Hjelp til rørvalg på Mcintosh 275

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til rørvalg på Mcintosh 275

Hei,

Raskt om mitt oppsett : Kjører Primare pre 30 og Mcintosh mc 275 på Klipsch RF 83. Med EC pc1 cd spiller.

Rørene i MC 275 har blitt spilt en god del av livet sitt nå, og jeg er på jakt etter en forandring. Kunne tenkt meg enda "mørkere" eller "varmere" klang enn det originalrørene gir.

I MC 275 står det 3x 12AX7 , 4x 12AT7 og 4x KT88 rør. Alle disse er de originale rørene som står i. Merket kun med "Mcintosh".

Jeg har aldrig før handlet noe rør så jeg står helt blank på området. Er så uendelig mange merker osv og velge mellom . Trenger noen konkrete forslag om hvilke rør som passer sammen, slik att jeg ikke går helt feil. Har tenkt å skifte ut alle på en gang. Få gjerne med en link også til forhandler av rør dere foreslår, beste hadde jo vert i norge men finnes kanskje ikke noen rørforhandlere i landet ?

Håper på litt hjelp

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett her?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei,

Raskt om mitt oppsett : Kjører Primare pre 30 og Mcintosh mc 275 på Klipsch RF 83. Med EC pc1 cd spiller.

Rørene i MC 275 har blitt spilt en god del av livet sitt nå, og jeg er på jakt etter en forandring. Kunne tenkt meg enda "mørkere" eller "varmere" klang enn det originalrørene gir.

I MC 275 står det 3x 12AX7 , 4x 12AT7 og 4x KT88 rør. Alle disse er de originale rørene som står i. Merket kun med "Mcintosh".

Jeg har aldrig før handlet noe rør så jeg står helt blank på området. Er så uendelig mange merker osv og velge mellom . Trenger noen konkrete forslag om hvilke rør som passer sammen, slik att jeg ikke går helt feil. Har tenkt å skifte ut alle på en gang. Få gjerne med en link også til forhandler av rør dere foreslår, beste hadde jo vert i norge men finnes kanskje ikke noen rørforhandlere i landet ?

Håper på litt hjelp

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Hei, takker for linken.

Ja har lest mye i den tråden, masse god informasjon der. Har til og med ett inlegg i den ett eller annet sted, men den threaden omhandler for det meste Music Angel, og det er jo en helt forsjellig forsterker. Fikk i svar av Kjell B at jeg burde kikke på Amperex av smårør. Men trenger litt mer hjelp enn det konkret for MC 275 . Sliter også med å finne disse Amperex.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt Motron og hør hva han mener.
    Winged C kan kanskje være et "rimelig" alternativ for KT88.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •