Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 136 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvilke Rotel forsterker sammenlignet du med?
    Riktig det som Kane sier:
    RB-1092
    men jeg prøvde også en RB-1070 der forskjellen mot Denon 3805 var minimal.

RB-1092 hadde trykket men opplevdes om "tørrere" og hardere i lyden enn
    Emotova XPA-3

Holografien på XPA-3 var like god og muligens bedre enn RB-1092.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noe om XDA-1 kan styres med feks en Harmony fjernkontroll eller om det er planlagt at den vil komme med en liten fjernkontroll i pakken?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om XDA-1 kommer med fjernkontroll.
    Hvis ikke Logitech legger den inn, kan du da evt. lære opp en Harmony med den originale kontrollen.

Se første post her:
    The Emotiva Lounge - XDA-1 Photos and Specs

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Lonnie angående USB-inngangen på XDA-1, og fikk til svar:

Hello Eirik,

The USB input will accept 24 bit/192 signals with no issues.

Da slipper vi å bekymre oss for begrensninger på 16-bit slik som blant annet DacMagic

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper pre-order listen kommer snart, er klar til å bestille xda-1!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo direkte vakker å se på også!
    Og sjekk fjernkontrollen, samme type som til ERC-1 og den oppgraderte til UMC-1 =)

Bilder lånt fra emonatics.com

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sexy saken er som sagt et must i racket

Forresten, den er vel 1RU i høyden? Da får jeg akkurat plass i racket. Hehe.

Edit: Ja, den er 1Ru i høyden:
    Sitat Opprinnelig postet av Emonatics
    It is 1RU (1 Rack Unit = 1.75 inches) in height

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke dum den DACen der.. men det begynner å alvorlig fult i skapet mitt.. hum hum

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer emotiva med noen forforsterkere/stereoforsterkere som alene kan drive et stereo oppsett bestående av Cm7?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Kommer emotiva med noen forforsterkere/stereoforsterkere som alene kan drive et stereo oppsett bestående av Cm7?
    Ja.

(USP-1 kombinert med enten UPA-2, XPA-2, 2x UPA-1 eller 2x XPA-1)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Ja.

(USP-1 kombinert med enten UPA-2, XPA-2, 2x UPA-1 eller 2x XPA-1)
    OK takk for svar. Det innebærer at jeg må ha to "bokser" dvs både forforsterker/stereoforsterker + effektforsterker.
    Om jeg bestiller 1stk UPA2 + 1stk USP1 vil jeg da ha nok krefter til å drive B&W CM7? De krever endel strøm. Og noen som kjenner til om det er en god match?

Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med XPA-3

Hei!
    En jeg kjenner lurer på dette:

"Jeg er den stolte eier av en Emotiva XPA-3.
    Har prøv denne en stund nå, men det er noe som ikke er som det skal i senter kanalen..

Når jeg slår av forsterkeren begynner det og suse noe voldsomt i senteren i ca 20 sek.

Har byttet rundt på signal kablene for og teste, men det er kun senterkanalen som er sånn. Har også prøvd uten receiver - samme støy når jeg slår av Emotivaen."

Noen som har vært borti dette eller/og som vet hva som er feil?

All hjelp er super hjelp - tusen takk på forhånd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hva som skjer med Emotiva.

Bruker forumet (Emotiva Lounge) som åpenbart er et viktig markedsførings organ for Emotiva har i lengre tid vært sterkt sensurert. Innlegg og tråder som diskuterer problemer med Emotiva produkter, spesielt UMC-1, og/eller inneholder kritiske bemerkninger til selskapet eller deres produkter, blir nærmest slettet over natten. I tillegg blir forum medlemmer bannlyst uten varsel og ofte med helt uforståelig grunn.

Undertegnede som har vært Emotiva kunde i ca. 1 år (XPA-3 og ERC-1) hadde fornøyelsen av å bli bannlyst uten varsel idag.

Emotivas forretnings strategi/metoder ser ut til å være svært tvilsomme. Historien har vist at denne type firmaer raskt forsvinner fra markedet.

For egen del er jeg selvsagt totalt ferdig med Emotiva som AV leverandør.

Ole Willy Tuv

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @OWTuv: Vel, reglene & forventningene deres på forumet deres er ganske tydelige:

The Emotiva Lounge - Forum Etiquette- please read!

Og, om man ser på postene dine der, så er kanskje ikke reaksjonen helt uventet eller uforståelig.

Ikke misforstå, jeg forsvarer ikke bannlysinger ut av det blå, og at Markus ble utvist derfra syntes jeg var veldig synd. Men, faktum er at deres eget forum er til for å styres som de selv ønsker, og om man banner i kjerka har man vel i alle tider fått svi for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå, jeg forsvarer ikke bannlysinger ut av det blå, og at Markus ble utvist derfra syntes jeg var veldig synd. Men, faktum er at deres eget forum er til for å styres som de selv ønsker, og om man banner i kjerka har man vel i alle tider fått svi for det.
    Vel, Emotiva er et nett-basert selskap som bruker forumet aktivt i markedsføringen. Den sensur som de har gjennomført i det siste, hvor de i praksis har slettet alle negative innlegg/tråder og bannlyst brukere for kritiske innlegg, viser etter min mening at de er paniske etter UMC-1 fiaskoen.

Uansett viser Emotiva en forretningsmoral som er direkte kvalm.

Ole Willy Tuv

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, UMC-1 har nok vært en traumatisk opplevelse for dem. Synd at de ikke bare holdt seg til det de kunne best, dvs. forsterkere.

Men, om forretningspraksisen deres kan trekkes i tvil vet jeg ikke noe om. De virker jo å være veldig service-orienterte og de leverer jo stort sett usedvanlig god valuta for pengene (dog kanskje med unntak av UMC-1 så langt).

Men, allerede i februar varslet du på forumet deres at de hadde tapt deg som kunde, og så har du fortsatt der i mer enn et halvt år og 30+ poster med stadig mer kritikk. Kan egentlig forstå at de etterhvert gikk litt lei....

Forstår at du er skuffet og oppgitt, men for min del blir jeg gjerne kunde av dem igjen dersom produktene og omstendighetene passer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, allerede i februar varslet du på forumet deres at de hadde tapt deg som kunde, og så har du fortsatt der i mer enn et halvt år og 30+ poster med stadig mer kritikk. Kan egentlig forstå at de etterhvert gikk litt lei....
    Det er riktig at jeg gikk lei av Emotiva for en stund siden p.g.a. deres tvilsomme markedsføring og det ensidige Emotiva Lounge forumet.

Dette handler derimot langt fra om meg personlig. Dersom du har fulgt med på Emotiva Lounge den siste tiden har du sikkert fått med deg hvordan forumet stadig blir mer og mer sensurert, slik at i løpet av de siste ukene er omtrent alt av innlegg og tråder med negative kommentarer til Emotiva og deres produkter blitt slettet. I tillegg er de fleste brukere med negative innlegg blitt bannlyst. Så vidt vites er det Cathy Laufman, eierens kone, som står bak denne ekstreme "opprenskningen". Resultatet er at det nå kun er Emotiva evangelistene og deres lovprising av relativt tvilsomme kinesiske produkter tilbake.

Hvis du synes dette er en grei forretningspraksis så helt i orden for meg.

Jeg blir for egen del kvalm av dette amatør firmaet.

Ole Willy Tuv

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Det er riktig at jeg gikk lei av Emotiva for en stund siden p.g.a. deres tvilsomme markedsføring og det ensidige Emotiva Lounge forumet.

Dette handler derimot langt fra om meg personlig. Dersom du har fulgt med på Emotiva Lounge den siste tiden har du sikkert fått med deg hvordan forumet stadig blir mer og mer sensurert, slik at i løpet av de siste ukene er omtrent alt av innlegg og tråder med negative kommentarer til Emotiva og deres produkter blitt slettet. I tillegg er de fleste brukere med negative innlegg blitt bannlyst. Så vidt vites er det Cathy Laufman, eierens kone, som står bak denne ekstreme "opprenskningen". Resultatet er at det nå kun er Emotiva evangelistene og deres lovprising av relativt tvilsomme kinesiske produkter tilbake.

Hvis du synes dette er en grei forretningspraksis så helt i orden for meg.

Jeg blir for egen del kvalm av dette amatør firmaet.

Ole Willy Tuv
    Da bør du la det ligge, og heller konsentrere deg om ting du ikke blir syk av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Da bør du la det ligge, og heller konsentrere deg om ting du ikke blir syk av.
    Det kommer jeg også til å gjøre.8)
    Bakgrunnen for mitt innlegg her er at jeg antar at andre kan være interessert i erfaringer med Emotiva og det svært spesielle Emotiva Lounge forumet.

Ole Willy Tuv

Side 136 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •