Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 3425
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag funderar på ett XPA-3 till frontar och center och även funderat på ett XPA-2 + UPA-1 eller XPA-5 om man vill använda pllz i framtiden för höjdkanalerna vad rekommenderar ni ??? hur är emotiva i ljudkaraktären i stereo ??

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer aktivt to UPA1 for å erstatte min NAD 216THX til dataanlegget mitt. Bor i USA nå, så frakten er grisebillig.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Vurderer aktivt to UPA1 for å erstatte min NAD 216THX til dataanlegget mitt. Bor i USA nå, så frakten er grisebillig.
    Bestill
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keen, men litt usikker på hvordan jeg skal få dem med meg hjem... frakt til norge er dyrt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Keen, men litt usikker på hvordan jeg skal få dem med meg hjem... frakt til norge er dyrt.
    JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. Est. year 2000, more than 45000 customers cant be wrong!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Noen som har vert borti att en XPA-1 eller noen av de andre effektforsterkere for den del , ikke slår seg på? Ble ett rødt lys i emotiva emblemet da den bare sto på over natten uten noe musikk på i det hele. Slo den av og etter det kommer det ikke på noe lys i fronten i det hele bortsett fra ett kort blink i led meteret? Har koblet fra alt av kabler bortsett fra strømkabel og eneste som skjer er att lyset på baksiden kommer på..
    Har sjekket de to 10A sikringene og den 250mA sikringen inni forsterkeren og de ser bra ut og det er gjennomgang i de. Tenkte å prøve å få skiftet de i tilfelle rottefelle det er ett lite brudd i en av de som kommer frem under belastning (det lille som rekker å bli).

Kan legge til att den fungerte utmerket før dette skjedde. Har kontaktet emotiva og de anbefalte å sjekke sikringer. Får vel nermere beskjed derfra om hva som kan vere galt snart men spør her om noen har vert borti det samme mens jeg venter.
    Har da fått luket bort sikringene og fått nytt svar fra emotiva :
    "The issue could be with either the front panel display, the keep alive transformer or the relay power board. I will send you all three components so we can resolve the problem with at least one of them"

Må si meg imponert over servicen og att de stoler på oss på andre siden av kloden som har problemer. Kan tenke meg det hadde blitt mye krangling med andre firmaer om feil bruk og kobling osv. Regner med det bli gode greier når jeg får skiftet desse delene. Skal skrive innpå her hva som var galt når delene er ankommet og blitt skiftet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Må si meg imponert over servicen og att de stoler på oss på andre siden av kloden som har problemer. Kan tenke meg det hadde blitt mye krangling med andre firmaer om feil bruk og kobling osv. Regner med det bli gode greier når jeg får skiftet desse delene. Skal skrive innpå her hva som var galt når delene er ankommet og blitt skiftet.
    Det er ikke bare fordi at de ønsker å yte meget god service, noe de sikkert ønsker.

Men fraktkostnaden de ville hatt på returen til USA er enorm. Det hadde faktisk lønnt seg for dem å bare sende en ny forsterker. Jeg sjekket fraktprisene innad i landet når jeg skulle kvitte meg med min XPA-5 (Hvor servicen til Emotiva faktisk ikke hjalp noe, fikk nesten ikke annet enn prøv dette, så ga dem opp). XPA-5 ville kostet over 1500,- til Ålesund, da måtte jeg levere til fraktselskapet, og mottaker måtte hente hos dem. (Ikke Posten da denne var for tung for dem). Skulle den ha blitt hentet og levert så var prisen nesten 4000,-.

Hva ville frakten blitt TIL USA? Det kostet med 150,- å sende en HD DVD boks med 4 HD DVDer i. Da er det bare å regne på det.

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke bare fordi at de ønsker å yte meget god service, noe de sikkert ønsker.

Men fraktkostnaden de ville hatt på returen til USA er enorm. Det hadde faktisk lønnt seg for dem å bare sende en ny forsterker. Jeg sjekket fraktprisene innad i landet når jeg skulle kvitte meg med min XPA-5 (Hvor servicen til Emotiva faktisk ikke hjalp noe, fikk nesten ikke annet enn prøv dette, så ga dem opp). XPA-5 ville kostet over 1500,- til Ålesund, da måtte jeg levere til fraktselskapet, og mottaker måtte hente hos dem. (Ikke Posten da denne var for tung for dem). Skulle den ha blitt hentet og levert så var prisen nesten 4000,-.

Hva ville frakten blitt TIL USA? Det kostet med 150,- å sende en HD DVD boks med 4 HD DVDer i. Da er det bare å regne på det.
    Rart det skal koste 1200 kr mer og at de skal være så sære på å sende xpa-5 enn xpa-3. Er vel bare 6-7 kg forskjell på de. Kostet 308 kr for meg å sende xpa-3 med posten

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Rart det skal koste 1200 kr mer og at de skal være så sære på å sende xpa-5 enn xpa-3. Er vel bare 6-7 kg forskjell på de. Kostet 308 kr for meg å sende xpa-3 med posten
    Posten har en grense på 35 Kilo. XPA-5 veier 39 kg. Derfor blir det dyrere da man må bruke andre. Jeg sjekket med JetPack, da jeg ikke fant priser hos en av de andre større (tror det var tollpost jeg sjekket)

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, trodde det var 40 kg som var grensen jeg Men men, vi lever jo tross allt i et nisseland, så skal ikke være enkelt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har XPA-3 vært utsatt for sikkelig film... Die Hard-4 på blå... :-D

Er ikke sikker på hvor godt emo passer til klipsch...
    Satt og så filmen på bra nivå (M.V-20dB) og legger merke til at vokalen blir litt uklar og til tider litt krispy. Det er muligens et resultat av og ikke kjørt yapo på ny etter at Emo kom inn og rotelen ble koblet om og flyttet, så håper det bedrer seg litt mere mot yamahas deilige lydklang.

Så da, etter at emoen fikk strukket sikkelig på beina i dag på film med høy lyd kunne jeg nesten kjenne litt varme over kjølerillene til kanal 1 som min center er koblet til (knapt en kunne føle det).
    Så lurer litt på hvor store høytalere emo kan drive før de begynner og få det en kan kalle arbeidstempratur :-o

Det er bare fåreløbi omtale, skriver en til etter høytalerkablene jeg venter på kommer og blir koblet til og yapo fått gjøre sin magi og litt finjustering av bass/diskant...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er bare fåreløbi omtale, skriver en til etter høytalerkablene jeg venter på kommer og blir koblet til og yapo fått gjøre sin magi og litt finjustering av bass/diskant...
    Det ble bedre hos meg på nokså like komponenter etter å ha tonet ned overall-diskanten med et par desibel. Så det kan du prøve først.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det ble bedre hos meg på nokså like komponenter etter å ha tonet ned overall-diskanten med et par desibel. Så det kan du prøve først.
    Justert ned 2-2,5 dB nå mens jeg så filmen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er ikke sikker på hvor godt emo passer til klipsch...
    Satt og så filmen på bra nivå (M.V-20dB) og legger merke til at vokalen blir litt uklar og til tider litt krispy. Det er muligens et resultat av og ikke kjørt yapo på ny etter at Emo kom inn og rotelen ble koblet om og flyttet, så håper det bedrer seg litt mere mot yamahas deilige lydklang.

Med MV-20... Det er ikke spesielt høyt, er det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Med MV-20... Det er ikke spesielt høyt, er det?
    Referanse er da 85dB (thx) eller litt høyere virker det som uten og ha sjekket etter at nå effektforsterker driver høytalerne.
    Det skulle tilsi at det er ca 115-116dB mellom 20hz til 14hz hos meg som det står i dag.

Det er da høyt i mine følsome ører i et rom på ca 10,5m2.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del! Er vant med at referansenivå er på 0dB, bare. :-) Skjønner godt at du syns det blir slitsomt med referansenivå i såpass lite rom. Tror ikke nødvendigvis det er utstyret det er noe galt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg på -20 er det ikke voldsomt høyt, men det har vel mye med utstyr å gjøre. Full pupp på film her er på ca +4. Gjort opp noe mer inntrykk av emotivaen harman/kardon? Prøvd den noe særlig på musikk?

Edit: Hvordan synes du den er i forhold til Rotelen på musikk?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å diskutere noe pga av master volum, men dersom det er interessant så trenger ikke jeg ha mer en -25 til -20 når jeg ser film. Har mye å gå på med andre ord. Headroom kalles vel det?

En referance kan være feks lydtrykk ved 50hz:
    Ved MV til -20(receiverlevel på sub og fronter tilnærmet lik 0db) har jeg 108db.
    Det er høyt nok for meg ihvertfall

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som står i displayet på forsterkeren er egentlig helt totalt uinterissant. Dette vil variere fra bruker til bruker avhengig av høytaller og forsterker.

Alt henger sammen med effektiviteten til høytalleren og hvor høyt gain effektforsterker delen i en forsterker har. Samt volumet på lydsporet som brukes

Jeg har nå brukt 3 effektforsterkere på min Marantz AV8003, sammen med de effektive Klipsch RF63. Med Marantz MM8003 så brukte jeg -23 ved normal spilling, og på noen innspillinger ned mot -18. Med min nåværende Rotel RB-1575 så ligger det normalt på -25. Mens når jeg hadde Emotivas XPA-5 så var normalen -30 til -34. Denne har mye høyere Gain enn Rotelen, selv om de er relativt like i watt styrken.

Så skal det snakkes om volum, så må man kun referere til det man får i enn dB måler.

Side 102 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •