Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, var det jeg mente. Selvom min står på +4 så klarer jeg jo aldri å måle høyere db enn det du kan på sikkert rundt -25 som du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann , har akkurat fått dali ikon8 i hus
    tenkte eg skulle biampe min xpa5 sånn at eg fikk brukt litt fleire kanaler imens eg venter på å kjøpe surround høyttalere.
    bruker surr back pre out til å biampe med, er dette som står en skal bruke i manualen til min yamaha rx-v765
    men får kunn lyd i diskant å mellomtone når eg starter opp. (har stilt om til biamp på forsterkeren)
    Dei to kanalene eg bruker ekstra på xpa5en veit eg fungerer da eg har brukt dei før til noen mindre høyttalere.
    Er det noe eg gjør feil eller kan det vere preouten på yamahaen som er noe galt med?
    håper på et godt oppklarende tips

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk Y-ledd på pre-out front. Bi-amping satt i receiveren funker kun på effektutgangene, ikke pre-out.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Bruk Y-ledd på pre-out front. Bi-amping satt i receiveren funker kun på effektutgangene, ikke pre-out.
    takker for raskt svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Yamaha + Emotiva + Klipsch = Uheldig MUSIKK kombinasjon i mine ører...

Har i dag latt Yapo gjøre sin magi etter at Emo ble satt i arbeid i mitt oppsett...

Har utover kvelden og til nå som en er kommet seg i seng sittet og lyttet til musikk fra ps3, rikstv med Voice tv samt MGP finalen.
    Prøvd og finne en grei setting med bass og diskant til emo men det har ikke latt seg gjøre :-/
    Eneste som ble godkjent i mine ører var Kari B. sine toner. Ellers har alt vært for skarpt og crispy selv med diskant dempet 2dB.

Skal se film i morgen så mere bedømmelse kommer...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Yamaha + Emotiva + Klipsch = Uheldig MUSIKK kombinasjon i mine ører...

Har i dag latt Yapo gjøre sin magi etter at Emo ble satt i arbeid i mitt oppsett...

Har utover kvelden og til nå som en er kommet seg i seng sittet og lyttet til musikk fra ps3, rikstv med Voice tv samt MGP finalen.
    Prøvd og finne en grei setting med bass og diskant til emo men det har ikke latt seg gjøre :-/
    Eneste som ble godkjent i mine ører var Kari B. sine toner. Ellers har alt vært for skarpt og crispy selv med diskant dempet 2dB.

Skal se film i morgen så mere bedømmelse kommer...
    Har du samme problem med skikkelig kildemateriell? Ikke mp3/TV-signaler...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Har du samme problem med skikkelig kildemateriell? Ikke mp3/TV-signaler...

Som skrevet... ikke sett film etter gårdagens justeringer...

Og ps3 har så langt vært god på musikk avspilling slik som det sto koblet tidligere

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmon/kardon, det er enorm forskjell hos meg på de 4 PEQ som YPAO Yamaha kommer opp med etter endt autokalibrering. Den som heter Natural blir så skarp at det ikke går ann å kjøre opp volumet, den ble autovalgt hos meg.
    Jeg har prøvd å fikse selv på PEQ manual, men har ikke nok kunnskap til å få den noe særlig bra.

Valget har til slutt falt på PEQ Front. Denne høres best ut hos meg, og har minst skarp diskant.

Så anbefaler å prøve de forskjellige PEQ på yamahaen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Harmon/kardon, det er enorm forskjell hos meg på de 4 PEQ som YPAO Yamaha kommer opp med etter endt autokalibrering. Den som heter Natural blir så skarp at det ikke går ann å kjøre opp volumet, den ble autovalgt hos meg.
    Jeg har prøvd å fikse selv på PEQ manual, men har ikke nok kunnskap til å få den noe særlig bra.

Valget har til slutt falt på PEQ Front. Denne høres best ut hos meg, og har minst skarp diskant.

Så anbefaler å prøve de forskjellige PEQ på yamahaen.

Bruker Natural selv pga at det står den skal dempe diskanten og gi den en naturlig avrunding i toppen og skal gi litt boost i bassen.
    Alternativet er og sette den til Flat for min del, men det er da litt vel mye dynamisk lyd av det, på grensen til litt kjedelig.

Blir og sette på Bourne identety på blu-ray i kveld og sjekke om det er like dålig på film som på musikk

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    90% av de gangene jeg leser at folk sliter med plagsom diskant/lyst i toppen, så har de yamaha forsterker.
    Kan du prøve å koble vekk denne og f.eks koble en kilde med volumkontroll rett på XPA'n?

Bare et lite forslag..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk klipsch rf82 på lørdag og kan ikke si at jeg er annet en fornøyd har ikke opplevd diskanten noe spiss med xpa2 og usp1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd Pioneer+emotiva+klipsch? Lurer veldig på hvordan den kombinasjonen er.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen her som har prøvd Pioneer+emotiva+klipsch? Lurer veldig på hvordan den kombinasjonen er.
    Pioneer og Marantz har ikke så stor forskjell i lydsignaturen. Og Marantz var meget bra sammen med XPA. Og begge fungerer meget bra på Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Pioneer og Marantz har ikke så stor forskjell i lydsignaturen. Og Marantz var meget bra sammen med XPA. Og begge fungerer meget bra på Klipsch.
    Takker for svar Har veldig lyst til å prøve en emotiva, men vet ikke helt om jeg kan få meg selv til å droppe MA'en til fordel for emotivaen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Har veldig lyst til å prøve en emotiva, men vet ikke helt om jeg kan få meg selv til å droppe MA'en til fordel for emotivaen.
    Jeg var fornøyd. Men hadde problemer med strømnettet slik at min forsterker støyet for mye.

Det problemet skal ikke være i Sarpsborg.

Ta en prat med "uGn" her inne, bor i samme by, kanskje du får en prøvelytting.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan værtfall meddele at Onkyo 807 og Emotiva UPA-2 fungerer fantastisk bra! :-)

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne komboen i min hjemmekino.
    Meget fornøyd ! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har veldig lyst til å prøve en, men er litt redd den blir litt "crispy" i diskanten i forhold til MA'en. Hvor mye kommer en XPA3 på alt i alt i disse dager? Eventuelt også XPA5 for blir mest sannsynlig RC64 og RF63 etter studier og da er det kanskje like greit å gå for denne med engang?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har veldig lyst til å prøve en, men er litt redd den blir litt "crispy" i diskanten i forhold til MA'en. Hvor mye kommer en XPA3 på alt i alt i disse dager? Eventuelt også XPA5 for blir mest sannsynlig RC64 og RF63 etter studier og da er det kanskje like greit å gå for denne med engang?
    Jeg startet med XPA-3 men solgte denne igjen, for jeg skjønte fort at jeg ville ha XPA-5
    Det er som regel ikke noe problem å få solgt de igjen, men kan du ta deg råd til de par hundre ekstra dollarene 5'ern koster så tror jeg neppe du kommer til å angre.

Men hvor i Særp bor du? Vi kan sikkert ordne så du får lyttet til en Emotiva amp, ta det på PM

Side 103 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •