Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 3425
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Hei! Jeg har nå Mirage omd-28 med center C-2 i front. Omd-15 og omd-5 bak (+ 2 mirage subber). Ser der er 3x2 terminaler på omd-28. Receiver er Pioneer svx-lx70. Hvordan bør jeg koble xpa-5 her? Bør jeg bi-ampe frontene og "siste" fra xpa-5 til center? (Og la pioneeren ta seg av bakhøytalerne?)
    Jeg hadde satset på lik klang i lydbildet, m.a.o mate alle høyttalere med hver sin kanal fra xpa-5.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser der er 3x2 terminaler på omd-28.
    Hva med 3 stk UPA-2 ? :P

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har nå Mirage omd-28 med center C-2 i front. Omd-15 og omd-5 bak (+ 2 mirage subber). Ser der er 3x2 terminaler på omd-28. Receiver er Pioneer svx-lx70. Hvordan bør jeg koble xpa-5 her? Bør jeg bi-ampe frontene og "siste" fra xpa-5 til center? (Og la pioneeren ta seg av bakhøytalerne?)
    Greit at du ikke gidder å lese hele tråden, men du kunne i det minste ha lest siste inlegg før du spør
    Vanskelig å komme med et fastisvar, men prioriterer du film så kobler du bakkanalene på XPA-5. Skulle du klart høre forskjell på lyden med/uten bi-amping så får du avgjøre selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klangkarakter og personlighet...

Hei!

Jeg vurderer et høyttalerbytte, men er usikker på hva jeg skal gå for. My av grunnen til dette er at jeg ikke kjenner til hva som karakteriserer Emotiva rent lydmessig. Derfor blir det vanskelig for hifi-medarbeidere som ikke har hørt Emotiva å gi meg en anbefaling.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare når de lurer på hvilken klangkarakter og personlighet Emotiva besitter!
    "Er de mørke og tilbakelente eller spiller de detaljert og in-your-face?"

Jeg trenger rett og slett hjelp av dere Emotiva-fantaster til å beskrive lydkarakteren til Emotiva's produkter! 8)

Jeg sitter på RPA-2, USP-1 og ERC-1 om det skulle være til hjelp...

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer forresten høyttalere i 20.000 kroners klassen, opp fra 10.000,-

Jeg har sett på Mentor 6 og B&W CM9 så langt...

Dere må gjerne komme med forslag til hva som hadde passet Emotiva til rundt 20.000! :-D

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si de låter nøytralt og detaljert, kanskje litt feit bass. Kan glatt anbefale SA Mantra 60, 15 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Jeg vil si de låter nøytralt og detaljert, kanskje litt feit bass. Kan glatt anbefale SA Mantra 60, 15 000,-
    Takk! Det var nyttig informasjon! Har sett på System Audio, synes det er flotte konstruksjoner. Jeg får ta en lyttetest av dem en gang.

Soundgarden er vel mest aktuell i det henseende. Hvilke komponenter ville dere ha fått de til å sette opp for meg som er like Emotiva i lydsignaturen?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Jeg hadde satset på lik klang i lydbildet, m.a.o mate alle høyttalere med hver sin kanal fra xpa-5.
    Takker! Da går jeg for "dagens" kobling.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg i helgen omsider hatt litt tid på å ordne opp i kabelrot, samt koblet XPA-5 til surround høytalerne også, så nå har hele oppsettet en del mer krutt!

må si det føltes ut som det ble betydelig mer trøkk i surround kanalene med effektforsterker også her, hadde ikke forventet at man skulle merke det såpass godt!

var en fryd å se Gladiatoren i går ja:-)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligens en XPA2 for hånd, og lurer litt på hva jeg kan forvente av denne i et potent stereo-oppsett?

Jeg har, per nå, ikke høyttalere, det blir nok noen midlertidige høyttalere før jeg skal ha 804 eller 803 Diamond fra Bowers & Wilkins. Kilden min er en DDDAC, med fem tårn, altså seksti parallelle TDA1543-chipper, og en Sota Comet med Denon DL304, og en Musical Fidelity A308cr forforsterker..

Kan Emotive gjøre en god jobb i dette oppsettet, eller vil den falle gjennom på klangkarakter (så en tidligere variant av flerkanalseffekt testet i Stereophile) og oppløsning?

Alternativer er NAD M25, bi-ampet til frontkanalene, forsåvidt også NAD M2, og per dags dato har jeg et par Embla Coenia 300/600W monoblokker..

Det er uansett snakk om en byttehandel mot en integrert forsterker, men jeg vil gjerne vite om dette har noe for seg..

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville unngått å bruke emotiva på disse høytalerne da emo ikke leverer bra lyd til 800 serien, snakker da av erfaring (testet xpa-1 på 802n) . Ellers så er embla ganske bra til 800 serien til B&W, gpt33 på forumet bruker det og er strålende fornøyd på sine 802n. Jeg byttet ut xpa-1 med parasound og ble strålende fornøyd.

Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har muligens en XPA2 for hånd, og lurer litt på hva jeg kan forvente av denne i et potent stereo-oppsett?

Jeg har, per nå, ikke høyttalere, det blir nok noen midlertidige høyttalere før jeg skal ha 804 eller 803 Diamond fra Bowers & Wilkins. Kilden min er en DDDAC, med fem tårn, altså seksti parallelle TDA1543-chipper, og en Sota Comet med Denon DL304, og en Musical Fidelity A308cr forforsterker..

Kan Emotive gjøre en god jobb i dette oppsettet, eller vil den falle gjennom på klangkarakter (så en tidligere variant av flerkanalseffekt testet i Stereophile) og oppløsning?

Alternativer er NAD M25, bi-ampet til frontkanalene, forsåvidt også NAD M2, og per dags dato har jeg et par Embla Coenia 300/600W monoblokker..

Det er uansett snakk om en byttehandel mot en integrert forsterker, men jeg vil gjerne vite om dette har noe for seg..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    SA Ranger er nå på tilbud; 14 995,-
    Fantastisk høyttaler!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Jeg ville unngått å bruke emotiva på disse høytalerne da emo ikke leverer bra lyd til 800 serien, snakker da av erfaring (testet xpa-1 på 802n) . Ellers så er embla ganske bra til 800 serien til B&W, gpt33 på forumet bruker det og er strålende fornøyd på sine 802n. Jeg byttet ut xpa-1 med parasound og ble strålende fornøyd.
    Snakker vi feil lydkarakter, eller manglende kvalitet?

Hva med "rimeligere" høyttalere a la Helicon 400/800 evt. Euphonia MS4?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har desverre ikke hørt den sammen med helicon eller euphonia. Men lyden ble altfor anstrengt og masete i toppen, samt lite kontroll på bassen. Var dog mere bass enn jeg hadde tidligere med en rotel, men det var ikke noe fin bass. Detaljer ble borte og det låt rett og slett dårlig. Har nå parasound og det er kjempematch til 800 serien. En parasound NC2250 spiller mye bedre enn to stk xpa-1 på 802n.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva upa-2 vs Rotel Rb 1070

Trenger litt flere krefter til å drive bassene i mine Triangle Quartet, skal bare ha en rimelig og midlertidig løsning da jeg venter på min store drøm, eget lydrom.

Har noen av dere testet desse to effekttrinnene opp mot hverandre? Har noen noe å si om Upa-2 ampen? Har skumlest flere av sidene som har blitt veldig mange men finner lite info/erfaringer med Upa serien, ser de fleste har kjøpt Xpa.

Tilbakemeldinger settes stor pris på.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel en "gjeng" fra Østfold som kjører Dali Helicon sammen med Emoitva.

Det er vel langt flere som har fått en god match med Emotiva og B&W enn de som ikke har fått det? Er vel strengt tatt bare en to-tre stykker som klager over at dette er dårlig match. Ser ikke ut som om de for gjentatt det mange nok ganger heller....

Personlig har jeg gode erfaringer med Emotiva. Gikk fra Lyngdorf SDA2175 til XPA-5 - helt ny verden av dynamikk med god kontroll i bassen, flott mellomtone og topp. Lyngdorf var alt for sterilt og kjedelig. Kommer sikkert litt an på hva man matcher det med også. Jeg har benyttet Onkyo 875 reciver. Eneste endringen jeg er ute etter, er en XPA-5 til.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå refererte jeg til 800 serien da disse er litt mer sære enn de mindre modellene. De har jeg ikke hørt og vil nok tro de er en bedre match, og emotiva er en billig og grei oppgradering for de som kun bruker receiver. Anbefaler heller å ta med emotiva til hifiklubben for å få testet på en evt høytaler i 800 serien så en kan danne seg et inntrykk selv.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er vel en "gjeng" fra Østfold som kjører Dali Helicon sammen med Emoitva.

Det er vel langt flere som har fått en god match med Emotiva og B&W enn de som ikke har fått det? Er vel strengt tatt bare en to-tre stykker som klager over at dette er dårlig match. Ser ikke ut som om de for gjentatt det mange nok ganger heller....

Personlig har jeg gode erfaringer med Emotiva. Gikk fra Lyngdorf SDA2175 til XPA-5 - helt ny verden av dynamikk med god kontroll i bassen, flott mellomtone og topp. Lyngdorf var alt for sterilt og kjedelig. Kommer sikkert litt an på hva man matcher det med også. Jeg har benyttet Onkyo 875 reciver. Eneste endringen jeg er ute etter, er en XPA-5 til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest mye positivt om emotiva, lurer jeg på å oppgradere når jeg bygger ny kino.

Spørsmålet til dere med erfaring handler da om lydkvalitet.

Sitter idag med parasound NC effekttrinn. Vil det egentlig være noe å hente på å oppgradere til emotiva, i forhold til å få enda bedre lyd? (bedre= mer detaljer og bedre midbass)

De skal drive et sett med PSB synchrony høytalere.

Ser også det er diskutert mye her inne hva som er best med tanke på XPA2, 3 eller 5 i forhold til å drive høytalere.

Skal drive både front og center med eventuelle effekttrinn. Og klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør satse på. Trenger jo plenty av kraft til både front og center. (bi-amp?) Evt XPA2 som har mye krefter, men hva med center ht da?

Ht følsomhet er ca 90db og motstand 4 ohm. Anbefalt a gi dem med ca 300 watt fra produsent. Center anbefalt å gi ca 200 watt.

Bakhøytalere kan reciever ta seg av.

Setter pris på erfaringer og svar, både i henhold til valg av effekttrinn og i henhold til lydkvalitet sammmenliknet med parasound NC.. (ja jeg har lest halve tråden, men ble ikke klok på noen endelig avgjørelse på hvilket effekttrinn man burde velge, i henhold til hva som var anbefalt og skadelig osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke hørt emotiva selv så kan dessverre ikke si noe om hvordan lydkvaliteten er. Som det ser ut så krever frontene litt og da kan jo XPA-5 være ett godt alternativ. Bi-amp på fronter og siste kanal på center.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Nå refererte jeg til 800 serien da disse er litt mer sære enn de mindre modellene. De har jeg ikke hørt og vil nok tro de er en bedre match, og emotiva er en billig og grei oppgradering for de som kun bruker receiver. Anbefaler heller å ta med emotiva til hifiklubben for å få testet på en evt høytaler i 800 serien så en kan danne seg et inntrykk selv.
    Det er vel andre som har testet Emotiva på 800 serien enn dere? I hvertfall etter hva jeg har lest..... Bare å søke rundt på forumet og lese - det er nemlig ikke bare dere. Og oppfattningene ser ikke ut til å være like den konklusjonen dere trakk.

Har jeg forøvrig sagt at min erfaring med 600 serien er sammenfallende med hva den ville være med 800 serien? Jeg legger mitt inntrykk i ett annet avsnitt for at det skal oppfattes som et motargument.

Side 116 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •