Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Tror jeg har bestemt meg for at jeg går for en stk XPA-2 i løpet av måneden. Jeg har dratt på meg den vrangforestillingen om at den forsterkeren som veier mest, ja den er best! Da kommer XPA-2 og XPA-3 meget godt ut!

Noen innvendinger?
    håper mine innlegg har hatt sin hensikt, dv s at du har tenkt deg enda mer om, du blir sikkert fornøyd:-D

skal bare gi deg en ting å tenke angående vekt, hva veier 2-3 upa 1 kontra en xpa 2/3 ?:twisted:

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har bestemt meg for at jeg går for en stk XPA-2 i løpet av måneden. Jeg har dratt på meg den vrangforestillingen om at den forsterkeren som veier mest, ja den er best! Da kommer XPA-2 og XPA-3 meget godt ut!

Noen innvendinger?
    Sier det igjen, XPA-5.
    Du skal jo ha center og bakhøyttalerne som også fortjener effekt.
    Dersom planen din er en XPA-2 til fronter, og så en XPA-3 til center og bak, så er det greit. Go for it!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    bruker kun ch1, 2 og 3 ikke 4.. :neutral: Sikkert for dårlig lufting i benken!

Noen som vet av pc vifter som ikke støyer og som ikke koster skjorta??

som man kan montere i bakkant av benken..
    Jeg har gjort dette selv,og det funker meget bra. Men her skal jeg gi deg ett nyttig tips. Jeg har i stereo benken brukt 2 typer vifter, og har hauger av andre jeg har brukt i PCene mine.

Ingen andre enn de jeg bruker i dag har vært stillegående, selv på lavere volum.

Bruk denne typen: Scythe vifte, Gentle Typhoon (500 RPM) - 120x120mm - Kjøling, Vifter - Scythe vifte, Gentle Typhoon (500 RPM) - Netshop.no - pc data foto minne digital

Og ingen annen. Jeg har 3 forskjellige av denne, 3 av de fire jeg har i HIFI benken er 800 RPM, og den siste der er 500 RPM. Alle der kjører jeg på 12v, som er maks fart, og ingen av dem hører jeg. Jeg hadde en annen type først, da kun 2 vifter i benken. Disse var satt til 15-18 dB. Disse kunne jeg høre når ting var stille. Det var en type vifte med som har bortimot like blader som denne: Noctua NF-P12 1300RPM - 120x120mm - Kjøling, Vifter - Noctua NF-P12 1300RPM - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg har faktsik 3 slike jeg først linket til i min vannkjølings kabinett, ett åpent kabinett, hvor viftene er ca 50 cm fra ørene mine når jeg sitter å skriver nå. Disse er av 1150 RPM versjonen, og når de kjører på fullt, så er det en jevn og lav dur, som ikke plager på noen måte. Skrur jeg ned volten litt, så forsvinner all lyd. Det er ikke mye jeg må skru ned heller.

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har gjort dette selv,og det funker meget bra. Men her skal jeg gi deg ett nyttig tips. Jeg har i stereo benken brukt 2 typer vifter, og har hauger av andre jeg har brukt i PCene mine.

Ingen andre enn de jeg bruker i dag har vært stillegående, selv på lavere volum.

Bruk denne typen: Scythe vifte, Gentle Typhoon (500 RPM) - 120x120mm - Kjøling, Vifter - Scythe vifte, Gentle Typhoon (500 RPM) - Netshop.no - pc data foto minne digital

Og ingen annen. Jeg har 3 forskjellige av denne, 3 av de fire jeg har i HIFI benken er 800 RPM, og den siste der er 500 RPM. Alle der kjører jeg på 12v, som er maks fart, og ingen av dem hører jeg. Jeg hadde en annen type først, da kun 2 vifter i benken. Disse var satt til 15-18 dB. Disse kunne jeg høre når ting var stille. Det var en type vifte med som har bortimot like blader som denne: Noctua NF-P12 1300RPM - 120x120mm - Kjøling, Vifter - Noctua NF-P12 1300RPM - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg har faktsik 3 slike jeg først linket til i min vannkjølings kabinett, ett åpent kabinett, hvor viftene er ca 50 cm fra ørene mine når jeg sitter å skriver nå. Disse er av 1150 RPM versjonen, og når de kjører på fullt, så er det en jevn og lav dur, som ikke plager på noen måte. Skrur jeg ned volten litt, så forsvinner all lyd. Det er ikke mye jeg må skru ned heller.
    Supert! Men hva mer trenger jeg.. ledninger, støpsel, strømstyring osv

Link?:-D

Går for 5 stk slike tror jeg i benken min!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    håper mine innlegg har hatt sin hensikt, dv s at du har tenkt deg enda mer om, du blir sikkert fornøyd:-D

skal bare gi deg en ting å tenke angående vekt, hva veier 2-3 upa 1 kontra en xpa 2/3 ?:twisted:
    2x UPA-1 veier ca. 26 kg. 1x XPA-2 veier ca. 38 kg!

Pluss at chassiet utgjør en vesentlig del!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Sier det igjen, XPA-5.
    Du skal jo ha center og bakhøyttalerne som også fortjener effekt.
    Dersom planen din er en XPA-2 til fronter, og så en XPA-3 til center og bak, så er det greit. Go for it!
    Var det som var "the big masterplan" ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x UPA-1 veier ca. 26 kg. 1x XPA-2 veier ca. 38 kg!

Pluss at chassiet utgjør en vesentlig del!

bølla med deg jeg men ikke se deg blind på vekt, det er en Stor trafo i xpa 2 kontra upa 1, gå for den lyden du tror du vil like, det gjorde jeg, xpa 2 er såvidt jeg skjønner mer aggressiv i toppen, mindre detaljert og med mer krefter i bunn enn upa1. xpa er jo ett beist av en effektforsterker og da pleier det å gå litt på bekostning av andre ting i disse prisklassene, jeg vil ha mer enn nok krefter med upa 1 som yter 200/350 watt i 8€/4 ohm, xpa2 kan trekke masse mer strøm direkte fra nettet enn upa 1 men upa 1 har masse mer kapasitet i ladebanken sin

tror helt sikkert du vil bli fornøyd med valget uansett

dagen er god da man utd vant og chelski tapte

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bølla med deg jeg men ikke se deg blind på vekt, det er en Stor trafo i xpa 2 kontra upa 1, gå for den lyden du tror du vil like, det gjorde jeg, xpa 2 er såvidt jeg skjønner mer aggressiv i toppen, mindre detaljert og med mer krefter i bunn enn upa1. xpa er jo ett beist av en effektforsterker og da pleier det å gå litt på bekostning av andre ting i disse prisklassene, jeg vil ha mer enn nok krefter med upa 1 som yter 200/350 watt i 8€/4 ohm, xpa2 kan trekke masse mer strøm direkte fra nettet enn upa 1 men upa 1 har masse mer kapasitet i ladebanken sin

tror helt sikkert du vil bli fornøyd med valget uansett

dagen er god da man utd vant og chelski tapte
    Er vel bare jeg som er livredd for at jeg ikke får nok power. Dette er jo produkter som er enkle å skaffe og enkle å kvitte seg med uten å tape så alt for mye penger. Gjør man ett feilkjøp koster det ikke mange kronene å få kjøpt nytt.
    Kommer helt sikkert til å kjøpe UPA-1 når jeg skal ha stativhøyttalere. Da er det det nok best med to slike

PS: Gleder meg til du får de 3 godsakene dine

Fotball er ikke skøy :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare jeg som er livredd for at jeg ikke får nok power. Dette er jo produkter som er enkle å skaffe og enkle å kvitte seg med uten å tape så alt for mye penger. Gjør man ett feilkjøp koster det ikke mange kronene å få kjøpt nytt.
    Kommer helt sikkert til å kjøpe UPA-1 når jeg skal ha stativhøyttalere. Da er det det nok best med to slike

PS: Gleder meg til du får de 3 godsakene dine

Fotball er ikke skøy :P

da høres det ut som du har bestemt deg og det er bra, men ikke undervurder powern i upa 1, den yter mer enn xpa i 4 ohm og tåler godt fullrange ht, er bare mer sivilisert enn råskinnet xpa

man utd er nesten som en religion

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Supert! Men hva mer trenger jeg.. ledninger, støpsel, strømstyring osv

Link?:-D

Går for 5 stk slike tror jeg i benken min!
    Det du trenger er strømforsyning og en "sukkerbit".

Det følger med forlengerkabler med hver vifte, slik at de skal for det meste være lange nok, men det kan hende du trenger litt ekstra kabel, ikke spesielt tykke heller.

Strømforsyning så holder denne: Clas Ohlson Internettbutikk

De har en som er billigere også, men den har frykelig kort kabel. Her klipper du av pluggen i enden, og kopler de 2 lederene inn i den ene enden av sukkerbiten. Hvis viftene ikke går korrekt, så bytt plass på disse 2 lederene så funker det. (pga pluss og minus pol). Det er viktig å ikke bruke en jernkjerne trafo, da disse normalt ikke har god nok likespenning som disse elektroniske har. Jernkjernen har normalt 48% rippelspenning, og det er ikke det samme som likespenning, selv om det kalles DC)

Det kan være greit å ha mulighet til å justere hastigheten på viftene også, dette hvis man har superører og normalt sitter med hodet inne i racket. Da er denne løsningen: Clas Ohlson Internettbutikk
    Bare ikke skru den høyere enn 12v. Viftene går fint på 5v, bare vær ops på at enkelte vifter ikke liker å starte på 5v, slik at de da ikke starter. Har ikke testet dette på mine.

Kabelene fra viftene har en liten plugg, det følger med forlenger kabel, kople denne på pluggen, og kapp av den store pluggen. Tvinn sammen alle de samme fargene fra alle viftene og skru dem inn i hver sin sukkerbit.

Men så kommer det til festing av selve viftene. Hvis du setter skruer igjennom hullene, så kan det hende skruene går litt skeift, og da kan viftene treffe kantene osv. Hos meg så monterte jeg de 2 jeg har blåsende på forforsterkeren med patentbånd og strips. Patentbånded skrudde jeg fast, så stripset jeg viften til patentbåndet. Funker strålende.

Patentbånd: Clas Ohlson Internettbutikk
    Strips: Clas Ohlson Internettbutikk
    Sukkerbit: Clas Ohlson Internettbutikk
    Skruer(16mm maks): Clas Ohlson Internettbutikk

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bare å skru disse til benken? hvordan får man strøm i de?:-D

edit: glem det, fant det ut =D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    bare å skru disse til benken? hvordan får man strøm i de?:-D

edit: glem det, fant det ut =D
    Den beste måten å gi dem strøm er hvis forsterkeren har 230v utgang, da starter og stopper de når denne startes. Men ikke alle har det.

Hvis du har HK AVR-355 som det står i signaturen så skal denne i følge manuaelen ha dette. Bare husk å ikke bruk mer enn 100w ut av den som er normen. Viftene er langt under dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne ganske interesange beskrivelsen av forskjellen mellom xpa 1 og upa 1 på emo forumet

Well, I Have had both the XPA-1's and now the UPA-1's in my home, and the difference is pretty subtle. I only wish I could have compared them side by side. They each have a very similar, but yet slightly different sound and based on my memory of the XPA-1's sound, I do prefer them over the UPA-1's, but only by a slight margin. If I had the dough, I would go with the XPA-1's without hesitation; but as far as bang for the buck, IMO, I've never come across a better deal than what the UPA-1's have to offer. Their price to performance ratio is "off the chart".

xpa 1 er da best men upa 1 tilbyr mest for pengene er vel hans konklusjon

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne ganske interesange beskrivelsen av forskjellen mellom xpa 1 og upa 1 på emo forumet

Well, I Have had both the XPA-1's and now the UPA-1's in my home, and the difference is pretty subtle. I only wish I could have compared them side by side. They each have a very similar, but yet slightly different sound and based on my memory of the XPA-1's sound, I do prefer them over the UPA-1's, but only by a slight margin. If I had the dough, I would go with the XPA-1's without hesitation; but as far as bang for the buck, IMO, I've never come across a better deal than what the UPA-1's have to offer. Their price to performance ratio is "off the chart".

xpa 1 er da best men upa 1 tilbyr mest for pengene er vel hans konklusjon
    God research!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varer fra USA?

Det er mye instillte fly om dagen, er det noen som vet hvilken innvirkning det vil ha på leveranser fra USA?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Det er mye instillte fly om dagen, er det noen som vet hvilken innvirkning det vil ha på leveranser fra USA?
    Emotiva bruker fedex. Det er fortsatt full stop sier fedex. De tar ikke mot pakker som skal til nord-Europa en gang. Fedex sender med fly via Paris til Norge vet jeg.
    Man må nok forvente at det tar hele denne kommende uka før ting er i rute igjen:/

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å gi dem strøm er hvis forsterkeren har 230v utgang, da starter og stopper de når denne startes. Men ikke alle har det.

Hvis du har HK AVR-355 som det står i signaturen så skal denne i følge manuaelen ha dette. Bare husk å ikke bruk mer enn 100w ut av den som er normen. Viftene er langt under dette.
    åja såpass ja, den andre måten du beskrev i posten din over virket litt tungvindt med såpass mye tillegstustyr, men når du sier "ikke bruk mer enn 100w" så regner jeg med at det er mulig å velge hvor mye watt man vil trekke ut? åssen gjør man dette evt?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør du ved å velge en vifte/vifter som ikke trekker mer enn 100w i strøm alene eller tilsammen.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva bruker fedex. Det er fortsatt full stop sier fedex. De tar ikke mot pakker som skal til nord-Europa en gang. Fedex sender med fly via Paris til Norge vet jeg.
    Man må nok forvente at det tar hele denne kommende uka før ting er i rute igjen:/

Kjedelig!

Bare den kommer før avatar ligger i postkassen. Nå blir vel også Avatar forsinket pga askehysteriet..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rammer meg også det der, med mine upa1 dessverre

Side 126 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •