Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 137 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 3425
    Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og det er selvsagt lov.

No hard feelings.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ble UMC-1 en fiasko egentlig?
    (Jeg har ikke holdt meg oppdatert på emotivafronten de siste 3-4 månedene...)

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener vel det grunnet et flertalls oppdateringer hvor en del av de ikke utgjorde noen stor forskjell på ting som ikke fungerte som det skulle. Mye relatert til sammenkobling av spillkonsoller og htpc'er. Samtidig en håpløs fjernkontroll (som man fikk byttet i en ny, litt frekkere en)

Derimot skal man kunne på 40% på nye XMC-1 som kommer, så de rydder litt opp i inntrykkene til de som er blitt skuffet vil jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.
    Jeg hadde selv litt sansen for emotiva en stund, men nå som tiden har gått og jeg har fått brukt mine forsterkere en del er jeg ikke så begeistret lenger.
    Prisen er vel i grunn det eneste jeg liker med dette merket.
    Jeg har aldri vurdert å kjøpe umc-1 selv, av den enkle grunn at jeg styrer unna alle produkter som har fronten dekket av blå dioder.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Hvorfor ble UMC-1 en fiasko egentlig?
    (Jeg har ikke holdt meg oppdatert på emotivafronten de siste 3-4 månedene...)
    - Produktet er forsinket med mer enn 12 måneder, hvorav mye skyldes problemer med Cirrus Logic DSP brikke.
    - Dan Laufman (eier og sjef for Emotiva) hevder at forsinkelsen vesentlig skyldes at de ønsker å levere et produkt som er gjennomtestet og fungerer feilfritt ved lansering.
    - Store problemer rapporteres rett etter lansering. Dan Laufman hevder at problemene skyldes en siste liten endring i programvaren som i realiteten utløste en mengde nye bugs.
    - Flere måneder går imellom software oppgraderinger. Lite endringer, mens stadig nye problemer rapporteres. Dan Laufman hevder stolt at UMC-1 fungerer helt utmerket i deres test miljø.
    - En del av Emotivas markedsføring har gått på at de selv designer og utvikler produktene, mens selve produksjonen foregår i lavpris land som Kina. Avsløringer har vist at de selger standard OEM produkter fra kinesiske Tonewinner med kun kosmetiske endringer.
    - UMC-1 er nå gammel teknologi og fremdeles et produkt beheftet med en mengde uløste bugs.
    - Fiaskoen er så belastende for Emotiva at de har gjennomført en drastisk moderering av sitt brukerforum, Emotiva Lounge, for å skjule fiaskoen best mulig.

Fytte rakker'n!

Ole Willy Tuv

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeen på en annen side... De som ikke har vært "uheldige", er derimot meget fornøyd med den etter hva jeg har lest. Flere steder.

Tror UMC-1 er et produkt man må prøve og deretter annmelde etter egne opplevelser ettersom det er så mye forskjellig ute å går.

Eller mener du dette er symptomatisk for alle deres produkter, owtuv?
    Har du hatt denne selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Meeen på en annen side... De som ikke har vært "uheldige", er derimot meget fornøyd med den etter hva jeg har lest. Flere steder.

Tror UMC-1 er et produkt man må prøve og deretter annmelde etter egne opplevelser ettersom det er så mye forskjellig ute å går.

Eller mener du dette er symptomatisk for alle deres produkter, owtuv?
    Har du hatt denne selv?
    Jeg har kjøpt XPA-3 forsterker og ERC-1 CD-spiller fra Emotiva. Jeg har vært godt fornøyd med XPA-3 forsterkeren og har heller ikke mye å utsette på ERC-1 CD-spilleren, selv om jeg ikke synes den er noe spesielt i f.eks. sammenligning med min Oppo BDP-83 universal spiller.

Jeg har ikke UMC-1, men har vært på bestillingslisten for XMC-1. Dette har også vært grunnen til at jeg har fulgt utviklingen med UMC-1 nøye. Alle problemene med denne platformen av AV processor, både rene bugs og design problemer med video "pass-through" og bass konfigurering samt HDMI implementering, gjør at jeg har mistet troen på Tonewinner/Emotiva AV prosessorer.

Jeg har idag en Pioneer VSX-LX70 receiver som fungerer svært godt i mitt oppsett. Grunnen til min opprinnelige interesse for XMC fra Emotiva er selvsagt at jeg har XPA-3 og kunne tenke meg en ren pre-pro. Med nåværende viten vil jeg imidlertid styre unna Emotiva når det gjelder prossessor.

Ole Willy Tuv

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Jeg forstår. Og det er fair enough

Har som du ser LX60 selv men vurderer å selge denne for å bytte til UMC-1 og deretter kjøpe XMC-1 når den blir tilgengelig. Jeg har troa på det nye så kan leve med litt bugs for en liten stund.

Enig at feilene er vanvittig tuvlete, men kan man overse feil som ikke har innvirkning på godt bilde og god lyd? Jeg tror en del kan det i dette tilfellet så lenge det er ventet noe nytt som bør være nærmest feilfri ved levering etter disse uheldighetene.

Jeg har troa, hehe

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig greia med Tonewinne/Emotiva? Og hva er Tonewinner for noe? Har ikke fulgt med her jeg, har det dukket opp noe "ulumskheter"?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Hehehe...ja det kunne jeg kanskje gjort, men jeg er nok for slapp og lat desverre.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nesten ut til at Emotiva folkene har vært på vekkelses møte hos Steve Jobs.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    - Produktet er forsinket med mer enn 12 måneder, hvorav mye skyldes problemer med Cirrus Logic DSP brikke.
    - Dan Laufman (eier og sjef for Emotiva) hevder at forsinkelsen vesentlig skyldes at de ønsker å levere et produkt som er gjennomtestet og fungerer feilfritt ved lansering.
    - Store problemer rapporteres rett etter lansering. Dan Laufman hevder at problemene skyldes en siste liten endring i programvaren som i realiteten utløste en mengde nye bugs.
    - Flere måneder går imellom software oppgraderinger. Lite endringer, mens stadig nye problemer rapporteres. Dan Laufman hevder stolt at UMC-1 fungerer helt utmerket i deres test miljø.
    - En del av Emotivas markedsføring har gått på at de selv designer og utvikler produktene, mens selve produksjonen foregår i lavpris land som Kina. Avsløringer har vist at de selger standard OEM produkter fra kinesiske Tonewinner med kun kosmetiske endringer.
    - UMC-1 er nå gammel teknologi og fremdeles et produkt beheftet med en mengde uløste bugs.
    - Fiaskoen er så belastende for Emotiva at de har gjennomført en drastisk moderering av sitt brukerforum, Emotiva Lounge, for å skjule fiaskoen best mulig.

Fytte rakker'n!

Ole Willy Tuv
    Takker for veldig oppklarende og godt svar.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Høres nesten ut til at Emotiva folkene har vært på vekkelses møte hos Steve Jobs.
    jeg skjønner ikke hva du mener

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttrykkene great og fantastic går det mye av, hehe

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt XPA-3 forsterker og ERC-1 CD-spiller fra Emotiva. Jeg har vært godt fornøyd med XPA-3 forsterkeren og har heller ikke mye å utsette på ERC-1 CD-spilleren, selv om jeg ikke synes den er noe spesielt i f.eks. sammenligning med min Oppo BDP-83 universal spiller.

Jeg har ikke UMC-1, men har vært på bestillingslisten for XMC-1. Dette har også vært grunnen til at jeg har fulgt utviklingen med UMC-1 nøye. Alle problemene med denne platformen av AV processor, både rene bugs og design problemer med video "pass-through" og bass konfigurering samt HDMI implementering, gjør at jeg har mistet troen på Tonewinner/Emotiva AV prosessorer.

Jeg har idag en Pioneer VSX-LX70 receiver som fungerer svært godt i mitt oppsett. Grunnen til min opprinnelige interesse for XMC fra Emotiva er selvsagt at jeg har XPA-3 og kunne tenke meg en ren pre-pro. Med nåværende viten vil jeg imidlertid styre unna Emotiva når det gjelder prossessor.

Ole Willy Tuv
    Finner det ikke snålt i det hele tatt at du er bannet fra emo sitt forum , du har stort sett kun lagt inn nedsettende, lite konstruktive meldinger ,og beskyldninger i månedsvis.
    har du en ren passthrough på pioneeren da ?? har ikke den osd den også , eller har den et valg som er ren passthrough ??? bare spør altså siden det på meg virker som emohatet ditt startet med den manglende rene passthroughen som Dan eller var det Lonnie personlig svarte deg på at ikke var mulig (hvilket annet selskap gir deg forresten muligheten til å få svar rett fra eier og teknisk sjef ) ?
    At emotiva er produsert og utviklet i kina er vel ingen hemmelighet , og hvorfor er dette en negativ ting , er kina et mindre kompetent land å utvikle teknologi i enn feks USA eller England ?

Vil forøvri legge til at jeg har vært svært godt fornøyd med min umc-1 helt fra starten , og kommer garantert til å oppgradere til xmc1 asap .

Jada jada , jeg er sikkert fanboy , så spar den utslitte kommentaren , men utstyret fra emotiva leverer langt over prislappen uansett hvordan man ser det !!!!!!! og ja det finnes utvilsomt mye bedre utstyr , men jeg mener du skal vesentlig opp i pris for å oppnå noen betydelig forbedring , og det står jeg for .

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fytte rakker'n!

Ole Willy Tuv
    ..Det beste med hele historien din er at du ikke engang har UMC-1!
    At den er gammeldags syne jeg er helt bak mål, eneste den mangler i MINE øyne er HDMI 1.4 (noe jeg ikke har brukt for). Finn ETT produkt som har bedre/mer oppdatert specs på papiret og til samme pris.
    Har ett problem med min, det er at lyden fra HTPCen er ustabil, men frykter det er mer pcen sin feil enn UMC, uten å gå inn på det problemet for mye.

Fiaskoen som du nevner, er vel at de fjerner brukere som deg, som ikke kommer med noe positivt. Synes det bare er bra jeg. Har du prøvd å lete etter noe info på det forumet? Det er umulig, pga. trådene fylles opp med 90% OT. Får man has på slikt så blir det mye bedre.

Når et lite firma som Emotiva lager sin første pre-pro og begir seg ut på nye beitemarker så må man forvente litt problemer, at det har tatt altfor lang tid er nesten litt flaut, ja det kan jeg være enig i. Men nå har ikke jeg noe problem med min, så vet egentlig ikke helt hva folk klager direkte på.

Jeg kommer nok ogås til å oppgradere til XMC-1 eller høyere så snart det kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    ..Det beste med hele historien din er at du ikke engang har UMC-1!
    At den er gammeldags syne jeg er helt bak mål, eneste den mangler i MINE øyne er HDMI 1.4 (noe jeg ikke har brukt for). Finn ETT produkt som har bedre/mer oppdatert specs på papiret og til samme pris.
    Har ett problem med min, det er at lyden fra HTPCen er ustabil, men frykter det er mer pcen sin feil enn UMC, uten å gå inn på det problemet for mye.

Fiaskoen som du nevner, er vel at de fjerner brukere som deg, som ikke kommer med noe positivt. Synes det bare er bra jeg. Har du prøvd å lete etter noe info på det forumet? Det er umulig, pga. trådene fylles opp med 90% OT. Får man has på slikt så blir det mye bedre.

Når et lite firma som Emotiva lager sin første pre-pro og begir seg ut på nye beitemarker så må man forvente litt problemer, at det har tatt altfor lang tid er nesten litt flaut, ja det kan jeg være enig i. Men nå har ikke jeg noe problem med min, så vet egentlig ikke helt hva folk klager direkte på.

Jeg kommer nok ogås til å oppgradere til XMC-1 eller høyere så snart det kommer.

+ 1, masse unødig gulp

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Finner det ikke snålt i det hele tatt at du er bannet fra emo sitt forum , du har stort sett kun lagt inn nedsettende, og lite konstruktive meldinger ,og beskyldninger i månedsvis.
    har du en ren passthrough på pioneeren da ?? har ikke den osd den også , eller har den et valg som er ren passthrough ??? bare spør altså siden det på meg virker som emo hatet ditt startet med manglende ren passthrough ?
    At emotiva er produsert og utviklet i kina er vel ingen hemmelighet , og hvorfor er dette en negativ ting , er kina et mindre kompetent land å utvikle teknologi i enn feks USA eller England ?

Vil forøvri legge til at jeg har vært svært godt fornøyd med min umc-1 helt fra starten , og kommer garantert til å oppgradere til xmc1 asap .

Jada jada , jeg er sikkert fanboy , så spar den utslitte kommentaren , men utstyret fra emotiva leverer langt over prislappen uansett hvordan man ser det !!!!!!! og ja det finnes utvilsomt mye bedre utstyr , men jeg mener du skal vesentlig opp i pris for å oppnå noen betydelig forbedring , og det står jeg for .
    + 1 (xpa-5 og xpa-2)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva er egentlig greia med Tonewinne/Emotiva? Og hva er Tonewinner for noe? Har ikke fulgt med her jeg, har det dukket opp noe "ulumskheter"?
    Ta en titt på denne lenken: The Official Emotiva Q&A thread - Page 514 - Blu-ray Forum

Ole Willy Tuv

Side 137 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •