. Emotiva, like the rest of the world, has manufacturers build products for them. This conspiracy group believes this is evil, only on Emotiva's part, though, it's ok for everyone else. So, they have 'called out' Emotiva, and 'proven' that Emotiva is using 3rd-party manufacturing companies, just like Emotiva has said they've been doing all along. Having exposed the truth that Emotiva admits to, the folks at Emotiva have no choice but to 'own up' and admit to the truth they have already publicly disclosed. Now, the truth is out. Emotiva can no longer cover up the truth that they haven't been trying to cover up. Everyone knows, despite Emotiva's best efforts to make it clear in the first place.

There you have it. Lonnie admits to all the truths he and Dan have been admitting to all along. The conspiracy is finally uncovered, unveiled for the world to see.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortsluttning på XPA-5

En kompis som kjøpte min gamle XPA-5, greide å få + på den ene mot - på den andre utgangen. Han bi-amper sine store høytallere, og broren hans flyttet på den ene høytallerene, så datt pluggen ut, og ned på en annen.

Nå er det kun lyd i den ene delen av den ene høytalleren hans. Så min konklusjon er at den ene effekt forsterker delen i XPA-5 er ødelagt.
    Men det er vel noe sikringer for dette? Det er jo altfor mange som er dumme nok til å kople osv med strømmen på.

Hvordan får man fikset dette. Er det en autosikring, eller må den byttes på verksted?

Har ikke hørt med Emotiva enda.

Mente han sa alt fortsatt lyste blått på fronten.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kortsluttning på XPA-5

En kompis som kjøpte min gamle XPA-5, greide å få + på den ene mot - på den andre utgangen. Han bi-amper sine store høytallere, og broren hans flyttet på den ene høytallerene, så datt pluggen ut, og ned på en annen.

Nå er det kun lyd i den ene delen av den ene høytalleren hans. Så min konklusjon er at den ene effekt forsterker delen i XPA-5 er ødelagt.
    Men det er vel noe sikringer for dette? Det er jo altfor mange som er dumme nok til å kople osv med strømmen på.

Hvordan får man fikset dette. Er det en autosikring, eller må den byttes på verksted?

Har ikke hørt med Emotiva enda.

Mente han sa alt fortsatt lyste blått på fronten.
    Jeg mener å ha lest på emo sitt forum at det er sikring som skal forsikre at ikke ampen dør av slikt, og siden alle lysa fortsatt lyser så tror jeg alle kanalene fortsatt skal være inntakt.

Men er usikker på om du fysisk må inn og bytte en sikring.. skal se om jeg finner noe info.

Edit: Below is an indication that you might have a fuse issue, given by Lonnie,
    If all the lights are blue and you have no sound, then replace the 2) 10 amp fuses. The .25 amp fuse runs the front panel micro, which is why you see the blue lights, but the main fuses are blown which is why no sound. if you give us a call tomorrow, we can walk you through how to change the fuses and if you don't feel comfortable with changing them yourself, no prob, we will do it for you.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den samme tingen på Emotiva forumet selv. Skal teste med å bytte dem. Regner med at det er det som løser problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tänkte höra vad Norge företaget som kan erbjuda sjöfrakt från Usa-Sverige eller norge heter och vilka erfarenheter ni har av dessa.

Tänkte försöka starta upp gruppköp i sverige av deras produkter nu när dollarn står så lågt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva sender direkte med Fedex.
    Ellers så er JetCarrier man bør bruke, de har luft og sjøfrakt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonas_1979
    Tänkte höra vad Norge företaget som kan erbjuda sjöfrakt från Usa-Sverige eller norge heter och vilka erfarenheter ni har av dessa.

Tänkte försöka starta upp gruppköp i sverige av deras produkter nu när dollarn står så lågt.
    Schenker ordner sjøfrakt ca 300 kr pr enhet hvis du bestiller 10+ , frakttid ca 5 uker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jetcarrier ja tänkte på.

Visste inte att schenker också fixa sjöfrakt är detta pris bara till terminalen eller är de ända hem till dörr ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er XDA-1 endelig klar for pre-order!
    Emotiva Audio XDA-1 Digital-to-Analog Converter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    - Jeg har forøvrig dempet belysningen på USP-1 nå, da jeg syntes det var helt uakseptabelt som det var, særlig i hjemmekino-bruk.

Jeg hadde først tenkt å dempe det ved å lodde inn motstand(er), fordi jeg ville helst ikke kutte lyset helt, både av hensyn til eventuelt videresalg senere, og av funksjonelle hensyn (å se hvilken inngang som er aktiv etc.).

Dette viste seg, da jeg åpnet den og så inni, å se såpass komplisert ut, at jeg valgte å forsøke å gjøre det på en annen måte.

Bare volum-rattet i seg selv har til sammen seks(!) LED-pærer (ikke rart det lyser!); to 'fritthengende' i ledninger til det punktet som viser hvor høyt man har skrudd volum-rattet, og fire som er "innbakt" i en slags firkantet, gjennomsiktig reflektor-plate rundt volum-rattet. Den er vel der for å spre lyset jevnt utover. De fire LEDene i denne platen (en i hvert hjørne) er loddet rett på printkortet med korte ben, så det å lodde ut eller klippe av disse bena følte jeg ikke var spesielt aktuelt.

Det jeg endte opp med å gjøre, var å skru løs printkortet slik at jeg kom til, og så bruke svart elektriker-teip som jeg klippet passende lange biter av og teipet på den firkantede reflektor-platen til volum-rattet. Det samme gjorde jeg rundt Av/På-knappen.
    Inngangsvelgerne lot jeg være som de er, for de lyser uansett ikke så sterkt.

Fordelen med å gjøre det på denne måten, er at ved videresalg kan man forholdsvis enkelt reversere prosessen ved å bare fjerne teipen (i tilfelle kjøper er glad i blå juletrær i stua).

Og resultatet (er muligens ikke HELT ferdig enda, fordi volumknappen er litt mørkere i øvre halvdel enn nedre nå) ble slik:

Beklageligvis ble 'Før'-bildet litt utydelig, men selve forskjellen i intensitet er ganske bra gjengitt allikevel.
    Det ble jo ganske bra,det skal eg gjøre med min når eg kommer hjem fra oljen tok du flere bilder innvendig?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Det ble jo ganske bra,det skal eg gjøre med min når eg kommer hjem fra oljen tok du flere bilder innvendig?
    Du kan se hvordan den ser ut inni på dette bildet:

Som du ser er det et kretskort montert på baksiden av frontplata, og du må derfor skru ut de sju-åtte skruene som holder dette på plass. Da kommer du til på 'baksiden' (mellom kretskort og frontplate). Men jeg turte ikke å demontere for mye; jeg prøvde å dra ut volum-rattet fra fremsiden for å lettere kunne ta av fronten, eller eventuelt å kunne skru løs potmeteret, men det volumrattet latet til å sitte godt fast, så jeg tok ikke sjansen på å mikke mer med det.

-Jeg valgte altså å heller ikke skru løs potmeteret (på innsiden). Derfor - i mitt tilfelle - ble det bare en 'sprekk' på et par cm. å jobbe i, når jeg skulle feste teipen på den firkantede LED-lysplata som sitter rundt potmeteret. Det vil si, etter at jeg postet sist har jeg gjort som jeg sa, og klippet til et stykke svart plast som dekker den istedet. Så vidt jeg husker trenger du et firkantet stykke svart plast på ca. 6x6 cm, med et hull i midten på ca. 2 cm (der potmeteret skal være).

Det som kan være litt vrient er at det skal ikke mer enn en liten sprekk til i det plaststykket før det blir synlig forfra når LED-lyset er på. Så man må være nøye med at det dekker hele den plata.

De to "løse" LED-pærene valgte jeg å teipe med svart teip, men du MÅ ikke gjøre det, det vil bli dempet en del bare med å dekke LED-plata.

Når man gjør det som jeg gjorde blir det litt ekstra vrient fordi det blir trangt, men samtidig var det mindre muligheter for å gjøre noen skade. Powerknappen valgte jeg å la være med svart teip som jeg allerede hadde gjort det, det blir uansett bare litegrann teip. Der valgte jeg å ta ut knappen bakfra/innenfra, teipe rundt kantene og klippe vekk den overskytende teipen. Så var det bare å dytte knappen på plass igjen.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Da er XDA-1 endelig klar for pre-order!
    Emotiva Audio XDA-1 Digital-to-Analog Converter
    Reservert. Planen blir å også bestille en UPA-2 for et heldigitalt 2.0-system til stua. Største utfordringer er å finne høyttalere med et skyhøyt waf/krabbebarn-krav. Dali Mentor LCR i hvit står høyt på ønskelista.

Side 138 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •