Støy fra forsterker (Xindak XA6950)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra forsterker (Xindak XA6950)

Har som trådtittel sier et lite problem med støy fra forsterkeren min. Det er snakk om et problem som har blitt verre over tid (var ikke merkbart i starten). Det høres veldig godt om man skrur av signalkilden og bare skrur opp volumet på forsterkeren (det oppstår selv uten enheter koblet til).

Kan det være snakk om støv og liknende inni forsterkeren som foresaker dette? Har hørt om former for "spray" man kan bruker for å bli kvitt liknende problemer. Er dette mulig i mitt tilfelle? Isåfall, er det noen som kan linke meg til et sted de selger noe slikt?

Mvh,
    Rakash

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan høres lyden ut ? Tror ikke du skal åpne og begynne i spraye ned i elektronikken. Da ryker i alle fall alle garantier. Det beste er vel å kontakte importør hvis du ikke har importert selv da....

Min er i alle fall rimelig stille men du vil nok høre litt lyd fra transformator.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er snakk om støy som kommer ut fra høyttalerne. Høres litt ut som et tv apparat på feil frekvens, bare lavere. Det virker som om noe støyer på signalet, for støyen blir høyere med volumet, og er som sagt uavhengig av hva som er tilkobla.

Mvh,
    Rakash

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en idé?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en teori til nå;

Kan det være snakk om støy fra strømnettet? I såfall; kan et strømfilter være tingen? Eventuelt ny strømkabel til forsterkeren i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •