Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    har grei fraktavtale siden jeg driver import ellers, så frakt blir ikke mer enn ca 1000 kr til sammen , og cathy har lovet meg 3 stk til 799 pr stk ( bestilte egentlig under juletilbudet men de ble utsolgt mens betalingen min var på vei)
    Og med salg av de tre jeg har bør det ikke bli mange kroner i mellom tror jeg.
    Men upa 1 skal jeg prøve , jeg har to i bestilling så fort de kommer inn i midten av juni .:-D

Da er det vel bare å si, kjør i vei8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Kjører nå 3 skt xpa2 brokoblet for frontene mine , grunnen til det er rett og slett fordi emotiva var utsolgt på xpa1 i flere måneder når jeg bestilte :-D
    Men bør jeg bytte til 3 xpa1 i steden ???
    Er det vesentlige forbedringer å hente her ???
    Hva tror dere om dette , for og imot ?
    Mener å huske at jeg leste ett sted at XPA-1 så å si er en XPA-2 med intern brokopling. Den største forskjellen mellom disse er kondensatorbanken, hvor XPA-1 har en del mer.

Men spiller du så utrolig høyt med tungdrevne høytallere at utskiftningen virkelig er verdt det?

Man bruker jo langt fra totalt watten som de skal takle under normalt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Lonnie for en tid tilbake hvor jeg spurte om jeg ville tape noe lydkvalitet på å bruke den nye dac'en XDA-1 som preamp og koble den rett i feks en XPA-2 i forhold til å bruke en USP-1 mellom disse.

Dette var svaret:

"No, in fact the sound quality will be better. The output stage in the XDA is actually far more advanced than what is in the USP. So to get the highest sound quality, I would use it by itself. "

Best regards,

Lonnie Vaughn"

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan nevne hvilket merker som passer til emotiva og evnt noen jeg skal holde meg unna?

Skal ha nye høyttalere til vintern ;D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mener å huske at jeg leste ett sted at XPA-1 så å si er en XPA-2 med intern brokopling. Den største forskjellen mellom disse er kondensatorbanken, hvor XPA-1 har en del mer.

Men spiller du så utrolig høyt med tungdrevne høytallere at utskiftningen virkelig er verdt det?

Man bruker jo langt fra totalt watten som de skal takle under normalt bruk.

det største aberet med brokoblingen er vel kontrollen på ht

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Noen som kan nevne hvilket merker som passer til emotiva og evnt noen jeg skal holde meg unna?

Skal ha nye høyttalere til vintern ;D

personlig synes jeg mine rf 82 spillte bra med emotiva

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det største aberet med brokoblingen er vel kontrollen på ht
    Hvorfor er det slik at den mister litt kontroll over høytallerene ved brokopling? Skulle vel tro med mere kraft så ville kontrollen bli bedre.

Noen forklaring?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar feil reduseres dempefaktoren endel...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal biampe høyttalerne med feks to kanaler på en UPA-7, da trenger man jo en y-splitt ut fra pre-out på UMC-1.

Tror dere denne splitten fra Viablue blir for klumpete på UMC-1 med tanke på at kontaktene sitter så tett?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvorfor er det slik at den mister litt kontroll over høytallerene ved brokopling? Skulle vel tro med mere kraft så ville kontrollen bli bedre.

Noen forklaring?

En del av forklaringen er motstand.
    Når du brokobler en forsterker dobbler du motstanden.

En 4ohm nominell last bli 2ohm i brokoblet modus. Noe som får rimlige forsterke til å svette ganske fort

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis man skal biampe høyttalerne med feks to kanaler på en UPA-7, da trenger man jo en y-splitt ut fra pre-out på UMC-1.

Tror dere denne splitten fra Viablue blir for klumpete på UMC-1 med tanke på at kontaktene sitter så tett?

Skulle få greit de

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulle få greit de
    Oki, takker for svar =)

Skjønner egentlig ikke at ikke utgangene på UMC-1 ikke ligger på en vannrett linje nederst egentlig...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Oki, takker for svar =)

Skjønner egentlig ikke at ikke utgangene på UMC-1 ikke ligger på en vannrett linje nederst egentlig...
    regner med det er frontene du skal y-splitte ut.
    Da vil kontaktene gå klare av AM antenen (med mindre kontaktenen på kabelen er av type hypertykk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    regner med det er frontene du skal y-splitte ut.
    Da vil kontaktene gå klare av AM antenen (med mindre kontaktenen på kabelen er av type hypertykk
    Ja er det jeg tenkte mest på, om det da blir for trangt til de andre kablene som skal på de andre utgangene. Kan jo sende en mail til Xtreme-Cable og spørre..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ta sjansen med slike klumpete og uisolerte splittere når de fleste hifi-sjapper selger slike (f.eks. Monster sin utgave som fåes på Hifiklubben, Surround.no, o.a. steder):

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker slike med stort hell:6 Lot Python RCA Male to 2 Female Gold-Plated Y Cables - eBay (item 300349099302 end time Jun-15-10 15:30:39 PDT)

De har fungert ypperlig som splitting av pre-out fra Pioneer LX-51 og fra UMC-1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Hvorfor ta sjansen med slike klumpete og uisolerte splittere når de fleste hifi-sjapper selger slike (f.eks. Monster sin utgave som fåes på Hifiklubben, Surround.no, o.a. steder):
    Jeg har tidligere fortalt om at min XPA-5 ikke takler Y splittere. Se tidligere innlegg i denne tråden. Andre har også samme problem etter det jeg forstår. Forsterkeren går ut i feil og jeg får noe brum. Det er bl.a. denne splitteren fra Monster Cable jeg har problemer med.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, akkurat samme splitter fungerte helt utmerket mellom min Yamaha receiver og UPA-7, så jeg vet ikke hva forskjellen består i.

Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Joda, broene bak høyttalerne er fjernet
    Både RCA-splitter og signalkabel er gode kabler fra Monster (begge helt nye).
    For å få riktig han/hun står splitten på Emotivaen (og altså ikke på receiver). På den måten vil det jo være kontakt mellom RCA inngangene. Vet ikke om det har noe å si, og egentlig blir det vel helt likt i begge tilfeller.
    Det kan jo være at forskjellen ligger her. Jeg koblet Monster Y-splitten inn på receiveren. Videre fra splitten til UPA-7 koblet jeg vanlige Hann-Hann RCA kabler (av type Emotiva X-series RCA kabel). Fungerte altså helt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt har jeg samme erfaring:
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Har nå testet litt, og det virker definitivt som det har noe med splitterne å gjøre. Det er nok ikke Monster i seg selv, men når splitten kobles direkte på Emotivaen. Testet med kun den ene splitten tilkoblet, og Emotivaen går da i protect pga kortsluttning mellom linje-inngangene(?).

Kjøpte to billige motsatt splitter som ble koblet i receiveren. Det fungerte helt utmerket (bortsett fra noe susing, men dette er uansett bare provosoriske splitter til jeg får tak i noe av bedre kvalitet). Det vil jo også nå være kontakt mellom linje-inngangene på Emotivaen, så den logiske forklaringen jeg kan finne er at mer kabel etter splitten øker motstanden nok til at man unngår kortsluttningen.
    Har sendt mail til Emotiva support for å høre om dette gjelder generelt, eller om jeg bare er uheldig med Monster splittene. Det blir jo minst kabler hvis jeg kan splitte signalet ved Emotivaen...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Y-splittere uten problemer på min XPA-5, riktignok ikke fra Monster, men det burde ha 0 og si.

Kjøperen av min har vist hat noen problemer med at den går i protect ved muting via en Onkyo reciever. Slikt hadde jeg aldri problemer med. De virker litt overfølsomme for brudd/kortslutninger i signalet.

Side 132 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •