Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 3425
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å ha hørt og lest at man regne med at ca 40% forsvinner jeg, tror det muligens var på patos gamle side? og mange drar jo frem det med at den ikke dobler fra 8ohm til 4 ohm som ett tegn på svakhet i strømforsyningen og at de da ikke takler / liker lav ohm last.

etter sigende skal jo disse være å sammenligne med forsterke opp mot 20k(hvis de hadde hatt en vanlig vei innom importør/detalj handel) og f.eks para 5125 har ett maks strømbruk på 1600 watt
    for å levere 5x125, hva er det som gjør at emotiva er så effektiv da i forhold?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    mener å ha hørt og lest at man regne med at ca 40% forsvinner jeg, tror det muligens var på patos gamle side? og mange drar jo frem det med at den ikke dobler fra 8ohm til 4 ohm som ett tegn på svakhet i strømforsyningen og at de da ikke takler / liker lav ohm last.

etter sigende skal jo disse være å sammenligne med forsterke opp mot 20k(hvis de hadde hatt en vanlig vei innom importør/detalj handel) og f.eks para 5125 har ett maks strømbruk på 1600 watt
    Vet ikke ,men det er i allefall et faktum at de ikke blir særlig varme , noe de ville blitt om ikke effekten inn hadde blitt omgjort til effekt ut , så vidt jeg vet blir alt tapet i en forsterker omdannet til varmeenergi

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Xpa-2 og Xpa-5. Xpa-2 blir ikke noe varm, men det gjør xpa-5.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her kan du lese test og målinger av 2 kanaleren.

Emotiva XPA-2 Stereo Power Amplifier Secrets of Home Theater and High Fidelity

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

susing

Klippte dette fra emotiva sitt forum , det er fra emo sin sjefsingeniør Lonnie:

If the noise you hear in hte speakers can only be heard with your ear next to the speaker then this is normal. All fixed gain amplifiers have back ground noise because they are multiplying whatever comes in a fixed number of times. So don't be concerned about this.

Transformer hum is usually a fuction of a DC component carried over the AC input line (power input). If you have noisy AC, then it is possible for hte transformer to hum a little. The way to get rid of this is to use something called a hum buster for the power line.

Hope this helps.

Det er en tråd der også ang susing og det virker på meg som det er 99% xpa5
    det er snakk om ?????????

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg har Xpa-2 og Xpa-5. Xpa-2 blir ikke noe varm, men det gjør xpa-5.

min XPA-5 blir ikke varm, såvidt lunken... mulig det har pga høytalerne jeg bruker kontra deg? ikke vet jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke så varm som onkyoen da, den kan man jo lage frokost med egg og bacon på

Surround og senter som består av 4 sånne

http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=26

og en sånn

System Audio SA720AV Senterhøyttaler | Soundgarden

er ikke noe overkill for emotivaen for å si det mildt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel

If the noise you hear in hte speakers can only be heard with your ear next to the speaker then this is normal. All fixed gain amplifiers have back ground noise because they are multiplying whatever comes in a fixed number of times. So don't be concerned about this.

Transformer hum is usually a fuction of a DC component carried over the AC input line (power input). If you have noisy AC, then it is possible for hte transformer to hum a little. The way to get rid of this is to use something called a hum buster for the power line.

Hope this helps.

da virker det på meg som om det kan være en konstruksjons "feil" ?
    kanskje ikke god nok skjerming? da blir vel xpa3 eller xpa2 de mest interesange for meg å forske videre på

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da virker det på meg som om det kan være en konstruksjons "feil" ?
    kanskje ikke god nok skjerming? da blir vel xpa3 eller xpa2 de mest interesange for meg å forske videre på
    Når jeg legger øret helt inn til høyttalerene på de som er koblet til xpa-5 så er det bittelitt sus, men det er så mikrosopisk lavt at å lage noe tema om det er jo bare latterlig.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min xpa-3 skapte susing i den høyre HT, første gang jeg fyrte den opp, men forsvant når jeg flyttet på strømkabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Når jeg legger øret helt inn til høyttalerene på de som er koblet til xpa-5 så er det bittelitt sus, men det er så mikrosopisk lavt at å lage noe tema om det er jo bare latterlig.

det som for meg blir latterlig er at du og andre som har en enhet som funker ikke tillater takhøyde for andre som har andre opplevelser av samme enhet, for meg selv så gjelder det å få ett innblikk før jeg gjør ett valg, og da er negative sider like viktig som de positive
    så konklusjonen min blir at , ja det ville vært latterlig for deg å lage vesen ut av den lille stoyen fra din enhet, men det er ikke latterlig av andre og påpeke mangler på andre enheter enn din.
    når en her på forumet selger sin enhet etter en dag, bla trafostoy så er det litt negativt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Min xpa-3 skapte susing i den høyre HT, første gang jeg fyrte den opp, men forsvant når jeg flyttet på strømkabel.
    da må det jo være snakk om dårlig skjerming?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, trafostøy dere snakker om. Det har jeg heller ikke merket på min.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at sjansen for at du får en med problemer er liten. Det er jo tross alt de som har problemer som skriker høyst.

Jeg har selv hatt noen produkter av velkjente produsenter som verken leverte hva jeg hadde trodd og byggekvaliteten var laber i forhold til pris.

En bekjent har endel Mark Levinson produkter og jeg skal love deg han har hatt mye problemer og måtte bytte inn for å få nytt. Skal man da også dømme det merket nord og ned også?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel

Hope this helps.

Problemet er når støyen er meget hørbar 3 meter unna, både trafo og fra høytallere. Da er det noe galt.

Det var i hvertfall slik med min XPA-5

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tankekors : Den eneste komponenten i systemet som er TOTALT lydløs hos meg er RXV 1800 ( på tomgang )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at sjansen for at du får en med problemer er liten. Det er jo tross alt de som har problemer som skriker høyst.

Jeg har selv hatt noen produkter av velkjente produsenter som verken leverte hva jeg hadde trodd og byggekvaliteten var laber i forhold til pris.

En bekjent har endel Mark Levinson produkter og jeg skal love deg han har hatt mye problemer og måtte bytte inn for å få nytt. Skal man da også dømme det merket nord og ned også?

selvfølgelig ikke, jeg er ute etter både positive og negative sider slik at jeg kan velge å eventuellt ta sjansen på å kjøpe fra usa
    uten noen form for garanti her i norge på produktet

jeg har selv hatt skrekkopplevelser med cd spiller og dvd spiller fra HK og begge produkter endte med hevet kjøp, men da hadde jeg ihvertfall en butikk i nærområdet som gav meg service på de

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig ikke, jeg er ute etter både positive og negative sider slik at jeg kan velge å eventuellt ta sjansen på å kjøpe fra usa

jeg har selv hatt skrekkopplevelser med cd spiller og dvd spiller fra HK og begge produkter endte med hevet kjøp, men da hadde jeg ihvertfall en butikk i nærområdet som gav meg service på de
    Noen sjanser må man ta her i livet Hver gang man setter seg i bilen så tar man også en sjans for å bli skadet eller drept.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror med den innstillingen du har på forhånd at du er bedre tjent med å kjøpe et annet merke , i steden for å bekymre deg for dette , og når du får produktet prøve å finne feil for å bekrefte dårlige forutanelser .
    Garantien til emotiva er 5 år , og den risikoen du har ved å kjøpe fra dem er at du må koste frakt til dem eller det det koster i arbeidspenger å skifte/reparer deler her i norge , de sender deler kostnadsfritt.

Side 119 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •