Yamaha RX-V863 + Lyse altibox = Svart skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V863 + Lyse altibox = Svart skjerm

Heisann

Har problemer med å kjøre hdmi signal fra lyse altibox gjennom min Yamaha RX-V863 receiver frem til TV(Panasonic TH-42PX80). Har gjordt følgende

- HDMI direkte fra lyse box til TV = Alt ok

- HDMI fra lyse box til receiver(DTV/CBL inn), så HDMI fra receiver til TV = Svart skjerm (på reciver er VIDEO CONV.” på “ON”)

- Nå må jeg bruke dette oppsettet for å få det til å fungere: Scart fra Lyse box til DVDR (Panasonic DMR-EH5.), HDMI fra DVDR til receiver, HDMI fra receiver til TV = Alt ok (nesten) :-D

Regner med at det er noe feil med oppsette på receiveren siden den ikke vil slippe HDMI signalet direkte fra lyse boxen igjennom?

Noen som har tips?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok studere bruksanvisninger for HDMI switchen i forsterkeren litt bedre. Kan være litt kronglete å sette opp føste gangen, men det er nok der feilen ligger. Har Denon så jeg kan ikke gi deg detaljer men de finner du nok i manualene.

Har selv koblet min Altibox Motorola 1910 via HDMI switch i en 3808 uten problemer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Innstillinger på HDMI switchen sier du. Kunne du forklart litt nærmere? Det er jo rart at den virker med HDMI fra DVDR men ikke fra Lyse boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble de til den samme hdmi inngangen på reciveren eller har du prøvd 2 forskjellige innganger?
    På min denon må jeg gå inn og programmere om jeg vil bruke digitalt eller analogt signal for hver innput(DVD, CBL/SAT, CD, OSV)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde samme inngangen(DTV/CBL inn) ja, det er det som skurrer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd alle instillingene på både receiver og lyse boxen. På receiveren prøvde jeg alle format inn på HDMI fra 480i til 1080p har også prøvd alle innstillingene på HDMI inn og utganger. På lyseboxen har jeg også prøvd alle instillingene som er uten resultat.

MEN jeg får opp oppstart bilde til lyseboxen dvs de gule og grønne ringene(laster opp portal), men deretter forsvinner bilde når den er ferdig å laste opp....

Det jeg gjør nå er ringe lyse kundesenter(ja jeg har psyka meg ned og forberett meg på dårlig kundeservice) og spør om hjelp. Tviler faktiskt om dette lar seg ordne. Hvis ikke får jeg kjøre HDMI rett inn i TV og ta lyden optiskt gjennom receiveren....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktiver oppskalering eller noe. Den første dotten du ser er i SD oppløsning. Deretter går den til den oppløsning du har satt i dekoderen. Prøv å slå av oppskalering og la signalet gå rett igjennom. Du kan og prøve med SD signal fra dekoder og øke til 720/1080' hvis du kjører HD signal.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mulig problem med at din reciever ikke støtter HDCP på alle HDMI-portene. Hvis du ikke har prøvd det, sett dekoderen i den som er merket "DVD" og se om dette fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Yamaha/Mortveit . Han mente at det var lyse dekoderen. Hvis du kan kjøre HDMI gjennom forsterkeren via andre kilder feks. DVD spiller, da virker HDCP.
    Så han mente at dette 99% sikkert var Lyse problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake igjen..Nå har jeg testet alt Yamaha norge prøvde å få meg til å gjøre. Dette gjelder blandt annet å velge Avansert - screen check - "no".
    Ingenting virke foreløpig.. Nå tror eg at eg går t Yamaha igjen, referere te at andre forsterkere klare dette, og forlange at de rydde opp i denne saken. Virke som at særlig Yamaha RX-V863 og RX-V663 e ramma her..
    Ny info: Lyse sier at de sender ut HDMI v 1.2. Når jeg snakket med Yamaha norge sa han i forkant at hvis de sender 1.2 burde det virke helt fint. Jeg begynner nå å tro at det er forsterkeren som ikke klarer å sende signalet fint videre gjennom forsterkeren. Yamaha Norge har laget en sak på dette og vil forhåpentligvis komme med ny info i løpet av en liten uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Snakket med Yamaha/Mortveit . Han mente at det var lyse dekoderen. Hvis du kan kjøre HDMI gjennom forsterkeren via andre kilder feks. DVD spiller, da virker HDCP.
    Så han mente at dette 99% sikkert var Lyse problem.
    DVD-spillere, BD-spillere, og diverse andre enheter har sannsynligvis ikke aktivert HDCP ennå, så dette er ikke en fullverdig test.

Her er quote fra FAQ på hdmi.org:

HD Content-Ready: HDMI devices supporting HDCP have the comfort of knowing they will have access to premium HD content now and in the future. HD-DVD and Blu-ray have delayed the activation of the image constraint token (a.k.a. content protection flag) with today’s HD movies to help minimize potential issues caused by the transition, but are expected to activate this in a few years, meaning future HD movies will then not be viewable at HD resolutions over unprotected interfaces such as analog component.
    HDMI :: Resources :: FAQ

Hold oss oppdatert forresten, hadde vært kjekt å vite hva som blir resultatet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til Quicksilver, er det kommet noe nytt fra yamaha angående dette problemet??

Jeg sliter med det samme problemet på min rxv-863! Frustrerende dårlig service hos lyse, min dekoder har jo fungert hele tiden, fram til jeg reiste offshore på sist tirsdag. fikk bare et par timer på meg til å prøve meg litt fram, så nå sitter samboeren min hjemme uten tv. noe som ikke er så populært. Men det som er med min er at jeg verken får bilde når jeg kobler direkte i tv`en heller(Sony KDL-w4000). Merkelige greier.

Så er det noe nytt? noen som har noen triks??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Yamaha i går ettermiddag. Lyse it-support skulle skaffe en slik forsterker og teste denne. Yamaha mente Lyse hadde feilen, i like måte med Canal digital i sverige. Det gjaldt visningsformen. Uansett, virker heldigvis som Yamaha tar dette seriøst, og håper at Lyse gjør likedan.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Yamaha i går ettermiddag. Lyse it-support skulle skaffe en slik forsterker og teste denne. Yamaha mente Lyse hadde feilen, i like måte med Canal digital i sverige. Det gjaldt visningsformen. Uansett, virker heldigvis som Yamaha tar dette seriøst, og håper at Lyse gjør likedan.
    Ok, helt suverent. Får du vite om hvordan resultatet blir?
    keep us posted

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare legge til at jeg syns de BØR ta dette seriøst, har nå brukt uendelig mye tid på feilsøking å forklaring av problemet mitt til lyse. Virker ikke som at mye trenger inn hos dem som sitter på kundesenteret ivertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret jeg fikk fra lyse:

Dette problemet skyldes at din reciver ikke har støtte for HDCP.
    Grunnen til innføring av HDCP er digital kopibeskyttelse som følger og krypterer HD-signalene fra kilden til mottakerenheten. Dette er pålagt av tjenesteleverandør, som for eks. Viasat og canal digital.

Vi beklager eventuelle ulemper dette har medført/medfører.

Jeg har gitt opp og koblet hdmi rett inn i TV og tatt lyden optisk til receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Yamaha Norge i dag. Lyse hadde testet med en Yamaha RX-V663. Det gikk fint. De hadde visstnok hatt problem med noen av HDMI kablene, men hvis du bruker den kabelen som LYSE vedlegger dekoderen skal det visstnok virke. Jeg kan ikke huske å ha fått HDMI vedlagt, men skal prøve å få tak i en "ORIGINAL" HDMI via et Lyse servicesenter...

EDIT: DET VIRKET. Yamaha Norge tror det er pga av vi har v 1.2 HDMI kabler hjemme eller noe. Uansett. Hvis du fikk HDMI boks tidlig fulgte ikke denne HDMI kabelen med fra Lyse. Gå til et Kundesenter og forklar, så får du antagelig utlevert den kabelen du trenger...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Yamaha Norge i dag. Lyse hadde testet med en Yamaha RX-V663. Det gikk fint. De hadde visstnok hatt problem med noen av HDMI kablene, men hvis du bruker den kabelen som LYSE vedlegger dekoderen skal det visstnok virke. Jeg kan ikke huske å ha fått HDMI vedlagt, men skal prøve å få tak i en "ORIGINAL" HDMI via et Lyse servicesenter...

EDIT: DET VIRKET. Yamaha Norge tror det er pga av vi har v 1.2 HDMI kabler hjemme eller noe. Uansett. Hvis du fikk HDMI boks tidlig fulgte ikke denne HDMI kabelen med fra Lyse. Gå til et Kundesenter og forklar, så får du antagelig utlevert den kabelen du trenger...:-)
    Kjempefint at du tok deg tid til å dele dette med forumet. Fikk ny kabel fra Viken, og da løste det seg. Ikke mer Monster-kabler på meg nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo samme problem med dekoderen fra homebase. Vil det hjelpe med ny hdmi kabel? Og hvilken skal jeg kjøpe? Jeg bruker en billig kabel som kjøpte på komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Jeg har jo samme problem med dekoderen fra homebase. Vil det hjelpe med ny hdmi kabel? Og hvilken skal jeg kjøpe? Jeg bruker en billig kabel som kjøpte på komplett.
    Hei

Jeg er litt på tynn is her, men nøkkelen her er nok 1.3-sertifisert kabel. Kikket litt hos Komplett nå, men kunne ikke se HDMI-versjonen under spesifikasjonene. Samme med Clas Ohlson. Men på Netshop fant jeg en fornuftig kabel som både er 1080p- og 1.3-sertifisert:

MIST HDMI v/1.3 Kabel 3meter M/M - MIST - HDMI - MIST HDMI v/1.3 Kabel 3meter M/M - Netshop.no - pc data foto minne digital

Mellom BluRay-spiller og receiver, og fra receiver til skjerm bruker jeg Monster 550HD som en Expert-selger lurte meg til å kjøpe (den støtter kun 1080i ifølge Monster, men fungerer vitterlig på 1080p).

Jeg kunne alltids svingt innom deg med min kabel og prøvd hvis du bor i Oslo.

MVH Roar

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •