Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 3425
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens. Håper dere kan tilgi at jeg ikke har lest gjennom hele tråden. Har brukt søkefunksjonen, men ikke funnet så mange svar.

Jeg vurderer å kjøpe forsterkeren USP-1. Er det noen som har sammenlignet den med andre forforsterkere eller eventuelt forforsterker delen i surround receivere?
    Jeg går utifra at det ikke er støy problemer med den?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hei folkens. Håper dere kan tilgi at jeg ikke har lest gjennom hele tråden. Har brukt søkefunksjonen, men ikke funnet så mange svar.

Jeg vurderer å kjøpe forsterkeren USP-1. Er det noen som har sammenlignet den med andre forforsterkere eller eventuelt forforsterker delen i surround receivere?
    Jeg går utifra at det ikke er støy problemer med den?
    Har den ikke selv, men her er en test:
    Emotiva USP-1 Stereo Preamplifier Secrets of Home Theater and High Fidelity

Konklusjonen er følgende:
    The Emotiva USP-1 stereo preamplifier is a delightful surprise. It performs far beyond its cost, and this is testament to the design skills of Emotiva's engineers. I also consider this a major step forward in the image that "Made in China" has. Even if the US economy were not in trouble, Emotive would sell a boatload of these preamps, and I suspect that, things being the way they are, maybe two boatloads.

Vil tro at den ganske mye bedre på stereo enn recievere før du kommer opp på mange ganger prisen..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Orso, hør med Devilej, han har testet den og kan sikkert sammenlikne dem med alt mulig rart.

Vet den spilte MYE bedre enn f.eks Yamaha Z7 i hans oppsett, men at den var best match mot emotiva sine forsterkere.

Du får sende en pm eller spørre i tråden hans.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skrev devilej for en tid tilbake:
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sammenlignet med min Yamaha Z7 er USP-1 klart å foretrekke i stereo
    Jeg vurdrer også å bestille en usp-1 snart, men venter til jeg har hørt umc-1 i stereo.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg vurdrer også å bestille en usp-1 snart, men venter til jeg har hørt umc-1 i stereo.
    Virker som USP-1 er veldig transparent ifølge tester. Har også vurdert UMC-1. I beste fall er det nok på høyde.
    Spørs vel om man ønsker en veldig nøytral preamp eller litt mer farging. Har vurdert en Onkyo 807 også. Regner med Onkyo har litt huslyd slik som Yamaha.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan man se EMO-TV

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva er et selskap som har skjønt at en åpen dialog med kundene kan være god markedsføring. Servicenivået ellers er også helt topp.

Så videon om hvordan romkoreksjonen regner ut forskjellige ting. Dessverre gikk han ikke noe i dybden.
    Han sier at EQ'en ser på kurven og vurderer hvor den skal booste og hvor den skal dempe. Men han sier ikke noe om om hvor mange bånd den har, eller om båndene defineres realtime ut fra behovet.
    La oss si man har en boost på 50 hz som meg og en dip på 150hz. Da hjelper det ikke stort om romkoreksjonen kan heve nivået på 44hz, 63hz, 120hz og 180hz osv...

Hva tror dere? Er det en helt vanlig grafisk eq som øker nivå i fastsatte bånd, eller er den mer avansert enn som så?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    ...Han sier at EQ'en ser på kurven og vurderer hvor den skal booste og hvor den skal dempe. Men han sier ikke noe om om hvor mange bånd den har, eller om båndene defineres realtime ut fra behovet.
    La oss si man har en boost på 50 hz som meg og en dip på 150hz. Da hjelper det ikke stort om romkorreksjonen kan heve nivået på 44hz, 63hz, 120hz og 180hz osv... Hva tror dere? Er det en helt vanlig grafisk eq som øker nivå i fastsatte bånd, eller er den mer avansert enn som så?
    Nei, utifra Emotiva-forumet virker det dessverre nok som om det kun en vanlig grafisk equalizer med faste bånd og en korreksjonsbredde Q=1. Korrigerer alle 7 kanaler på følgende frekvenser: 31,5Hz, 63Hz, 125Hz, 190Hz, 250Hz, 500Hz, 1000Hz, 2200Hz, 4500Hz, 9000Hz og 18000Hz. Sub-kanalen korrigeres på 22Hz, 28Hz, 35Hz, 44Hz, 56Hz, 72Hz, 89Hz, 114Hz, 141Hz, 180Hz og 224Hz. Se bilder.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å koplet opp min gamle trøbblete XPA-5 i dag.

Denne ble koplet sammen med Focal høytallere (Koster ca 40.000,- nye), Denon 3310 og Oppo BDP-83. Må si det spilte meget meget bra, selv med den lave lyden vi brukte, ca 70 dB, dette fordi Junior på 8 måneder lå å sov rett ved.

Det spilte bedre enn XPA på mine Klipsch RF-63.

MEN det var fortsatt litt støy fra den. Den støyet tidvis mer også, trafoen slå inn og duret veldig. Men dette blir ikke ett problem da alt skal settes i ett klesskap og vekk fra synet.

Støyen i høytallerene var mindre enn hos meg, men det tipper jeg er pga effektiviteten på Focalene. Men kompisen min sa det var til å leve med.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde du hadde solgt din for lengst jeg...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Trodde du hadde solgt din for lengst jeg...
    Riktig, solgte den til en kompis, som jeg var å satte den opp hos i går. Tok litt tid siden det skulle pusses opp først.

Skal om en uke eller noe slik få koplet den skikkelig opp med bi-amping av Focalene og skikkelige kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en som har XPA-2, 3 eller 5 giddet å målt hvor dyp forsterkeren er fra frontplate og til gummiben bak?

Har sett litt på denne benken, men den er bare 40cm dyp
    IKEA | Bokhyller | BESTÃ…/FRAMSTÃ…/INREDA oppbevaringssystem | BESTÃ… | Hylle/ overhylle

Tenkte at hvis lengde fra frontplate til bakben ikke er mer enn 40cm på Emotivaene, så gjør det ikkeno om den stikker ut litt bak.

Eventuelt andre forslag til rimelig hylle med 3 plater..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hadde en som har XPA-2, 3 eller 5 giddet å målt hvor dyp forsterkeren er fra frontplate og til gummiben bak?

Har sett litt på denne benken, men den er bare 40cm dyp
    IKEA | Bokhyller | BESTÃ…/FRAMSTÃ…/INREDA oppbevaringssystem | BESTÃ… | Hylle/ overhylle

Tenkte at hvis lengde fra frontplate til bakben ikke er mer enn 40cm på Emotivaene, så gjør det ikkeno om den stikker ut litt bak.

Eventuelt andre forslag til rimelig hylle med 3 plater..
    Regn med at du ikke får noen av dem inn i normale møbler. De er vel 50 dype, og pluss da også på høytaller plugger hvis man bruker det.

Jeg har spesialbygd min stereobenk, hvor den står 60 i front fra bakvegg. Hyllen XPAen stod på er 45 cm, og da stod den kant i kan foran, og da stak høytaller terminalene utenfor de 45 cm. Så regn med at den trenger 50 cm plass. Samt minimum 10 cm luft over.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Regn med at du ikke får noen av dem inn i normale møbler. De er vel 50 dype, og pluss da også på høytaller plugger hvis man bruker det.

Jeg har spesialbygd min stereobenk, hvor den står 60 i front fra bakvegg. Hyllen XPAen stod på er 45 cm, og da stod den kant i kan foran, og da stak høytaller terminalene utenfor de 45 cm. Så regn med at den trenger 50 cm plass. Samt minimum 10 cm luft over.
    Oki, takk for svar

Venter på den integrerte forsterkeren dems, men regner med det blir ca de samme målene som effektforsterkerne.

Så da må jeg nok se etter en 50cm benk ja. Har sett at Ikea har det i samme serien som den jeg viste, var bare at den kun har to hyller, altså med ett rom inni og er 120cm bred i stedet for 60 cm.. Får se hva jeg går for etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker xpa-3 på frontrekka mi. Vil kjøpe ny xpa-2 og lurer på om centeren min som da vil bli drevet av XPA-3, vil få mer "push"?
    Jeg mener om centeren (som hos meg er stor) vil få mere krefte siden XPA-3 vil få frigitt krefter den eller ville ha brukt på frontene. Eller er dette bare en teoretisk-tulletanke?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg hadde kjøpt med en XPA3 ville jeg brukt min XPA2 på fronter og XPA3 på senter og surround høytalere, men siden det er overkill med mine høytalere greier jeg å holde meg i sjorta

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Venter på den integrerte forsterkeren dems...
    Da må du nok vente ganske lenge....

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens

Den som venter på noe godt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Lonnie sa på sensommeren 2010, så kanskje i starten av 2011 da

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er XPA-3 og Patos Symphonic 4 en god match? Absolutt ikke, har hatt en helaften med oppsettet i kveld og det er lenge siden jeg har hørt et så "innesluttet" anlegg. Syns kanskje det er på tide at hypen legger seg snart.

Side 104 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •