Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 3425
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Mye lekkert her. Den 7 kanaleren er bare rå. Må si jeg gleder meg til XMC-1 kommer, det er vel slik at vi som har kjøpt UMC-1 får tilbud om å kjøpe XMC med 40% rabatt etter hva jeg har forstått
    Nei, dessverre. UMC-1 og XMC-1 regnes som samme generasjon, og 40% rabatten gjelder bare for kjøp av neste generasjon prosessor. Mao., vi som har kjøpt UMC-1 kan bruke den medfølgende rabatten på "UMC-2 eller XMC-2" når de kommer om noen år.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra link ikke minst interesant med at de tester på 240 v for salg utenfor usa

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alle som venter på umc-1

For dere som venter er vel dette gode nyheter :

We believe the improvement in the UMC-1's overall operation and stability are readily apparent. In addition, we have made user enhancements and some subtle improvements that will make the day to day operation very enjoyable and useful. Beginning Monday of next week, we will resume unrestricted shipments of the UMC-1.

Thank you all for your patience and support.

Sincerely,
    Big Dan

--------------------------------------------------------------------------------

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Svarer deg på dette i pristråden....

Hei! mener det tok ca. 9-10 dager... -Pass ryggen dersom du bærer den alene! "Fortung"... Og; heldigvis ingen problemer vedr. trafostøy eller "varme". -Husk å bestille med svarte lister.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    veldig bra link ikke minst interesant med at de tester på 240 v for salg utenfor usa
    Det er greit at de tester at utstyret funker på 230v. Men dessverre å får de ikke testet om utstyret støyer på 230v strømnett. Dette fordi de bruker en trafo, og da får ett perfekt strømnett for det rommet. Vi som ikke har en dedikert trafo, men deler vår med alle naboer og mye annet rart, så kommer det en del ekstra støy.

Det er grunnen til at jeg hadde min XPA-5 i mer en ca 1 måned.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er greit at de tester at utstyret funker på 230v. Men dessverre å får de ikke testet om utstyret støyer på 230v strømnett. Dette fordi de bruker en trafo, og da får ett perfekt strømnett for det rommet. Vi som ikke har en dedikert trafo, men deler vår med alle naboer og mye annet rart, så kommer det en del ekstra støy.

Det er jo ikke emotiva sin feil at enkelte plasser i landet her har elendig strømnett (eller rettere sagt et nett med ugunstige laster i nærområdet )
    Det kan kun testes ved å prøve der du har tenkt å bruke utstyret , alle er klar over at emotiva er følsomme for støy fra nettet , og kan om nødvendig vurdere om de trenger en skilletrafo eller evt om de vil gå for et annet merke hvis dette blir et problem .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

sant nok det, er nok surere for de som kjøper emotiva at slikt skjer enn andre merker, vet at bla en del parasound amper har slitt med sine trafoer også iløpet av
    årene men de har da en importør som tar seg av det her i norge
    det med trafostøy fra noen xpa er vel grunnen til at jeg går for upa serien hvor det så vidt jeg vet ikke har vært slike problemer

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva xpa3 vs parasound hca1500?

Hvem av disse vil fungere best på mine rf62?

Hadde bestemt meg for emotiva, men så kom det en parasound på brukten som jeg fikk litt lyst på

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke på tide at vi får en norsk emotiva forhandler til lands?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Nei, for da blir prisene garantert doblet, og det vil vi vel ikke?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva har sakt nei til andre forhandlere en seg selv en så lenge.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Emotiva har sakt nei til andre forhandlere en seg selv en så lenge.

Håpe de fortsetter med det, hvis ikke så blir jo litt av poenget litt borte

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Håpe de fortsetter med det, hvis ikke så blir jo litt av poenget litt borte
    dobbelt så dyrt? fra emotiva sin side eller fra den norske importørens side? jeg tenkte bare i sammenheng med at det er så populært her i norge at noen kanskje ser en business mulighet, men markedet her i norge mettes jo sakte men sikkert av alle import nykommerne....som ikke altfor lenge blir meg selv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelt så dyrt? fra emotiva sin side eller fra den norske importørens side? jeg tenkte bare i sammenheng med at det er så populært her i norge at noen kanskje ser en business mulighet, men markedet her i norge mettes jo sakte men sikkert av alle import nykommerne....som ikke altfor lenge blir meg selv
    Etter det jeg har lest har Emotiva nektet å la seg importere av andre enn privatpersoner. Dette for å kunne tilby kundene en god pris på produktene sine, i stedet for at hifi-sjapper skal importere og legge på prisen for å tjene bra.

Med dobbel pris mente jeg alle kostnadene butikkene som importerer produktene måtte lagt på innkjøpsprisen for å kunne drive butikk..

Gudskjelov kommer ikke dette til å skje med Emotiva, i alle fall i overskuelig fremtid

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ENDTE gang bruk pris tråden til diskutere import og priser.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-pristrad.html

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min XPA-5 i hus! har stått på i over et døgn nå. Spiller bære helt fantastisk flott samens med mine Patos Lyric!

Når det kommer til trafostøy = Nada!!! Men har ei lita summing i diskant når jeg har øret heeeeelt inntil. og volumet på vanlig lytte nivå. (samme sus på max vol)

Men det er ikke noe som noen gang kommer til å plage meg! 0,5m unna så hører vært fall ikke jeg nå!

Må si jeg er meget imponert over kvaliteten til emotiva! (så langt) Bare ei lita uke til UMC-1 banker på døra! :-D og litt over 1 mnd til 2stk XPA-1 BANKER på døra di og.. :-D

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Da var min XPA-5 i hus! har stått på i over et døgn nå. Spiller bære helt fantastisk flott samens med mine Patos Lyric!

Når det kommer til trafostøy = Nada!!! Men har ei lita summing i diskant når jeg har øret heeeeelt inntil. og volumet på vanlig lytte nivå. (samme sus på max vol)

Men det er ikke noe som noen gang kommer til å plage meg! 0,5m unna så hører vært fall ikke jeg nå!

Må si jeg er meget imponert over kvaliteten til emotiva! (så langt) Bare ei lita uke til UMC-1 banker på døra! :-D og litt over 1 mnd til 2stk XPA-1 BANKER på døra di og.. :-D
    Samme oppfatning som jeg hadde med Patos Lyric og Emo XPA-5 når jeg hadde det. Patos og Emo er en bra match.
    Ingen støy å høre der heller.
    Dog så manglet det noe i toppen følte jeg, men det er min generelle oppfatning av Emo produktene.

Men til film, KNALL!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis jeg har nå bestillt meg 3 stk upa 1 og jeg gleder meg til å få de

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst

Du kan glede deg til XPA-1. Har dog ikke XPA-5 og sammenligne med men 2 og 3. 2/3 imponerer men XPA-1 er en killer i forhold. Kommer tydelig fram i det øvre registeret. Klarhet og detaljert lydbilde og en kontroll som imponerer. Og den går aldri tom.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tilfeldigvis noen av dere som har prøvd/hørt xpa-1 på RF-63? Hodet mitt klarer ikke bestemme seg for 3stk xpa 1 eller en xpa 3 til frontrekka.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 124 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •