Electrocompaniet/NAD-kombo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet/NAD-kombo?

Hei!
    Jeg venter på at et par Snell E III skal komme i hus. Hadde et par på nittitallet, som, takket være god, gammeldags dumskap, ble solgt. Da brukte jeg en NAD 106 (?) og en NAD effektforsterker - husker ikke hva den het. Likte det oppsettet veldig godt. Effektforsterkeren ble selvsagt også solgt.

Nå er jeg ute etter en passende forsterker. Da har jeg 2 alternativer.
    1) Gå for en integrert forsterker - feks en brukt Primare I21, eller den eldre A 30.1 (?).
    2) Kjøpe en effektforsterker og bruke sammen med NADen.
    Er alternativ 2 greit å få til, eller er det lett å ende med en håpløs kombinasjon?
    Hvis 2) er et mulig alternativ. Er dette da et lurt kjøp?
    (PS! Har prøvd å søke, men fant ingenting om denne på forumet.)
    På forhånd takk for svar!
    ELECTROCOMPANIET AW 100 DBM BALANCED STEREO AMPLIFIER - eBay (item 260351532740 end time Jan-28-09 12:44:09 PST)

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU kan jo begynne med en effektforsterker å naden, men den kommer garantert til å være et svakt ledd i anlegget ditt, men ville heller bytta ut komponent for komponent en å kjøpe en middels integrert forsterker som du ikke kan oppgradere videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et godt råd Er den god den effektforsterkeren fra Electrocompaniet, da? Jeg ser at man er atskillig mer lunkne til EC i dag enn man var på nittitallet (i hvert fall som jeg fikk med meg). Farvet lyd, og litt ukontrollert bass, hører jeg blir sagt?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd en middels kraftig rørforsterker av høy kvalitet?... Tror ikke de Snellene trenger så masse watt for å synge, de trenger bare BRA watt tipper en go rørforsterker på 10-30W er MER enn nok i et normalt stort rom.. ! De er temmelig lettdrevne de der... (og de låter NYDELIG med bra matching)

Du må løfte dem ~15-20cm enten med orginale stativer eller med noe lignende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •