Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan biampes XPA-5?
    Prøvde RCA Y-split fra receiverens preout for frontene, men da blinker statuslysene på XPA-5 rødt. Ut fra manualen virker det som dette er en protect-mode.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Hvordan biampes XPA-5?
    Prøvde RCA Y-split fra receiverens preout for frontene, men da blinker statuslysene på XPA-5 rødt. Ut fra manualen virker det som dette er en protect-mode.
    har du fjernet broéne bakpå høyttaleren? ellers så har jeg skjønt det sånn at Emotiva kan være kresen på signal kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, broene bak høyttalerne er fjernet
    Både RCA-splitter og signalkabel er gode kabler fra Monster (begge helt nye).
    For å få riktig han/hun står splitten på Emotivaen (og altså ikke på receiver). På den måten vil det jo være kontakt mellom RCA inngangene. Vet ikke om det har noe å si, og egentlig blir det vel helt likt i begge tilfeller.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjoho!

Har idag XPA-5 og ERC-1 og skal bestille UMC-1 ikveld eller imorgen. Men sitter da å lurerp å om jeg skal ta å bestille med kabler både til UMC-1 - XPA-5 og ifra ERC-1 - UMC-1.

Ser at dem har "RCA Cable" og "Digital/Coaxial Cable" Prisen er de samme for disse, men hva er forskjellen? idag har jeg bare noen billige claesern kabler jeg gjerne vill bli kvitt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Tjoho!

Har idag XPA-5 og ERC-1 og skal bestille UMC-1 ikveld eller imorgen. Men sitter da å lurerp å om jeg skal ta å bestille med kabler både til UMC-1 - XPA-5 og ifra ERC-1 - UMC-1.

Ser at dem har "RCA Cable" og "Digital/Coaxial Cable" Prisen er de samme for disse, men hva er forskjellen? idag har jeg bare noen billige claesern kabler jeg gjerne vill bli kvitt
    Det er den vanlige RCA Cable du skal ha for å koble UMC-1 til XPA-5.
    Ville brukt den samme typen mellom ERC-1 og UMC-1 også, siden ERC-1 garantert gjør en bedre jobb på dette..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det er den vanlige RCA Cable du skal ha for å koble UMC-1 til XPA-5.
    Ville brukt den samme typen mellom ERC-1 og UMC-1 også, siden ERC-1 garantert gjør en bedre jobb på dette..
    Hvorfor har dem da "Digital/Coaxial Cable" når RCA:en gjør samma nytten? skjønner ikke helt forskjellen jeg:roll:

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hvorfor har dem da "Digital/Coaxial Cable" når RCA:en gjør samma nytten? skjønner ikke helt forskjellen jeg:roll:
    Det spørsmålet ble stilt her også:
    http://avforum.no/forum/kabler/99967...gnalkabel.html

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det spørsmålet ble stilt her også:
    http://avforum.no/forum/kabler/99967...gnalkabel.html
    Thanks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan biampes XPA-5?
    Har nå sjekket alle kabler, og kan ikke se noe grunnleggende feil. Det er hvertfall ingen kortslutninger mellom høyttalerkabler.
    Har koblet RCA split/signalkabler slik:
    Vedlegg 66243
    Kan det være at det er for lav motstand mellom linjeinngangene når splitten står på Emotivaen? Pga. han/hun på RCA-splittene får jeg ikke prøvd å plugge splitten i receiver. Hvordan har dere andre som har biampet gjort det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg viser til min tidligere mail i denne tråden. Jeg benyttet akkurat det oppsettet du har. Forsterker Denon avr 4309 og splittere var fra Monster Cable. Dette fungerte prikkfritt i noen måneder men plutselig ville ikke Emotivaen ha noe med splitterne å gjøre og gikk ut i feil så fort disse ble tilkoblet? Jeg hadde også litt brum med dette oppsettet.

Heldigvis har softwaren i Denon forsterkeren eget oppsett for biamping så nå benytter jeg det og 5 signalkabler. XPA-5 forsterkeren driver da Klipsch rf 83 og rc 64. Denonen brukes på bakhøytalerne. Dette har fungert et par måneder nå uten en feil i forsterkeren. Forstå det den som vil. Tross mer kabelsalat så er jeg også kvitt brummen!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Kanskje jeg skal prøve noen andre splittere..

Receiveren jeg bruker støtter også biamp. Har alltid trodd denne modusen kun gjalt de interne effektdelene, og at det ikke påvirket preout. Så det du sier er at om jeg aktiverer biamp i menyen kan det hende receiveren sender frontsignaler fra surround-preout?
    Det dumme da er at presence sannsynligvis forsvinner. Får teste disse tingene litt i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville rett og slett en mld til emotiva support eller ringt de, da får man svaret med en gang

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren jeg bruker støtter også biamp. Har alltid trodd denne modusen kun gjalt de interne effektdelene, og at det ikke påvirket preout. Så det du sier er at om jeg aktiverer biamp i menyen kan det hende receiveren sender frontsignaler fra surround-preout?
    På Denon receiveren min så påvirker dette preout. Dette ser jeg når jeg sender hvitstøy til hver enkelt kanal. Støyen kommer fra riktige høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt, og det virker definitivt som det har noe med splitterne å gjøre. Det er nok ikke Monster i seg selv, men når splitten kobles direkte på Emotivaen. Testet med kun den ene splitten tilkoblet, og Emotivaen går da i protect pga kortsluttning mellom linje-inngangene(?).

Kjøpte to billige motsatt splitter som ble koblet i receiveren. Det fungerte helt utmerket (bortsett fra noe susing, men dette er uansett bare provosoriske splitter til jeg får tak i noe av bedre kvalitet). Det vil jo også nå være kontakt mellom linje-inngangene på Emotivaen, så den logiske forklaringen jeg kan finne er at mer kabel etter splitten øker motstanden nok til at man unngår kortsluttningen.

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brokoble UPA-7

Har et spørsmål jeg håper på å få svar på.. Har søkt både her og på emotiva forumet uten å bli noe smartere, så får beklage hvis svaret er gitt før...

Har lyst på effektforsterker, og emotivas forsterkere ser svært interessante ut...

Er det mulig å brokoble to og to kanaler på UPA-7 slik at man får økt effekt, dersom man ikke skal bruke alle 7 kanaler? Altså, to effektkanaler til en høyttaler, slik som er mulig på mange bilforsterkere. Hvordan gjør man dette i såfall?

Dere som har handlet, hvor mye kommer upa-7 på ferdig importert med frakt og toll? Samme spørsmål for xpa-5 og xpa-3?

Takk for svar

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av victorystone
    Har et spørsmål jeg håper på å få svar på.. Har søkt både her og på emotiva forumet uten å bli noe smartere, så får beklage hvis svaret er gitt før...

Har lyst på effektforsterker, og emotivas forsterkere ser svært interessante ut...

Er det mulig å brokoble to og to kanaler på UPA-7 slik at man får økt effekt, dersom man ikke skal bruke alle 7 kanaler? Altså, to effektkanaler til en høyttaler, slik som er mulig på mange bilforsterkere. Hvordan gjør man dette i såfall?

Dere som har handlet, hvor mye kommer upa-7 på ferdig importert med frakt og toll? Samme spørsmål for xpa-5 og xpa-3?

Takk for svar
    Prisen får du i pristråden.

Manualen ligger på nettsidene deres, og det står ingenting om brokopling der. Det er vel kun XPA-2 man kan gjøre dette med hvis jeg ikke husker feil

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa2 eller xpa1

Kjører nå 3 skt xpa2 brokoblet for frontene mine , grunnen til det er rett og slett fordi emotiva var utsolgt på xpa1 i flere måneder når jeg bestilte :-D
    Men bør jeg bytte til 3 xpa1 i steden ???
    Er det vesentlige forbedringer å hente her ???
    Hva tror dere om dette , for og imot ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Kjører nå 3 skt xpa2 brokoblet for frontene mine , grunnen til det er rett og slett fordi emotiva var utsolgt på xpa1 i flere måneder når jeg bestilte :-D
    Men bør jeg bytte til 3 xpa1 i steden ???
    Er det vesentlige forbedringer å hente her ???
    Hva tror dere om dette , for og imot ?
    imot er ihvertfall pris for vil vel normalt være bedre lyd, mange forsterkere forandrer lydkarakter noe når de brokobles, dempefaktoren minskes som fører til mindre kontroll på elementer osv
    så hvis ikke penger er ett hinder tror jeg det er bare +++ lydmessig med ett slikt bytte,hvor mye skal jeg dog ikke uttale meg om
    hvis du liker lyden nå så bør du vel tenke deg litt ekstra om
    hvis du kan klare deg med upa 1 på center kanal så er jo masse penger spart, de skal etter sigende ligne veldig på xpa 1 både i ytelse og klang

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    imot er ihvertfall pris for vil vel normalt være bedre lyd, mange forsterkere forandrer lydkarakter noe når de brokobles, dempefaktoren minskes som fører til mindre kontroll på elementer osv
    så hvis ikke penger er ett hinder tror jeg det er bare +++ lydmessig med ett slikt bytte,hvor mye skal jeg dog ikke uttale meg om
    hvis du liker lyden nå så bør du vel tenke deg litt ekstra om
    hvis du kan klare deg med upa 1 på center kanal så er jo masse penger spart, de skal etter sigende ligne veldig på xpa 1 både i ytelse og klang
    har grei fraktavtale siden jeg driver import ellers, så frakt blir ikke mer enn ca 1000 kr til sammen , og cathy har lovet meg 3 stk til 799 pr stk ( bestilte egentlig under juletilbudet men de ble utsolgt mens betalingen min var på vei)
    Og med salg av de tre jeg har bør det ikke bli mange kroner i mellom tror jeg.
    Men upa 1 skal jeg prøve , jeg har to i bestilling så fort de kommer inn i midten av juni .:-D

Side 131 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •