Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har fingeren nesten på betal knappen....

Kan noen av dere si om emotiva vil være løsningen på å få mer trøkk og puch bass i oppsettet mitt. Pr idag kjører jeg en eci-2 på frontene jamo concert 8. Lydenbildet er behagelig med et god stereo bilde, men for lite trøkk i "mellom" bassen. Har lyst på en mer engasjerende lyd. Lyden er veldig bra på feks Kari Bremnes, men blir uengasjerende på hardrock.

Kan emotiva xpa 3 være løsningen?

Hjemmekino forsterker er rx-v1900

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Kan noen av dere si om emotiva vil være løsningen på å få mer trøkk og puch bass i oppsettet mitt. Pr idag kjører jeg en eci-2 på frontene jamo concert 8. Lydenbildet er behagelig med et god stereo bilde, men for lite trøkk i "mellom" bassen. Har lyst på en mer engasjerende lyd. Lyden er veldig bra på feks Kari Bremnes, men blir uengasjerende på hardrock.

Kan emotiva xpa 3 være løsningen?

Hjemmekino forsterker er rx-v1900
    Det du er ute etter, er vel Emotiva`s beste sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Bestilling sendt

Takker for svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meninger ???

xpa-3 Ut.... xpa-5 Inn... hva tror dere ???

Det er for og frigjøre Rotel effekten min til annen tjeneste, og i tillegg fjerne en boks fra racket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

knapp for balansert / ubalansert

Er det mulig for meg å kjøre et rent stereo oppsett med balanserte kabler fra min Merdian DAC og til xpa 3(receiveren slått av) og et oppsett med ubalanserte med kabler til receiveren til bruk under film ved å skifte knappen for balansert/ubalangsert bakpå xpa 3?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    xpa-3 Ut.... xpa-5 Inn... hva tror dere ???

Det er for og frigjøre Rotel effekten min til annen tjeneste, og i tillegg fjerne en boks fra racket.
    Jeg har hatt XPA-5, og sammenlignet litt sammen med Rotel RB-06 som jeg brukte i mellom bytter.

Rotelen har bedre lyd, mens XPA-5 har bedre kraft.

Siden jeg hadde en del støyproblemer med min XPA (den funket ikke mot strømnettet mitt av en eller annen grunn), så gikk jeg for Rotel RMB-1575. Den har like mye kraft, og enda mer detaljert lyd (Men så er den også over dobbelt så står).

Så det jeg skal frem til er at det ikke sikkert er så stor oppgradering å kvitte deg med Rotelen. Men du kan vel enkelt sammenligne med din XPA-3, hvis du ikke har gjort det alt da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har hatt XPA-5, og sammenlignet litt sammen med Rotel RB-06 som jeg brukte i mellom bytter.

Rotelen har bedre lyd, mens XPA-5 har bedre kraft.

Siden jeg hadde en del støyproblemer med min XPA (den funket ikke mot strømnettet mitt av en eller annen grunn), så gikk jeg for Rotel RMB-1575. Den har like mye kraft, og enda mer detaljert lyd (Men så er den også over dobbelt så står).

Så det jeg skal frem til er at det ikke sikkert er så stor oppgradering å kvitte deg med Rotelen. Men du kan vel enkelt sammenligne med din XPA-3, hvis du ikke har gjort det alt da.

Brukte 1070 brokoblet på center, og det var en god del bedre lyd en med kanalen på xpa-3.

Akkurat nå så er det effekt til en rimelig penge til høytalerne (RF-62, RC-62, RS-52) frem til en skulle komme over penger nok til og oppgradere høytalerne.

Har sett på en demobrukt rotel 1095 til 12.000 men det er alt for mange penger til og drive klipschene mine.

Grunnen til byttet er jo at rotel ra-1062 trenger hjelp til og drive "restene" eller vintage audion som jeg kaller den. Så enten kjøpe en ny brukt effekt til og hjelpe 1062 eller bytte ut xpa-3 med xpa-5.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker Rotel lyd, men til en billig penge, sjekk ut RB-06 forsterkerene deres. De har kun 70W mer drar Klipsch som bare rakkern.

Jeg har Klipsch RF-63. Disse hadde jeg biampet med Marantz MM8003, noe som etter watt oppslaget der ville gi dem 280w hver. Når jeg koplet til RB-06 med "bare" 70 watt så ga det enda bedre kontroll og lyd.

RB-06 er billigere enn noen XPA forsterker, må vel ned på UPA for å finne noe til samme pris.

Det var vel ikke mange postene siden her inne at en sa at skal man ha kraft så tar man XPA, men skal man ha god lyd så er UPA ett bedre valg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker Rotel lyd, men til en billig penge, sjekk ut RB-06 forsterkerene deres. De har kun 70W mer drar Klipsch som bare rakkern.

Jeg har Klipsch RF-63. Disse hadde jeg biampet med Marantz MM8003, noe som etter watt oppslaget der ville gi dem 280w hver. Når jeg koplet til RB-06 med "bare" 70 watt så ga det enda bedre kontroll og lyd.

RB-06 er billigere enn noen XPA forsterker, må vel ned på UPA for å finne noe til samme pris.

Det var vel ikke mange postene siden her inne at en sa at skal man ha kraft så tar man XPA, men skal man ha god lyd så er UPA ett bedre valg.

06 er da bare 2 kanaler... det resulterer i mage bokser... hehe.
    Det handler ikke om watt... men evnen til og produsere strømen og få den sendt ut hehe.

Har hatt RF-62 nede i stuen en tur koblet til ra-1062 med sine 2*80w.
    Ble greit, men høytalerne kunne trengt mere strøm når de går i fullfrekvens.

Men må prøve og holde seg til emo siden tråden heter det hehe

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Er det mulig for meg å kjøre et rent stereo oppsett med balanserte kabler fra min Merdian DAC og til xpa 3(receiveren slått av) og et oppsett med ubalanserte med kabler til receiveren til bruk under film ved å skifte knappen for balansert/ubalangsert bakpå xpa 3?
    Skal ikke være noe i veien for det nei

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

When im feeling blue

:-d

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    :-d
    Fin samling Emotiva der ja..

Men 99.25en ble litt liten på benken..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Fin samling Emotiva der ja..

Men 99.25en ble litt liten på benken..
    kan man nok si , forslag til erstatning mottas med glede :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet nylig fra 99.25 til Swans F2.2C, og det var en formidabel forbedring.
    Men du har kanskje plass til en F1.1C, som er enda bedre..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg byttet nylig fra 99.25 til Swans F2.2C, og det var en formidabel forbedring.
    Men du har kanskje plass til en F1.1C, som er enda bedre..
    hvor høy er f2.2c ? ser du kjører samme frontrekke som meg lekker sak som passer til xtz regner jeg med ?
    vet dette er ot:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    hvor høy er f2.2c ? ser du kjører samme frontrekke som meg lekker sak som passer til xtz regner jeg med ?
    Ca 24cm.. Er vel også samme høyde på F1.1C.. Passer glimrende til XTZ, både utseende og lydsignatur..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg ser i hvertfall ikke på dette som OT så lenge diskusjonen handler om høyttalere (senter) som matcher Emotiva osv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ta den helt ut så kan du vel gjøre som uGn å kjøre Emotiva høytallere også.

Men skal du ha en skikkelig kvalitets senter som også passer Emotiva meget bra så er Klipsch RC-64 kanskje den råeste i prisklassen opptil 7-8 tusen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ta den helt ut så kan du vel gjøre som uGn å kjøre Emotiva høytallere også.

Men skal du ha en skikkelig kvalitets senter som også passer Emotiva meget bra så er Klipsch RC-64 kanskje den råeste i prisklassen opptil 7-8 tusen.
    er veldig fornøyd med xtz , så de blir nok stående på siden og bak , men senter er mer i faresonen
    Hva med en liten oppsummering på emo høytalerne uGn ????

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er veldig fornøyd med xtz , så de blir nok stående på siden og bak , men senter er mer i faresonen
    Hva med en liten oppsummering på emo høytalerne uGn ????
    Føler at det er vanskelig å komme med noen kvalifisert oppsummering, da jeg ikke har vært borti så mye.
    Har hatt CV 15", de var morsomme på film pga 15" men det var vel også alt?
    Byttet disse i Dali Consept 6, de var generelt bedre på musikk men de var ikke noe for meg. Diskanten var vel det værste med disse, den ble for plagsom, spesielt på Kari Bremnes.

ERT 8.3 er jeg veldig fornøyd med, kan ikke klage overhodet noe på diskanten.
    Hadde ikke gjort meg noe om det var litt mer membranareale, men jeg frykter at rommet mitt sluker litt der da også CV slet litt på det området, og de er jo ikke akkurat kjent for dette.

Det at Emo-høyttalerene har justerbart delefilter bak gjør at du kan tilpasse diskant og mellomtone.

Jeg skulle gjerne testet RF-83 og RC-64 i mitt rom for å sammenligne, for jeg har hørt RF-83 i et annet oppsett med Emotiva og må si jeg ble imponert, men dog litt i overkant skarp diskant. Nå var dette rommet -veldig- dempet og kan ikke sammenlignes med stua jeg bruker og deler med 'Skiftende skydekke'.

Har nok mye å gå på når det gjelder både rom og plassering.

Side 114 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •