Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 3425
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Tror med den innstillingen du har på forhånd at du er bedre tjent med å kjøpe et annet merke , i steden for å bekymre deg for dette , og når du får produktet prøve å finne feil for å bekrefte dårlige forutanelser .
    Garantien til emotiva er 5 år , og den risikoen du har ved å kjøpe fra dem er at du må koste frakt til dem eller det det koster i arbeidspenger å skifte/reparer deler her i norge , de sender deler kostnadsfritt.
    Problemet er vel at hvis man må sende tilbake til dem, så må man stå for frakten selv, og det er jo i verste fall halve prisen av en splitter ny forsterker.

Når 4stk DVD med koster 150,- å sende til USA, så tør jeg ikke sjekke prisen på 40 kilo XPA-5. Den kostet fra 1-4000,- å sende til Ålesund (varierte på om den skulle hentes/leveres)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Tror med den innstillingen du har på forhånd at du er bedre tjent med å kjøpe et annet merke , i steden for å bekymre deg for dette , og når du får produktet prøve å finne feil for å bekrefte dårlige forutanelser .
    Garantien til emotiva er 5 år , og den risikoen du har ved å kjøpe fra dem er at du må koste frakt til dem eller det det koster i arbeidspenger å skifte/reparer deler her i norge , de sender deler kostnadsfritt.

tror kanskje du kan ha rett, men man må ikke bare hive seg på uten å tenke igjennom heller, tror det er sunt av og til å vurdere
    og gjøre litt reaserch på forhånd før man tar en kalkulert risk

bestiller jeg så kommer jeg til å dømme på lytteinntrykket jeg får og ikke hva som er skrevet på forum, det står jo langt mer positivt her inne om de enn negativt, det er bare dumt å ikke finne ut litt på forhånd synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan hjelpe litt med info angående dette?

har nesten siktet meg inn på emotiva men det står mellom tre løsninger

2xupa1
    xpa 2
    xpa 3

hvis jeg hat forstått riktig så vil xpa2 være den klart sterkeste av disse, men vil gi en noe skarp topp og muligens tynn mellomtone?

hvis jeg velger upa 1 monoblokker får jeg en noe mer kontrollert
    bassområdet, kontra xpa 2, og en ikke fullt så skarp topp, samt at jeg ikke har kommet over noe trafostøy på denne i forumene

xpa 3 har jeg egentlig ikke fått noe innblikk i foreløpig annet enn at 3 kanaler er veldig fleksibelt til bruk i hjemmekino

skal goså bytte til rf63 hvis jeg går for emotiva løsningen fremfor parasound, vil gjerne ha innspill på denne kombo også
    alle innspill takkes og bukkes det for

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis jeg hat forstått riktig så vil xpa2 være den klart sterkeste av disse, men vil gi en noe skarp topp og muligens tynn mellomtone?
    Hvor har du lest dette?
    Har lest amerikanske tester. og det der har aldri vært nevnt..

Men så må man se hva man sammenligner mot også.
    Emotiva blir jo ofte sammenlignet mot high end produsenter som har samme watt-specs, og at de da kan ha noe mindre oppløst mellomtone kan nok hende.
    Men så må man ta prisen i betraktning også..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor har du lest dette?
    Har lest amerikanske tester. og det der har aldri vært nevnt..

Men så må man se hva man sammenligner mot også.
    Emotiva blir jo ofte sammenlignet mot high end produsenter som har samme watt-specs, og at de da kan ha noe mindre oppløst mellomtone kan nok hende.
    Men så må man ta prisen i betraktning også..

såvidt jeg har forstått det riktig så har jeg funnet det på forumer, bla emotiva forumet

xpa2 sammenlignes der mot upa 1 og de opplever toppen som roligere på upa 1 kontra xpa 2, det blir skrevet der at man må over på xpa 1 for å toppe upa 1

xpa 2 har derimot en større morofaktor , mye pga bassen så vidt jeg forsto

jeg har nå ihvertfall landet på at det blir enten 2xupa 1 eller 1 x xpa 2 til og begynne med

angående prisen så bør de jo matche lignende amerikansk utstyr som selges for rundt samme pris i usa og kanskje inntil 50-70 % dyrere også, pga emotiva kun driver med direktesalg

jeg er ihvertfall glad for å jeg har gravd litt og stillt spørsmål her inne , ellers ville jeg aldri tatt sjansen på å teste emotiva

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    såvidt jeg har forstått det riktig så har jeg funnet det på forumer, bla emotiva forumet

xpa2 sammenlignes der mot upa 1 og de opplever toppen som roligere på upa 1 kontra xpa 2, det blir skrevet der at man må over på xpa 1 for å toppe upa 1

xpa 2 har derimot en større morofaktor , mye pga bassen så vidt jeg forsto

jeg har nå ihvertfall landet på at det blir enten 2xupa 1 eller 1 x xpa 2 til og begynne med

angående prisen så bør de jo matche lignende amerikansk utstyr som selges for rundt samme pris i usa og kanskje inntil 50-70 % dyrere også, pga emotiva kun driver med direktesalg

jeg er ihvertfall glad for å jeg har gravd litt og stillt spørsmål her inne , ellers ville jeg aldri tatt sjansen på å teste emotiva
    Jeg har også lest at UPA-1 er kanskje enda mer Hifi-korrekt enn XPA-2.
    Men tenkte i forhold til andre effektforsterkere med to eller flere kanaler og ikke en monoblokk.

Nå har jeg som sagt ikke hørt noen av de, men begge er garantert gode kjøp.
    Spørsmålet er jo hvor mange bokser man vil ha, og hvor mange man på sikt vil ha hvis man ser inn i fremtiden Kanskje man flytter og får mindre plass feks..

Derfor har jeg gått og ventet på Emotiva sin integrerte forsterer på 2x200 watt med prosessor-inngang som ifølge Lonnie hos Emotiva skal komme på sensommeren i år.

Men som vi husker med UMC-1, så kan det vel trekke ut litt tidsmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg har også lest at UPA-1 er kanskje enda mer Hifi-korrekt enn XPA-2.
    Men tenkte i forhold til andre effektforsterkere med to eller flere kanaler og ikke en monoblokk.

Nå har jeg som sagt ikke hørt noen av de, men begge er garantert gode kjøp.
    Spørsmålet er jo hvor mange bokser man vil ha, og hvor mange man på sikt vil ha hvis man ser inn i fremtiden Kanskje man flytter og får mindre plass feks..

Derfor har jeg gått og ventet på Emotiva sin integrerte forsterer på 2x200 watt med prosessor-inngang som ifølge Lonnie hos Emotiva skal komme på sensommeren i år.

Men som vi husker med UMC-1, så kan det vel trekke ut litt tidsmessig

jeg har laget rack selv og har plass til 3 effektforstere + receiver og
    har ingen planer om adresse forandring måtte i tilfelle bli hvis min bedre halvdel for nok av min GALE hobby men det tror jeg ikke
    hhun var mer opptatt av klarheten i lyden av mine rf82 enn det mindre diskre utseende så jeg har det ganske fint

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en XPA2 for snart et år siden og må si meg knallfornøyd.. var en innkjørings-fase med tanke på at den spiller med mindre støy når RCA/XLR kablene er fysisk adskilt fra 230v kablene.

Eneste jeg føler at mangler er den en ekstra kanal til senteren, men sliter litt med å få plass til en xpa3 og en xpa3 i tv-benken.
    er uaktuelt å selge xpa2'en ennå med mindre noen skal selge en MPS-2 eller jeg finner noe som passer meg bedre

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, sitter å vurderer innkjøp av XPA-3.
    MEN, hører så masse rykter om trafoduring osv! Er dette tilfelle på alle forsterkere når man evt kan ha litt uren strøm? blir litt skeptisk.

Det er sikkert nevnt tidligere i tråden?
    Men kjente ikke ork for å lese hele greia :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    MEN, hører så masse rykter om trafoduring osv!
    Man skal ikke tro alt man leser på nettet. Det er p.t. solgt ca 500 Emotiva forsterkere her til lands, og det er mindre enn en håndfull som har klaget over trafostøy. Disse har derimot vært svært aktive i å fortelle om dette. Til alt overmål har det vært noen aktive skeptikere som har nøret oppunder selv om de aldri selv har hørt en Emotiva forsterker.

Min UPA-7 går helt stille, og de aller fleste andre Emotiva-eierne her inne vil uten videre si det samme.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har xpa-3

Eneste 2 gangene den gir støy (sus) fra seg er når en slår seg på og den gjør HT sjekken og når en slår av pre-amp.
    Annet er den helt stille selv om det er klipsch som står tilkoblet.

Jeg tror da skjermede strømkabler og høytalerkabler kan hjelpe, og kansje strømrenserne som eks. Monster leverer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN, hører så masse rykter om trafoduring osv! Er dette tilfelle på alle forsterkere når man evt kan ha litt uren strøm? blir litt skeptisk.

Det er sikkert nevnt tidligere i tråden?
    Men kjente ikke ork for å lese hele greia :P

jeg vurderer denne også eller 2x upa1 monoblokker til å begynne med, jeg har spurt en del her inne angående det samme som du nevner og jeg føler meg trygg nok til å bestille iløpet en 14 dager
    tenker jeg, det er en på forumet her som har en helt ny xpa 3 tilsalgs vet jeg, fikk tilbud på priv om å kjøpe denne

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har xpa-3

Eneste 2 gangene den gir støy (sus) fra seg er når en slår seg på og den gjør HT sjekken og når en slår av pre-amp.
    Annet er den helt stille selv om det er klipsch som står tilkoblet.

Jeg tror da skjermede strømkabler og høytalerkabler kan hjelpe, og kansje strømrenserne som eks. Monster leverer.
    Hvilken type støy gir den fra seg? Det er vell ikke sånn att den lager knitrelyd når den kobler inn kanalene?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Man skal ikke tro alt man leser på nettet. Det er p.t. solgt ca 500 Emotiva forsterkere her til lands, og det er mindre enn en håndfull som har klaget over trafostøy. Disse har derimot vært svært aktive i å fortelle om dette. Til alt overmål har det vært noen aktive skeptikere som har nøret oppunder selv om de aldri selv har hørt en Emotiva forsterker.

Min UPA-7 går helt stille, og de aller fleste andre Emotiva-eierne her inne vil uten videre si det samme.
    Sant som du sier
    Men syntest også det er litt rart att folk selger forsterkerne sine med en gang di har kommet på døra (sett mange anonser)

Etter mailing med Emotiva, så var det ingen problem å åpne forpakningen å teste forsterkeren 100% før sending.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier
    Men syntest også det er litt rart att folk selger forsterkerne sine med en gang di har kommet på døra (sett mange anonser)
    Det er flere her som har importert én eller flere forsterkere ad gangen mtp. videresalg. For noen er det å prøve ut "siste & hotteste" også en hobby, og når man kan snu seg rundt og lett få tilbake omtrent det man selv gav, så koster det altså ingenting å prøve. At noen i sin søken etter sin audiofile hellige gral velger å gå videre/tilbake til andre high-end merker & kombinasjoner er vel bare en del av gamet.

For min egen del er det mange komponenter som trolig skal skiftes ut ila. de neste årene, men Emotiva UPA-7en forblir.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting angående den høye gain på emotiva forsterkerne, jeg har tenkt å eventuellt kjøre upa 1 på frontene og vil bruke en parasound hca 1500a på centern, mens receiver tar bak ht, vil jeg da kunne få ett resultat som gjør at f.eks frontene vil bli stillt til -12 og center og bht til ca 0 db etter å ha kjørt rk ?
    forstår det slik at hvis man kjører emotiva i stereo oppsett så vil det spille svært høyt på ca kl9, mens man på andre effektforsterkere vil kanskje måtte skru til klokken 12 for samme resultAT

HÅPER jeg gjorde meg selv forstått, har noen små rundt beina her

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type støy gir den fra seg? Det er vell ikke sånn att den lager knitrelyd når den kobler inn kanalene?
    Bare støy eller Pinknoice sus da

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig bekymret for støy når jeg kjøpte min Emotiva, men min XPA-3 støyer ikke i det hele tatt faktisk. Kan også legge til at den er mye fyldigere i bunnen å snillere i toppen enn min forrige Rotel blokk, ihvertfall på MTS'ene mine.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle fornuftige svar har lettet min bekymring,
    så da blir det XPA-3 på meg om ikke lenge

Noen her som har testet XPA-3 eller 2 mot Parasound NC-2250? Nå tenker jeg ikke på power, men på lydsignatur.

Mvh
    Svein S

Side 120 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •