Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 3425
    Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merker litt av det samme som du millmaker, mangler litt i toppen.. MEN! Det satser jeg på endrer seg når XPA-1`ene får kose seg med de i stereo

Og xpa-5 blir dedikert til surround! :-D

Gleder meg til film weekend med UMC-1 :-D

Må vel kanskje lage meg "minhjemmekino" tråd når alt er på plass! 8)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Merker litt av det samme som du millmaker, mangler litt i toppen.. MEN! Det satser jeg på endrer seg når XPA-1`ene får kose seg med de i stereo

Og xpa-5 blir dedikert til surround! :-D

Gleder meg til film weekend med UMC-1 :-D

Må vel kanskje lage meg "minhjemmekino" tråd når alt er på plass! 8)
    Det kan godt hende, XPA-1 har jeg ikke hørt desverre. Ville dog tro at de har nogenlunde samme lydsignatur, uten at jeg vet det.

Ja få deg en tråd der, greit å samle det en lurer på i egen tråd. Mye lettere å finne tilbake til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det er ikke tilfeldigvis noen av dere som har prøvd/hørt xpa-1 på RF-63? Hodet mitt klarer ikke bestemme seg for 3stk xpa 1 eller en xpa 3 til frontrekka.
    Har kun testa på RF-83 men gud for en forskjell.. har du råd så...8)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ny i tråden

Heisann, jeg er ny i tråden og har prøvd å lese meg opp litt. Vurderer kraftig å bestille meg en Emotiva i løpet av måneden. Problemet er hvilken.

Reciever/Amp: H/K AVR-7500
    Front: Klipsch RP-5
    Center: Klipsch RC-64 "senere"
    Bak: Klipsch RS-62 "senere"

Må ha en passende forsterker til dette oppsettet! Har sett litt på XPA-serien!

Jeg kan også bestille flere senere, men blir en til å begynne med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Heisann, jeg er ny i tråden og har prøvd å lese meg opp litt. Vurderer kraftig å bestille meg en Emotiva i løpet av måneden. Problemet er hvilken.

Reciever/Amp: H/K AVR-7500
    Front: Klipsch RP-5
    Center: Klipsch RC-64 "senere"
    Bak: Klipsch RS-62 "senere"

Må ha en passende forsterker til dette oppsettet! Har sett litt på XPA-serien!

Jeg kan også bestille flere senere, men blir en til å begynne med.

hva med 2xupa 1? de er ikke så aggressive i toppen som xpa serien sies det, tror kanskje det kan bli litt pågående med hk og xpa men det er sikkert noen andre her som har testet denne komboen?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva med 2xupa 1? de er ikke så aggressive i toppen som xpa serien sies det, tror kanskje det kan bli litt pågående med hk og xpa men det er sikkert noen andre her som har testet denne komboen?
    Aggresivitet liker vi. Har tenkt å bruke det slik: 70% kino, 30% stereo! Har tenkt tanken på UPA-serien, men virker som om at det er en serie under. Ja, da mener jeg i utførelse og kvalitet. Nå får jeg sikkert mye kritikk,men det er sånn jeg har oppfattet det

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!! Du heite He***** XPA-5 blei varm etter at den kom i stereobenken! Gikk i protect og greier på ch.4 why?? Noen som vet? Skal den bli så varm bare på vanlig volum??!?!

Satt vifta på den og da gikk det bare godt!

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!! Du heite He***** XPA-5 blei varm etter at den kom i stereobenken! Gikk i protect og greier på ch.4 why?? Noen som vet? Skal den bli så varm bare på vanlig volum??!?!

Satt vifta på den og da gikk det bare godt!
    Min XPA-3 gikk også i protect, da helt uten videre. Dette kom av at den ikke likte ene signalkabelen min, bytta signalkabel på den kanalen og alt ble gulle godt.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H/K og XPA-5 på mine B&W 683. det fungerer bra, men har man høyttalere som er litt kvass i toppen i utgangspunktet så ville jeg ikke anbefale de til H/K(vet ikke om de gammle H/K forsterkerene er lik som de nye da...). har testet med Dali på H/K, å det ble ubehagelig mye/kvass diskant! XPA forsterkerene gjør ikke så mye med lyden, så det går mest på for-forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    XPA forsterkerene gjør ikke så mye med lyden, så det går mest på for-forsterkeren.
    Er det det intrykket flere Emotiva-eiere her inne sitter med?

Hvis det er tilfelle er det jo en besnærende tanke å feks kjøpt Maranz SA7003 cd-spiller og PM7003 forsterker med pre-out og bruke sistnevnte som forforsterker. Marantz har vel alltid fått mye skryt for signalbehandling i både cd-spillere og forsterker samt pen lyd, men med litt lite kraft til større høyttalere..

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Er det det intrykket flere Emotiva-eiere her inne sitter med?

Hvis det er tilfelle er det jo en besnærende tanke å feks kjøpt Maranz SA7003 cd-spiller og PM7003 forsterker med pre-out og bruke sistnevnte som forforsterker. Marantz har vel alltid fått mye skryt for signalbehandling i både cd-spillere og forsterker samt pen lyd, men med litt lite kraft til større høyttalere..
    Tror nok noen har opplevd at det er Emotiva som "farger" lyden. I så fall det jeg erfarte. Så det er nok kanskje erfaringer begge veier.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Tror nok noen har opplevd at det er Emotiva som "farger" lyden. I så fall det jeg erfarte. Så det er nok kanskje erfaringer begge veier.

je har nå 3 upa1 på vei over dammen snart og jeg kjører marantz , så snart har jeg litt info om den komboen, xpa serien går for å være litt aggresiv i toppen etter hva jeg har lest på emo forumet, litt mer frempå enn upa 1, det var en av grunnene til at jeg valgte 3xupa1 fremfor f.eks xpa 3/5

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Aggresivitet liker vi. Har tenkt å bruke det slik: 70% kino, 30% stereo! Har tenkt tanken på UPA-serien, men virker som om at det er en serie under. Ja, da mener jeg i utførelse og kvalitet. Nå får jeg sikkert mye kritikk,men det er sånn jeg har oppfattet det
    neida, du har helt rett i at upa er en serie under, de har mindre effekt enn xpa,med unntak av upa 1 som har moduler fra xpa serien og yter 200 watt 8 ohm mono, tror ikke denne er å kimse av, den yter mer i 4 ohm enn de fleste i xpa serien også 350 watt, og den har mer ladebank også

les gjerne på emotiva forumet, under amplifier seksjonen og les sammenligninger mellom denne og xpa serien, snakk også med eksu her på forumet , han har erfaringer med disse:-D
    mange som har kommentert at disse burde kostet mer så lenge de er "bedre" enn xpa 2/3/5, har man dog veldig tungdrevne ht vil xpa 2 kunne være bedre valg

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg. Lonnie på Emotiva kan man ikke høre forskjell på UPA og XPA serien på noen måte annet enn at XPA kan spille litt høyere. Andre mener at UPA serien faktisk er bedre enn XPA på moderate volumer. Diskutert i denne tråden her: link. I tillegg har UPA serien litt lavere gain faktor som også gjør den mindre utsatt for støyproblemer.

Har selv en UPA-7 og er strålende fornøyd. Men, selvom jeg ikke har lyst så kommer jeg nok til å selge den hvis ikke UMC-1 blir noe av snart. Har pt. ikke noen prosessor/receiver (angrer på at jeg solgte Yamahaen), og uten en slank enhet som UMC-1 så må jeg dessverre revurdere hva jeg fysisk får plass til i møbelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Iflg. Lonnie på Emotiva kan man ikke høre forskjell på UPA og XPA serien på noen måte annet enn at XPA kan spille litt høyere. Andre mener at UPA serien faktisk er bedre enn XPA på moderate volumer. Diskutert i denne tråden her: link. I tillegg har UPA serien litt lavere gain faktor som også gjør den mindre utsatt for støyproblemer.

Har selv en UPA-7 og er strålende fornøyd. Men, selvom jeg ikke har lyst så kommer jeg nok til å selge den hvis ikke UMC-1 blir noe av snart. Har pt. ikke noen prosessor/receiver (angrer på at jeg solgte Yamahaen), og uten en slank enhet som UMC-1 så må jeg dessverre revurdere hva jeg fysisk får plass til i møbelet.
    finnes en tråd på upa1 oppmot xpa 2 også, og upa1 skiller seg fra de andre i upa serien pga monkonstruksjonen og innmaten generellt

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, du har helt rett i at upa er en serie under, de har mindre effekt enn xpa,med unntak av upa 1 som har moduler fra xpa serien og yter 200 watt 8 ohm mono, tror ikke denne er å kimse av, den yter mer i 4 ohm enn de fleste i xpa serien også 350 watt, og den har mer ladebank også

les gjerne på emotiva forumet, under amplifier seksjonen og les sammenligninger mellom denne og xpa serien, snakk også med eksu her på forumet , han har erfaringer med disse:-D
    mange som har kommentert at disse burde kostet mer så lenge de er "bedre" enn xpa 2/3/5, har man dog veldig tungdrevne ht vil xpa 2 kunne være bedre valg
    Ser ut til at dette kan bli ett vanskelig valg, jeg tenker å bestille i slutten av månenden, når jeg vet hvor mye penger jeg har tilgode.

MOD EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Min XPA-3 gikk også i protect, da helt uten videre. Dette kom av at den ikke likte ene signalkabelen min, bytta signalkabel på den kanalen og alt ble gulle godt.
    bruker kun ch1, 2 og 3 ikke 4.. :neutral: Sikkert for dårlig lufting i benken!

Noen som vet av pc vifter som ikke støyer og som ikke koster skjorta??

som man kan montere i bakkant av benken..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifter - Avkjøling - Modding og kjøling - PC-komponenter - PC-er og tilleggsutstyr

Her kan du nok finne det du er ute etter. Søk på 120mm så har du mange flotte til en flott pris
    Fast frakt på siden, 99,- inkl. alt!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du gi oss et bilde av stereobenken?
    Jeg har aldri hatt problemer med varme. Har ca. 5 cm klaring over og på sidene. Emotiva produktene pleier ikke å bli varme.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA-2 og XPA-3

Tror jeg har bestemt meg for at jeg går for en stk XPA-2 i løpet av måneden. Jeg har dratt på meg den vrangforestillingen om at den forsterkeren som veier mest, ja den er best! Da kommer XPA-2 og XPA-3 meget godt ut!

Noen innvendinger?

Side 125 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •