Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er XPA-3 og Patos Symphonic 4 en god match? Absolutt ikke, har hatt en helaften med oppsettet i kveld og det er lenge siden jeg har hørt et så "innesluttet" anlegg. Syns kanskje det er på tide at hypen legger seg snart.
    Jeg har XPA-3 og synes den har gitt meg mye lyd for pengene. Derfor lurer jeg på når Patos S 4 gav deg et "ikke innesluttet" lydbilde.
    Har du noen mening om hvorfor det er sånn?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er XPA-3 og Patos Symphonic 4 en god match? Absolutt ikke, har hatt en helaften med oppsettet i kveld og det er lenge siden jeg har hørt et så "innesluttet" anlegg. Syns kanskje det er på tide at hypen legger seg snart.
    kanskje ikke alle høytalere matcher, men intill det dukker opp noe annet til under 3x denne prisen som matcher i kvalitet synes jeg det er grei at hypen fortsetter jeg :-D

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at ikke alle ht matcher emotiva. Parasound nc2250 som er halve effekten av xpa-1 var veldig mye bedre på 802n enn xpa-1 og koster mindre ny

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Kan skrive under på at ikke alle ht matcher emotiva.
    Wørd.... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at ikke alle ht matcher emotiva. Parasound nc2250 som er halve effekten av xpa-1 var veldig mye bedre på 802n enn xpa-1 og koster mindre ny
    Hvor kan jeg kjøpe den forsterkeren da? Finner den bare til 13500kr og dette er halve effekten ja...Men også nesten dobbel så dyr...eller..

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble kanskje litt diffust det der, men jeg byttet 2 stk xpa-1 til 1 stk nc2250

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal legge på minne erfaringen din.
    Har du fortalt om dette før på forumet? Tidligere i denne posten eller en annen link? Hvis ikke, vær så snill og fortell litt mer. Hadde jo vært kjekkest og handle i Norge, men det har til nå virket som om eletronikk innen hifi er overpriset,spør du meg...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har andre erfaringer, dog til Klipsch.

har selv hatt NC2250, og Halo a23 på mine klipsch, og deretter Emotiva XPA-3, og synes faktisk emotiva var vel så bra, prisen tatt i betrakning. Haloen var et stikk bedre på stereo dersom var skal være kritisk - til film derimot var emotiva vel så bra, og det til en pris som er en del billigere.

Skal sies at ører er forskjellige, og også match til høytalere, men jeg som egentlig skulle over til Halo A23 og A21 fra NC2125 og NC2250, havnet heller over på emotiva.

Skal nå ha XPA-5 og evt XPA-2 straks jeg får svar fra Cathy, solgte XPA-3 grunnet ønske om flere kanaler..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Skal nå ha XPA-5 og evt XPA-2 straks jeg får svar fra Cathy, solgte XPA-3 grunnet ønske om flere kanaler..
    Spørs om jeg ikke kommer til og bite i det eple jeg også
    Men kommer til og føle meg :evil: -misfornøyd om ikke lyden blir bedre. Det er ikke det at jeg skal spille høyere, selv om det jo er gøy når man liker musikken.
    Tror dere at jeg ved og spille med XPA-3 på halv styrke, og dermed ikke bruker alle kreftene, får like bra lyd som ved 80-90% med en XPA-2?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa-5

-Fått bekreftet fedex leveranse 240210!:-D Noen erfaringer der ute; Pioneer svx-lx 70 og Mirage Omd-15 og Omd-5, 2 Mirage subber??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Spørs om jeg ikke kommer til og bite i det eple jeg også
    Men kommer til og føle meg :evil: -misfornøyd om ikke lyden blir bedre. Det er ikke det at jeg skal spille høyere, selv om det jo er gøy når man liker musikken.
    Tror dere at jeg ved og spille med XPA-3 på halv styrke, og dermed ikke bruker alle kreftene, får like bra lyd som ved 80-90% med en XPA-2?
    Det er vel så å si de samme forsterker modulene som sitter i disse, er det ikke det da?

Forskjellene er vel trafoen, hvor XPA-3 har 850 VA mens 2 og 5 har 1200 VA. Mens XPA 3 og 5 har like mye kondensatorkraft, og 2 har litt mindre (men også færre kanaler), hvor XPA2 kun har 2250 microfarad mer pr kanal enn XPA3.

Så under normal spilling så burte alle disse 3 lyde og yte så å si likt. Man skal vel ha ekstremt tungdrevne høytallere, eller spille så høyt at lydkvaliteten ikke vil merkes, før disse drar på watt styrker som vil skille dem fra hverandre.

Forskjellen man hører på dem burte nok være forskjeller på produksjonstidspunktene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel så å si de samme forsterker modulene som sitter i disse, er det ikke det da?

Forskjellene er vel trafoen, hvor XPA-3 har 850 VA mens 2 og 5 har 1200 VA. Mens XPA 3 og 5 har like mye kondensatorkraft, og 2 har litt mindre (men også færre kanaler), hvor XPA2 kun har 2250 microfarad mer pr kanal enn XPA3.

Så under normal spilling så burte alle disse 3 lyde og yte så å si likt. Man skal vel ha ekstremt tungdrevne høytallere, eller spille så høyt at lydkvaliteten ikke vil merkes, før disse drar på watt styrker som vil skille dem fra hverandre.

Forskjellen man hører på dem burte nok være forskjeller på produksjonstidspunktene.
    sitat fra emotiva :
    The XPA-2 employs an enchanced output stage, pushing it a step above the XPA-5 and XPA-3, and allowing for even greater concentration of power.

etter hva jeg skjønner er det her snakk om 24 (litt uklart i beskrivelse om det er pr kanal eller på to kanaler )utg transistorer pr kanal mot 6 pr kanal på xpa3

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for utfyllende svar!
    Om det er slik du beskriver, og jeg holder en stor knapp på deg, så vil jeg ikke bruke penger på mer forsterkerkraft.

Skal jeg bytte ut reciever med prosessor(UMC-1), så mangler jeg plutselig noe til og drive bakhøytalerene med.:evil:
    Skulle gått for XPA-5 og ikke XPA-3

Har lyst på UMC-1 men må altså kjøpe en forsterker i tillegg. Får vente på en god deal på brukten eller salg hos Emotiva ser det ut som:-?

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X-Series IEC Shielded Power Cable

Finnes det noe på det norske markedet som ikke blakker deg fullstendig?? og som gjerne er 1m og ikke 2m...

Vil en slik strømkabel bidra til mindre støy i både forsterker og eliminere muligheten for støyoverføring til nærliggende singnalkabel ?? :?

Er det mulig å kjøpe denne kabelen fra Emotiva (Emotiva Audio X-Series Interconnects) og bytte ut støpselet til europeisk standard?

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Er det mulig å kjøpe denne kabelen fra Emotiva (Emotiva Audio X-Series Interconnects) og bytte ut støpselet til europeisk standard?

Takker for svar
    Ja det skulle ikke være noe i veien for å gjøre det

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Takk for utfyllende svar!
    Om det er slik du beskriver, og jeg holder en stor knapp på deg, så vil jeg ikke bruke penger på mer forsterkerkraft.

Skal jeg bytte ut reciever med prosessor(UMC-1), så mangler jeg plutselig noe til og drive bakhøytalerene med.:evil:
    Skulle gått for XPA-5 og ikke XPA-3

Har lyst på UMC-1 men må altså kjøpe en forsterker i tillegg. Får vente på en god deal på brukten eller salg hos Emotiva ser det ut som:-?
    Hvis jeg var deg så ville jeg valgt en XPA-3 til front, og en UPA-2 eller 5 til surround (Avhengig av om man har 2 eller 4 høytallere bak).

Surround høytalleene trenger ikke like mye kraft da de ikke har så mye bass. Ta også en kikk på spesifikasjonene til de høytallerene du bruker bak, og se hvilke watt det er anbefalt å bruke, tipper at det ligger opp til 120w på maks. Man trenger ikke 200+ da

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Finnes det noe på det norske markedet som ikke blakker deg fullstendig?? og som gjerne er 1m og ikke 2m...

Vil en slik strømkabel bidra til mindre støy i både forsterker og eliminere muligheten for støyoverføring til nærliggende singnalkabel ?? :?

Takker for svar
    Er ikkje det der berre vanlig oksygenfri kopar då? Burde vel funke med kva som helst slags srømkabel.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Er ikkje det der berre vanlig oksygenfri kopar då? Burde vel funke med kva som helst slags srømkabel.

Det eneste som kanskje hjelper er hvis det er skjerming på kabelen og man bruker mye analoge signal kabler. Ser at denne kabelen fra Emotiva faktisk har aluminiums skjerm. Det hjelper ingenting. Skal det skjermes så må det enten brukes bly eller kobber. Aluminium er det ingen som bruker som skjerm, fordi det ikke skjermer.

Rent teoretisk så hjelper det ikke med oksigenfritt kobber den siste meteren fra veggen, det eneste den gjør er å ikke legge til noe ekstra på den dritt strømmen som er i veggen fra før

Ingenting hjelper egentlig på strømsiden, kun en skikkelig UPS. Denne tar strømmen du har i veggen, lager likestrøm av den, så blir dette omgjort igjen tilbake til vekselstrøm og man stiller inn ønsket volt. Da kan man få en helt stabil strøm på 230v uten noen forstyrrelser. Man må bare huske å sjekke at den ikke har for store firkantpulser på utsiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg var deg så ville jeg valgt en XPA-3 til front, og en UPA-2 eller 5 til surround (Avhengig av om man har 2 eller 4 høytallere bak).

Surround høytalleene trenger ikke like mye kraft da de ikke har så mye bass. Ta også en kikk på spesifikasjonene til de høytallerene du bruker bak, og se hvilke watt det er anbefalt å bruke, tipper at det ligger opp til 120w på maks. Man trenger ikke 200+ da
    Jeg har SVS-sine sbs-01 og du har jo ganske så rett med tanke på watt.
    Power Handling 20W - 120W

Grunnen til at jeg gikk for XPA-3, var jo at jeg ville ha like gode kår for frontene mine. Alle tre frontene er fra SVS sin MTS-serie. Men jeg har en litt trøblete diskant; helt til i går.:-D Da leste jeg her på forumet(finner den ikke igjen, sorry) at man hadde satt ned desibel med 2 på de høyeste frekvensene. Jeg har aldri stilt manuelt inne på EQèn, men det ble faktisk bedre.Yieeepeeee:-D Nå trenger jeg ikke tenke så mye mere på en sterkere forsterker. Selv om jeg har hørt at det er best med en som dobbler utgangseffekten fra 8- til 4-Ohm.:-?

EDIT: Det er jo nesten litt fristende og hive meg på en XPA-3 en gang til. Da kan jeg la en drive center og surround, og den andre drive frontene.
    Var det ikke slik at om XPA-3 KUN driver to høytalere så gir den litt mer i utganseffekt? Forresten kanskje en XPA-5 som tar seg av frontene? Da har jeg også litt til overs om jeg en gang går for 7.1. Jeg ser noen har funnet ut at SVS har kommet med bi-polare.

Tenke,tenke...;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne kabelen fra Emotiva faktisk har aluminiums skjerm. Det hjelper ingenting. Skal det skjermes så må det enten brukes bly eller kobber. Aluminium er det ingen som bruker som skjerm, fordi det ikke skjermer.
    Det er vel en sannhet med modifikasjoner? På løpsbiler er det fintfølende elektronikk. Enkelt tyvstartssystemer forstyrer elektronikken pga sine følere osv. Har vært borte i biler som nærmest klikker helt på startplata. Den beste løsningen på relativt kort sikt når du står der og skal ut igjen å kjøre om kanskje en time, er nærmeste daglivarebutikk eller bensinstasjon for å kjøpe noen ruller med aluminiumsfolje for steking. Legge dette rundt kabler og styringshjernen + teipe det fast. Da påviker ikke denne elektroniske støyen motorstyringen.

Så å si at aluminium ikke skjermer, er i det minste en sannhet med modifikasjoner. For skjermer gjør den

Side 105 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •