Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 3425
    Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville bare dele mine erfaringer da det var snakk om en som vurderte å bruke emotiva på 800 serien. Vet ikke om du har hørt denne komboen før eller baserer deg ut ifra hva andre har testet og kommet frem til. Emotiva har blitt rost opp i skyene, og ja, de er gode forsterkere, bare det at de kommer litt for kort sammen med 800 serien sammenlignet med andre merker jeg har testet ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Etter å ha lest mye positivt om emotiva, lurer jeg på å oppgradere når jeg bygger ny kino.

Spørsmålet til dere med erfaring handler da om lydkvalitet.

Sitter idag med parasound NC effekttrinn. Vil det egentlig være noe å hente på å oppgradere til emotiva, i forhold til å få enda bedre lyd? (bedre= mer detaljer og bedre midbass)

De skal drive et sett med PSB synchrony høytalere.

Ser også det er diskutert mye her inne hva som er best med tanke på XPA2, 3 eller 5 i forhold til å drive høytalere.

Skal drive både front og center med eventuelle effekttrinn. Og klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør satse på. Trenger jo plenty av kraft til både front og center. (bi-amp?) Evt XPA2 som har mye krefter, men hva med center ht da?

Ht følsomhet er ca 90db og motstand 4 ohm. Anbefalt a gi dem med ca 300 watt fra produsent. Center anbefalt å gi ca 200 watt.

Bakhøytalere kan reciever ta seg av.

Setter pris på erfaringer og svar, både i henhold til valg av effekttrinn og i henhold til lydkvalitet sammmenliknet med parasound NC.. (ja jeg har lest nesten halve tråden, men ble ikke klok på noen endelig avgjørelse på hvilket effekttrinn man burde velge, i henhold til hva som var anbefalt og skadelig osv)
    Ingen som kan ta seg fem minutter og svare på dette?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket NC trinn er det du har ?
    Kjenner ikke PSB i det hele tatt, men det høres litt snålt ut at de må ha så mye effekt som 300 W.
    Det lille jeg har hørt an Para ( NC 2250 ) ligner veldig på Emotiva, så noen stor forskjell tror jeg ikke det blir.

Edit : Synchrony One anbf. effekt 20 - 300 W betyr IKKE at den må ha 300 ...
    En XPA-3 er kraftig nok til hele frontrekka .........

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Kjenner ikke PSB i det hele tatt, men det høres litt snålt ut at de må ha så mye effekt som 300 W.
    Det lille jeg har hørt an Para ( NC 2250 ) ligner veldig på Emotiva, så noen stor forskjell tror jeg ikke det blir.

Mener Dan Laufman eieren av emotiva har designet og produsert for parasound før , så det er vel naturlig at det blir rimelig likt , når han starter sitt eget merke er det vel greit å fortsette med det man kan :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref diskusjonen ovenfor, her er en til som skryter av dem til Dali Helicon 800:

The Emotiva Lounge - My XPA-1's

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Helicon 400 og jeg vil også si det er en knallmatch med Emotiva til de høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har NC 2250 til frontene (synch one) og NC2125 brokoblet til center ht.

Mente å lese et sted i tråden her om en som byttet ut med parasound halo, og opplevde "betydlig" bedre lyd.. Men det er jo individuelt hva en oppfatter.

JEg føler at lyden i parasound er litt varm og rundt. Men den mangler litt midbass.
    Derfor jeg lurer litt på emotiva.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du ingen gevinst effektmessig, kanskje ( marginalt ) litt mer nøytral klangkarakter med Emotiva . Du taper sansynlig ikke en krone på å prøve et bytte med den gode annenhåndsverdien Emotiva har :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Nå refererte jeg til 800 serien da disse er litt mer sære enn de mindre modellene. De har jeg ikke hørt og vil nok tro de er en bedre match, og emotiva er en billig og grei oppgradering for de som kun bruker receiver. Anbefaler heller å ta med emotiva til hifiklubben for å få testet på en evt høytaler i 800 serien så en kan danne seg et inntrykk selv.
    Hvordan tror du Emotiva matcher toppmodellen i CM-serien, CM9? Det er en spennende høyttaler som jeg vurderer i mitt Emotiva-oppsett.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Hvordan tror du Emotiva matcher toppmodellen i CM-serien, CM9? Det er en spennende høyttaler som jeg vurderer i mitt Emotiva-oppsett.
    Ta ett søk på Emotiva og B&W her på forumet - du finner ganske så mange tilbakemeldinger. En av de første som prøvde seg med Emotiva (en liten stund før dem ble "hotte" her på forumet), mener jeg kjørte B&W. Pluss flere du kan lese om.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå en emotiva koblet til Rf-62 og rc-62.

Når jeg fikk den manglet jeg kabel for koble alt og sub, så koblet jeg ut sub og kjørte hele fronten på full range og satte på transformers 2. I flere bassintense sender bånnet jeg hele høytaleren. Det var på ca mv-20 og da hørte man forvrenginger.

Er det for mye power? Når jeg deler den på 60 hz nå som jeg har tilkoblet en sub skjer ikke dette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Har nå en emotiva koblet til Rf-62 og rc-62.

Når jeg fikk den manglet jeg kabel for koble alt og sub, så koblet jeg ut sub og kjørte hele fronten på full range og satte på transformers 2. I flere bassintense sender bånnet jeg hele høytaleren. Det var på ca mv-20 og da hørte man forvrenginger.

Er det for mye power? Når jeg deler den på 60 hz nå som jeg har tilkoblet en sub skjer ikke dette.

Du har ikke "for" mye, det er høytaleren som kneler, den er ikke i stand til å gjengi de laveste frekvensene.
    Da blir resultatet bunning i elementene + en haug med forvrengning.
    Anbefaler en deling på 80, da kan du spille gisehøyt uten ulyder.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Skal sette den på 80 og prøve transformers pånytt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Okey. Skal sette den på 80 og prøve transformers pånytt :P
    Du får komme med noen tilbakemeldinger for vurderer sterkt en emotiva på mine Rf-62 jeg også.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke gjøre noe annet enn å anbefale den

Spiller med et trykk jeg ikke visste slike HT klarte. Dog mine er ikke helt ordentlig innspillte enda, så den er litt skarp i toppen enda.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mellom 3 valg av effekt til mine rf62! Emotiva xpa-3, xpa2 eller evnt music angel.. Trenger ikke all effekten xpa3 gir, men kommer bare bruke 2 kanaler på xpa3 uansett så hvorfor ikke bare betale det lille ekstra for 100watt mer og en større strømforsyning tenker jeg de? også leser jeg veldig mye positivt om MA også, i tillegg til at de er grisebillige..

Men noe jeg har lurt på: Gir effektforsterker + Preamp samme rålyden som en stereoforsterker gir? en stereoforsterker låter jo mye råere enn feks en reciever..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Står mellom 3 valg av effekt til mine rf62! Emotiva xpa-3, xpa2 eller evnt music angel.. Trenger ikke all effekten xpa3 gir, men kommer bare bruke 2 kanaler på xpa3 uansett så hvorfor ikke bare betale det lille ekstra for 100watt mer og en større strømforsyning tenker jeg de? også leser jeg veldig mye positivt om MA også, i tillegg til at de er grisebillige..

Men noe jeg har lurt på: Gir effektforsterker + Preamp samme rålyden som en stereoforsterker gir? en stereoforsterker låter jo mye råere enn feks en reciever..
    Hvorfor ikke en UPA-2, holder lenge til RF 62 ?
    MA er også gøy på Klipsch, brukte en slik selv som effekt på RF 82 ( Og Heresy )

Hva som gir Rålyd bestemmes av effekt/kvalitet
    En god rørforsterker på 3-5 W vil kunne lage torden på dine hytalere :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en UPA-2, holder lenge til RF 62 ?
    MA er også gøy på Klipsch, brukte en slik selv som effekt på RF 82 ( Og Heresy )

Hva som gir Rålyd bestemmes av effekt/kvalitet
    En god rørforsterker på 3-5 W vil kunne lage torden på dine hytalere :-D

Fordi jeg har planer om oppgraderinger i fremtiden.. og da vil jeg ha en forsterker som holder ja rør tror jeg er mye morro, men er vel også litt vedlikehold iforhold til vanlige forsterkere?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøper du en XPA-3 eller 5 .ops:
    RØR er et kapittel for seg selv.....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke xpa2? jeg har en harman kardon avr80 nå og er egentlig meget fornøyd med den, har bass og volum i massevis.. den er oppgitt til 2x95w i 8ohm i stereomodus.. hva vil jeg tjene på å bytte feks?

Side 117 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •