Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva ville vært best for et par MTS-høytalere(fronter)?

To av disse?
    UPA-1 Mono-block Power Amplifier
    200 watts RMS x 1 into 8 ohms, 350 watts RMS x 1 into 4 ohms. $329

Eller en XPA-3; som kun drar to fronter.
    XPA-3 THREE CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    200 watts RMS x 3 into 8 ohms | 300 watts RMS x 3 into 4 ohms $599

Prisen blir jo tilnærmet den samme men UPA-1 har litt mer watt i 4 Ohm.
    Og jeg har lest en plass at MTS-01 faller ned til 4Ohm.

Edit; Det billigste alternative blir UPA-2 TWO CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    125 watts RMS x 2 into 8 ohms, 185 watts RMS x 2 into 4 ohms. $299
    Og UPA-2 vil jeg ha om ingen av de første alternativene ville vært merkbart bedre en den XPA-3èn som jeg allerede har på frontrekka. Da setter jeg UPA-2 på surroundhøytalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa/upa

Hei, jeg vurderer å røske til å kjøpe meg effektforsterker, men lurer litt på forskjellen med xpa/upa

Og hva burde jeg kjøpe for et 5.1(2) system? Tenkte på å kjøpe xpa-5, men ser noen har xpa2+xpa3, hva er vitsen med det og andre comboer med disse forsterkerne?:roll: hehe

mvh

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her, fra dere som har bestilt Emotiva før, via PayPal.

Har fått en invoice fra Emotiva, og har sjekket at all info stemmer, shipping adresse etc.

fullførte betalingen, og så kom det opp at jeg har mottatt/utført betaling, eller har trykt 2 ganger..

på min konto står det at betaling til Emotiva er " pending " men er usikker på om jeg faktisk trykte fullfør betaling eller ikke, er jeg usikker på om at dette betyr at jeg ikke har bekreftet, eller at det kan ta tid før handelenblir utført etter at jeg har bekreftet selv.

(redd for å utføre 2 betalinger forklart på en annen måte...)

"order status/actions" blir oransje når jeg fører musen over, og jeg kan da trykke cancel, men ikke noe mer..

trykker jeg på "details" kommer det opp:

"pay - i oransje" "cancel invoce - i grå" "return to my account - i grå"

betyr det at jeg ikke har fullført handel, eller at paypal kan bruke litt tid i ettertid før alt går i orden?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Trenger litt hjelp her, fra dere som har bestilt Emotiva før, via PayPal.

Har fått en invoice fra Emotiva, og har sjekket at all info stemmer, shipping adresse etc.

fullførte betalingen, og så kom det opp at jeg har mottatt/utført betaling, eller har trykt 2 ganger..

på min konto står det at betaling til Emotiva er " pending " men er usikker på om jeg faktisk trykte fullfør betaling eller ikke, er jeg usikker på om at dette betyr at jeg ikke har bekreftet, eller at det kan ta tid før handelenblir utført etter at jeg har bekreftet selv.

(redd for å utføre 2 betalinger forklart på en annen måte...)

"order status/actions" blir oransje når jeg fører musen over, og jeg kan da trykke cancel, men ikke noe mer..

trykker jeg på "details" kommer det opp:

"pay - i oransje" "cancel invoce - i grå" "return to my account - i grå"

betyr det at jeg ikke har fullført handel, eller at paypal kan bruke litt tid i ettertid før alt går i orden?
    Er det første gangen du bruker PayPal? Da bruker den 3 dager hvis jeg ikke husker feil. Da må du vel faktisk også overføre fra kortet til paypal konto, men etter det kan man betale direkte fra kortet, og da tar det kun noen sekunder.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hva ville vært best for et par MTS-høytalere(fronter)?

To av disse?
    UPA-1 Mono-block Power Amplifier
    200 watts RMS x 1 into 8 ohms, 350 watts RMS x 1 into 4 ohms. $329

Eller en XPA-3; som kun drar to fronter.
    XPA-3 THREE CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    200 watts RMS x 3 into 8 ohms | 300 watts RMS x 3 into 4 ohms $599

Prisen blir jo tilnærmet den samme men UPA-1 har litt mer watt i 4 Ohm.
    Og jeg har lest en plass at MTS-01 faller ned til 4Ohm.

Edit; Det billigste alternative blir UPA-2 TWO CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    125 watts RMS x 2 into 8 ohms, 185 watts RMS x 2 into 4 ohms. $299
    Og UPA-2 vil jeg ha om ingen av de første alternativene ville vært merkbart bedre en den XPA-3èn som jeg allerede har på frontrekka. Da setter jeg UPA-2 på surroundhøytalerene.
    Vanskelig valg i grunn.
    Nå kjenner jeg ikke de MTS-høyttalerene dine, men kanskje 2 stk UPA-1 hadde vært kurrant. Så kan du ev. bygge ut med en UPA-5/7 senere for utvide og ev. biampe frontene.

XPA-3 er jo også fin, da får du litt mer liv i en ev. senter også (med en gang)

At den 'faller' ned til 4 ohm er ikke så veldig uvanlig, skal gå greit med Emotiva det.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomtenisse
    Hei, jeg vurderer å røske til å kjøpe meg effektforsterker, men lurer litt på forskjellen med xpa/upa

Og hva burde jeg kjøpe for et 5.1(2) system? Tenkte på å kjøpe xpa-5, men ser noen har xpa2+xpa3, hva er vitsen med det og andre comboer med disse forsterkerne?:roll: hehe

mvh
    Produkter som starter på U (f.eks UPA) er i 'ultra' serien og produlter som starter med X er i referanseserien. Disse har hver sine kvaliteter og priset deretter, står masse i dette forumet og emotiva sitt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Det kommer helt ann på hva du føler du har behov for. Har du lett drevne høytallere så skal UPA holde i massevis. Har du mer tungdrevne og ønsker å spille meget høyt, samt høytallere med store elementer. Så har XPA mer krefter.

UPA vil funke kjempebra for de fleste, ved normalt bruk, samt litt høy spilling så bruker man ikke alle watten noen av disse har. Men XPA har mer krefter og tar nok bedre kontroll over høytalleren, som f.eks. kan gi strammere og bedre bass i høytallerene.

Har du små høytallere så kan det være en fordel med 2 suber, men da holder det nok også lenge med UPA. Spesielt til bakhøytallere så er det egentlig bortkastet med XPA sine krefter. Vurderer du 2 effekt forsterkere så kan XPA-3 til frontene og UPA-2 til surround være en meget bra kombinasjon.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er det første gangen du bruker PayPal? Da bruker den 3 dager hvis jeg ikke husker feil. Da må du vel faktisk også overføre fra kortet til paypal konto, men etter det kan man betale direkte fra kortet, og da tar det kun noen sekunder.

fikk 2 valg, enten overføre penger fra konto til paypal-konto som ville tatt ca 2-3dager før de kom inn til paypal.

ellers kunne jeg tilknytte f.eks visa kort og godkjenne dette, og betale direkte derifra med en gang, noe jeg gjorde.

men som sagt står det pending på betalingen, og er noe usikker på om jeg i det hele tatt har fullført betalingen, eller om det gjenstår å fullføre betalingen.

kjedelig å utføre 2 betalinger...

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    fikk 2 valg, enten overføre penger fra konto til paypal-konto som ville tatt ca 2-3dager før de kom inn til paypal.

ellers kunne jeg tilknytte f.eks visa kort og godkjenne dette, og betale direkte derifra med en gang, noe jeg gjorde.

men som sagt står det pending på betalingen, og er noe usikker på om jeg i det hele tatt har fullført betalingen, eller om det gjenstår å fullføre betalingen.

kjedelig å utføre 2 betalinger...
    Jeg klarte vel i utgangspunktet å "betale" for 5 par xpa-1, men til slutt ble jeg bare trekt for 1 par. Var mye ut transaksjoner på samme sum og ble oppringt av banken som sperret konto og visa og full pakke, men det ordnet seg til slutt. Så om du har vært uheldig å betalt 2 ganger så får du nok tilbake skal du se, tar kanskje bare litt tid siden trekkene skal autoriseres

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt ann på hva du føler du har behov for. Har du lett drevne høytallere så skal UPA holde i massevis. Har du mer tungdrevne og ønsker å spille meget høyt, samt høytallere med store elementer. Så har XPA mer krefter.

UPA vil funke kjempebra for de fleste, ved normalt bruk, samt litt høy spilling så bruker man ikke alle watten noen av disse har. Men XPA har mer krefter og tar nok bedre kontroll over høytalleren, som f.eks. kan gi strammere og bedre bass i høytallerene.

Har du små høytallere så kan det være en fordel med 2 suber, men da holder det nok også lenge med UPA. Spesielt til bakhøytallere så er det egentlig bortkastet med XPA sine krefter. Vurderer du 2 effekt forsterkere så kan XPA-3 til frontene og UPA-2 til surround være en meget bra kombinasjon.
    Eller en UPA-5 hvis du skal ha 7.1 8)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Jeg klarte vel i utgangspunktet å "betale" for 5 par xpa-1, men til slutt ble jeg bare trekt for 1 par. Var mye ut transaksjoner på samme sum og ble oppringt av banken som sperret konto og visa og full pakke, men det ordnet seg til slutt. Så om du har vært uheldig å betalt 2 ganger så får du nok tilbake skal du se, tar kanskje bare litt tid siden trekkene skal autoriseres
    Brukte du Visa? Mener det er litt enklere med Paypal når du skal kjøpe fra f.eks Emotiva.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe

jeg fikk plutselig opp 2 "ordrer" om jeg kan kalle det for det, og da klikket jeg enkelt på "cancel" på den. ingen problem. kanskje jeg skal prøve å betale, dersom det kommer op pending på den også, så bare avbryter jeg den også..

EDIT: nå logget jeg på for å sjekke, hadde betalingsstatus endret seg fra "pending" til "forestående"

Hvorfor er bestillingsstatusen Forestående?
    Question :
    Answer :
    Hvis bestillingsstatusen er Forestående, har selgeren mottatt bestillingen din, men betalingen er ikke behandlet ennå.

For de fleste kjøp fullfører selgeren betalingen i løpet av noen dager etter at bestillingen er mottatt. Ved kjøp av varer fullfører mange selgere betalingen når varene er klare til sending. For noen kjøp, for eksempel tjenester, hotellovernattinger eller når du leier noe, fullfører selgeren betalingen etter at du har benyttet tjenesten eller produktet.

Statusen for en bestilling vil fortsatt vises som Forestående til bestillingen utløper, er fullført eller annulleres.

vil det si at jeg bare skal vente til Emotiva godtar betalingen/sender forsterkeren?

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Brukte du Visa? Mener det er litt enklere med Paypal når du skal kjøpe fra f.eks Emotiva.
    De 3 første trekkene gikk på visan, jeg leste jo selvfølgelig ikke at de ikke aksepterte det fra internasjonale kunder pga en del problemer, 2 andre skjedde på paypal, men som sagt, ordnet seg til slutt etter noen mailer frem og tilbake med cathy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar, har monitor audio Rx6 serien som skal ha power:twisted: regner med sub'ene kommer i samme serie også. Er 6.5" elementer i Rx6 og sub'en har 12"

til dette vil du tru at xpa5 er nok??

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, har monitor audio Rx6 serien som skal ha power:twisted: regner med sub'ene kommer i samme serie også. Er 6.5" elementer i Rx6 og sub'en har 12"

til dette vil du tru at xpa5 er nok??
    Den vil holde i bøtter og spann. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Vanskelig valg i grunn.
    Nå kjenner jeg ikke de MTS-høyttalerene dine, men kanskje 2 stk UPA-1 hadde vært kurrant. Så kan du ev. bygge ut med en UPA-5/7 senere for utvide og ev. biampe frontene.

XPA-3 er jo også fin, da får du litt mer liv i en ev. senter også (med en gang)

At den 'faller' ned til 4 ohm er ikke så veldig uvanlig, skal gå greit med Emotiva det.
    Likte forslaget med UPA-5 eller UPA-7 slik at jeg kunne bi-ampe frontene
    Venter litt spent på månedskiftet for da håper jeg Emotiva kommer med et eller annet tilbud8)

EDIT: Kunne jeg kjøpt en XPA-3 til, for og brokoble/biampe frontene mine?(Inkl.center?) Lar dette seg gjøre på en enkel måte?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kunne jeg kjøpt en XPA-3 til, for og brokoble/biampe frontene mine?(Inkl.center?) Lar dette seg gjøre på en enkel måte?
    Bare å kjøre en y-split på pre out det. Er ikke noe hokkus pokkus. Men tror heller jeg hadde solgt XPA-3'en å kjøpt meg en XPA-5 å kun brukt den som 3 kanaler. Er endel mer strømreserver i den enn en enkelt XPA-3.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere en UPA2 vil være sammenlignet med en NAD 216?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unødvendig kommentar slettet av undertegnende. Det ble veldig bratt i natt. Sorry!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Unødvendig kommentar slettet av undertegnende. Det ble veldig bratt i natt. Sorry!
    Er jo synd og ta bort en kommentar, for da blir det liksom en høyere kvalitet på forumet, og mine innlegg blir enda dummere...:-?

Side 106 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •