Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 3425
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2
    Er det ikke 4RU du skal ha til XPA-2?

Takker og bukker!! Melding skal sendes til Sarah nu! Heldigvis er ikke paypal kotoen klar før i morgen!

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erc-1

Noen flere enn meg som sliter med å få CD'en ut av ERC-1?
    Må lirke en annen CD inn i sporet for å få den til å eject'e.
    Har sent mail til Emotiva, men det drøyer med svar.
    Venter med å skru den opp før de svarer.
    Sikkert noe med synkronisering eller en mekanisk justering?

.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt borte fra mail og stress, sendte nå svar og takket ja til UMC-1 men fikk da denne i retur:

Hello,

We are ready to ship your unit, but we want to confirm a few things.

Your unit has the latest code set available and installed; however, in our ongoing testing we have noticed that there is an issue with Dolby PLIIx mode. This in general does not preclude it from working for 99% of people. We are at present writing a new code to correct this so the unit will be 100% for everyone. You have a couple of options: We can ship a unit now with the current code or we will be happy to hold your unit until the final code is ready and we can install it here. Please let us know what you would like to do. Thank you for your understanding and patience with this matter. If you have any questions, please don’t hesitate to call or e-mail.

Just let me know. J

Sarah Terry

Har ikke fulgt så veldig mye med på Emotiva-forumet i det siste, noen som vet hva det er snakk om?
    Regner med at det er snakk om en firmware-oppdatering som jeg lett fikser selv, men hva er problemet med Dolby PL2x?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har vært litt borte fra mail og stress, sendte nå svar og takket ja til UMC-1 men fikk da denne i retur:

Hello,

We are ready to ship your unit, but we want to confirm a few things.

Your unit has the latest code set available and installed; however, in our ongoing testing we have noticed that there is an issue with Dolby PLIIx mode. This in general does not preclude it from working for 99% of people. We are at present writing a new code to correct this so the unit will be 100% for everyone. You have a couple of options: We can ship a unit now with the current code or we will be happy to hold your unit until the final code is ready and we can install it here. Please let us know what you would like to do. Thank you for your understanding and patience with this matter. If you have any questions, please don’t hesitate to call or e-mail.

Just let me know. J

Sarah Terry

Har ikke fulgt så veldig mye med på Emotiva-forumet i det siste, noen som vet hva det er snakk om?
    Regner med at det er snakk om en firmware-oppdatering som jeg lett fikser selv, men hva er problemet med Dolby PL2x?
    det var vel snakk om problemer med dropouts på lyd og litt andre ting etter oppdatering 13 april ( firmware v6) , men det er etter det kommet en beta utgave av neste firmware som ligger ute på emo sine sider som fikser dette i følge de som har testet den ( har ikke fått lagt inn selv enda , men min funker helt fint med det oppsettet jeg kjører )
    her er link til en avstemming fra de som har kjørt oppdat :
    The Emotiva Lounge - UMC-1 V6 Upgrade Beta Results

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke lest en tilbakemelding av hvordan denne UMC1 er i bruk. Hvordan den er lydmessig. Hvordan romkorreksjon fungerer og er i bruk. Osv osv.... Er folk skuffet over UMC1 at de ikke skriver noe eller har man bare ikke noe å si?

Jeg begynner nemlig å lure litt. Svært få tilbakemeldinger på den her inne.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd. Spørsmål knyttet til øvrige aspekter tar du under "produkt- og prisjakt" der det foreligger en egen tråd rundt Emotiva.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva - lydsignatur

Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Takk! Det var nyttig informasjon! Har sett på System Audio, synes det er flotte konstruksjoner. Jeg får ta en lyttetest av dem en gang.

Soundgarden er vel mest aktuell i det henseende. Hvilke komponenter ville dere ha fått de til å sette opp for meg som er like Emotiva i lydsignaturen?
    Jeg la merke til denne litt eldre posten, og vet ikke om du har fått svar.
    Min er faring er at Onkyo og Emotiva er like i lydsignaturen. La faktisk ikke merke til noen forskjell når jeg koblet denne til Onkyoen.

Men så skrudde jeg opp noe, og la merke til en strammere bass, og MYE kraftigere lyd etter som volumet økte.

Har noen kraftige, doble 12" (rimelige), og jeg mener også at det er mye å hente på å bi-ampe Emotiva XPA-5. Bassen ble mye strammere. Men jeg har også hørt fra andre med mer lettdrevne høyttalere som RF-62, at de ikke hører forskjell.

Har også lest at det lønner seg å bi-ampe XPA-5 for å forlenge forsterkerens levetid om du er av typen som maxer forsterkeren over lengre tid.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil Upa 1 x2 funke vs Xpa3 eller xpa 2? vil man tjene noe på å kjøpe upa istedet?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større lyttebank, mer laid back i toppen(ulempe om du har laidback høyttalere også), lavere støygulv er fordelene til UPA-1 vs XPA-3.
    Forskjellene er ikke enorme på noen måte. Skal du ha to kanaler hadde jeg helt klart valgt UPA-1. Skal du ha en tre-kanaler til en kinofrontrekke hadde jeg valgt XPA-3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summing i RPA-2...

Får en summelyd i RPA-2 hvis jeg slår på den før pre (USP-1).
    Hva kan det ha seg? Lyden forsvinner med en gang jeg slår på usp'en.
    Er jo ikke verre enn at jeg slår på usp først - er det jeg nå gjør - men hadde vært interessant å høre hva det kan skyldes...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvordan vil Upa 1 x2 funke vs Xpa3 eller xpa 3? vil man tjene noe på å kjøpe upa istedet?

de er noe mer laidback i toppen, dvs ikke aggresive, men detaljerte. rommet er større og ting blir mer presist plassert med god kropp. upa 1 ville jeg også valgt til center hvis du først går for upa 1 løsningen. monoblokker har jo noen fordeler hvis du har plass til de, selv vurderer jeg nå å utvide til 5 stk upa 1

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar.. skal ha de på Rf62 som ikke er så veldig laidback så burde bli en bra match

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar.. skal ha de på Rf62 som ikke er så veldig laidback så burde bli en bra match
    en annen fordel med monoblokker er jo at man kan bruke kortere høytalerkabel, som har sine fordeler_

det med toppen var også en av mine grunner til å velge upa 1

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg miste noe trykk/bass kontra Xpa serien?

Og det er vel ingen tvil at 1x upa1 per HT vil være mer en nok på rf62?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den skal nok holde i massevis av hva jeg har hørt hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den holder i massevis på rf 82 ihvertfall, trykk er det mye av og bassen er kontant og tilstedeværende uten at det blir for mye av det gode, detaljer og rom er veldig bra og dialog, stemmer kommer veldig klart frem, noe avslørende på innspillinger med slik skal det jo være.
    jeg er veldig tilfreds så langt

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Vel, jeg syns de gule blir for skarpe også, men de plager meg ikke når anlegget er av.
    Tror nok heller jeg kommer til å la den gule være, og heller satse på at det går bra og koble fra den blåe helt og holdent.
    Vi får se hvordan det går.
    Funker ikke dette, er selvfølgelig ditt forslag et godt alternativ å teste.

Men teip, sotfilm og den slags kommer jeg nok ikke til å benytte meg av.
    Nå har jeg fått sett litt mer på dette og mekket litt.
    Resultatet ble slik.
    [YOUTUBE]jb2lSh1lq6U[/YOUTUBE]
    Og nå er jeg meget happy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg kan ikke svare på om dt er mindre trykk/bass i upa 1 kontra xpa men jeg kan si at dt er mer enn nok trykk/bass på mine rf82 med upa 1, og det er kontrollert også slik at bassen ikke overskygger resten av lydbildet på høye volumå ha en
    mono blokk pr høytaler er kult det separasjon er veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med Emotiva og klipsch(gjerne rf 82) i Trondheim, som har lyst til å kjøre en liten demo for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekniske erfaringer med xpa5.

Jeg tenkte jeg skulle dele et par erfaringer jeg har gjort med i min xpa5. Jeg benytter i tillegg en Denon avr4308 og høytalere er Klipsch rf83/rc64.

Dette var opprinnelig satt opp med biamping og jeg hadde da tre signalkabler ut fra receiveren og to splittere ved Emotivaen, dvs at denne betjente frontrekka. Splitterne var 'grei' Monster Cable kvalitet. Jeg hadde dessuten litt brum i høytalerne.

Dette fungerete greit i en 3-4 måneders tid. Pluteslig en dag gikk forsterkeren i feil og en rød led blinka på en av kanalene. Noen ganger kunne jeg slå på forsterkeren og den fungerete noen timer, andre ganger gikk den i feil med det samme jeg satte på strømmen.

Etter nye testing og prøving fant jeg ut at feilen alltid oppstod på en kanal hvor det var montert en splitter.

Jeg koblet da 5 separate signalkabler mellom Denon og Emotiva og satte softwaren i Denon receiveren i biamp modus. Dette fungerte faktisk. Emotivaen lot seg slå på og nå har den virket uten å gå i feilmodus i ca en måned!

Og en annen ting, brummen ble borte! :-) (selv om det ble mer kabelsalat)

Side 130 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •