Nad C372 bra nok til Lektor 8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C372 bra nok til Lektor 8?

Hei. Jeg har kjøpt meg en Nad C372 til mine Concept 8. Men antageligvis blir det en Lektor 8 etterhvert, og Hi-Fi klubben sa Naden ville holde til den.

Men hva synes dere? Kom gjerne med erfaringer hvis dere har.

Hørte Lektor 8 med Nad C355BEE og synes dette var greit. Så da burde det vel holde med 372?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starter en ny tråd for hver ting du! :-D

Men det lille jeg hørte, så fungerte også NAD 355BEE på Lektor 8 på moderate volum.. Og det var forsåvidt høyt nok uten noe forvrengning eller liknende. Har tidligere hørt en del på C372 på Ikon 8. Og det fungerte bra det også.

I tillegg er følsomheten til Lektor 8 på 89,5 mot Concept 8s 90db. Så ikke store forskjellen her heller.

Selvom jeg aldri har hørt C372 mot Lektor8, så tror jeg nok det er mer enn bra nok inntil videre.. :-)

(PS: bare husk på at bi'amp ikke er mulig på Lektor 8.. hvis det skulle ha noe å si for valget ditt)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Starter en ny tråd for hver ting du! :-D

Men det lille jeg hørte, så fungerte også NAD 355BEE på Lektor 8 på moderate volum.. Og det var forsåvidt høyt nok uten noe forvrengning eller liknende. Har tidligere hørt en del på C372 på Ikon 8. Og det fungerte bra det også.

I tillegg er følsomheten til Lektor 8 på 89,5 mot Concept 8s 90db. Så ikke store forskjellen her heller.

Selvom jeg aldri har hørt C372 mot Lektor8, så tror jeg nok det er mer enn bra nok inntil videre.. :-)

(PS: bare husk på at bi'amp ikke er mulig på Lektor 8.. hvis det skulle ha noe å si for valget ditt)
    ja det var vel kanskje unødvendig å starte en ny tråd. Jeg beklager det.

Bi-Amp er ikke noe jeg har brydd meg så mye om ennå så det er ikke så farlig om den ikke har.

Men jeg trenger noe som trøkker skikkelig i bassen og fikk inntrykk av at Lektor 8 hadde krefter. Og min 372 er jo mye sterkere enn den 355 jeg hørte på så kan bli bra.

I en utenlandsk test sto det at den faktisk kunne ha litt for mye bass, så da er det sikkert midt i blinken for meg=)

En mørk klang hadde den også. Enig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •