Trenger litt hjelp med Mcintosh 602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp med Mcintosh 602

Bruker en Mcintosh mc602 både til hjemmekino og detdikert stereo, Så jeg har koblet Stereo forforsterkeren til ballansert og reciveren i phono inngangen på 602en, Har gjort det samme med en primare a32, så når jeg skal bytte kilde svitsjer jeg bare på bryteren bak fra balansert til ubalansert bak på effektforsterkeren, men her er problemet, Det kommer lyd uansett hvor bryteren står, Å vist reciveren står på, mens jeg skal høre på musikk gjennom stereo forforsterkeren blir lyden mye lavere.

Er det noe galt med forsterkeren eller skal det være sånn? egentlig litt greit for nå står den alltid på ballansert å jeg slipper å reise meg

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omkobleren er vel ikke en inngangsvelger men en velger som avgjør om forsterkeren skal være optimalisert for balansert eller ubalansert signal. Er ikke helt sikker på hvordan de har koblet men det kan være så enkelt som at de kobler sammen sig- og gnd. Det vil uansett ikke fjerne signalet.

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Omkobleren er vel ikke en inngangsvelger men en velger som avgjør om forsterkeren skal være optimalisert for balansert eller ubalansert signal. Er ikke helt sikker på hvordan de har koblet men det kan være så enkelt som at de kobler sammen sig- og gnd. Det vil uansett ikke fjerne signalet.
    Så da trenger jeg ikke være redd for det er noe galt med forsterkeren iallefall, stusset bare litt siden primaren fungerte mer som en switch av signalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •