Pioneer VSX 1015 og Parasound HCA 1000 som effekt til Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX 1015 og Parasound HCA 1000 som effekt til Center

Hei,
    Jeg har den gamle Pioneer VSX 1015, som jeg per i dag har en Parasound 2250 koplet inn som effekt til frontene (Klipsch RF63) via pre out. Jeg kom over en rimelig Parasound HCA 1000 som jeg tenkte å biampe via pre out til min center (Klipsch RF64). Helt til jeg fant ut at pre out for center på Pioneer'en kun er i mono...

Spørsmålet er da, hvordan kopler jeg dette? Er det overhodet mulig å benytte dette effekttrinnet? Eller må jeg ha en monoblokk? Jeg har jo nå plutselig 2 signalkabler som helst skulle stått i den samme enslige mono pre out'en. Er Y ledd en løsning?

Jeg har prøvd å lese gjennom en del her på forumet men ikke klart å finne ut av det. Siden det sikkert finnes et enkelt svar på dette så drister jeg meg til å spørre :roll: Jeg har veldig lyst til å sjekke ut Parasound også på centeren min...

Takk så lenge.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nada problemos.. ;-)

1015: Y-ledd, fra 1 han til 2 "damer". Phono rca fra "damene" inn på parasounden. Ut fra den til din RC 64 oppe og nede.. Remeber å ta vekk "laskane".

Håpar svaret er greit nok, men eg har vert på fylla så eg er ikkje heilt klar i toppen enda. ;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perra
    Hei,
    Jeg har den gamle Pioneer VSX 1015, som jeg per i dag har en Parasound 2250 koplet inn som effekt til frontene (Klipsch RF63) via pre out. Jeg kom over en rimelig Parasound HCA 1000 som jeg tenkte å biampe via pre out til min center (Klipsch RF64). Helt til jeg fant ut at pre out for center på Pioneer'en kun er i mono...

Spørsmålet er da, hvordan kopler jeg dette? Er det overhodet mulig å benytte dette effekttrinnet? Eller må jeg ha en monoblokk? Jeg har jo nå plutselig 2 signalkabler som helst skulle stått i den samme enslige mono pre out'en. Er Y ledd en løsning?

Jeg har prøvd å lese gjennom en del her på forumet men ikke klart å finne ut av det. Siden det sikkert finnes et enkelt svar på dette så drister jeg meg til å spørre :roll: Jeg har veldig lyst til å sjekke ut Parasound også på centeren min...

Takk så lenge.
    Hvorfor kjører du ikke HCA1000 som ren monoblokk ?- den er jo konstruert for enten stereo eller ren mono. Blir ingen biamping med Pio'en, men HCA bør vel klare jobben alene. Skader ikke å forsøke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.

Da tester jeg Y leddet som jeg har på subben, dersom det funker så er det bare å kjøpe et Y leed til.

Tenkte å prøve biamping isteden for å bruke HCA som monoblokk da jeg har lest endel her på AVforum at mange foretrekker å biampe. Men det går jo selvfølgelig ann å prøve.

Nå skal jeg kople litt :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •