Effektforsterkere for de kresne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Trodde ikke det var så lett å bunne en sånn en, men hva vet vel jeg, hehe :P
    Har prøvd 1,2kw blokkene til mc på dynaudio evidence og det var ikke rare utslaget på måleren, var såvidt den bevegde seg over 1watt på høyt volum.
    Nå vet jeg ikke hvordan dine høytalere er, men de krever nok litt watt for å oppnå god lyden, jeg bunner iallfall 602en minst en gang i uka, så det er ikke utenkelig at du må opp på 501 eller større.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ser at du ikke nevner kilde. Du kan glemme god lyd, om ikke kilden er anstendig, imho.

Bruker du endel av kaka på akustikktiltak, for eksempel fra Svanå, tror jeg du oppnår mye bedre kvalitet på lyden enn om dubruker hele summen på effekt.

ENGELHOLM AUDIO - Hi Fi Speakers <- Disse er dyktige, sies det.

Bilder og omtaler på siden:

Base Technology <-Leverer blant annet Daad.
    Kilden min er stort sett htpc (bit-perfect gjennom asio drivere), eller flac streaming gjennom software-avspilleren på denon preampen min, så jeg tviler på at det er noe særlig rusk der.

Prata litt med mr acoustictuning i dag som kunne hjelpe meg med problemet.
    Får se om jeg ikke kan sløse noen bort noen tusenlapper der og. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Nå vet jeg ikke hvordan dine høytalere er, men de krever nok litt watt for å oppnå god lyden, jeg bunner iallfall 602en minst en gang i uka, så det er ikke utenkelig at du må opp på 501 eller større.
    Dere som klarer å bunne sånne forsterkere bor nok ikke i blokkleilighet som meg!
    802d krever visst en del effekt for å yte optimalt, selv om det bare er 2 små pusete 8 tommere i de.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som klarer å bunne sånne forsterkere bor nok ikke i blokkleilighet som meg!
    802d krever visst en del effekt for å yte optimalt, selv om det bare er 2 små pusete 8 tommere i de.
    Bodde i blokk tidligere, kan ikke forstå hvorfor ingen likte meg å det var når jeg hadde 3stk svs 12+2. Den blonde nabokjerringa trodde faktisk 100% serriøst det var jordskjelv første gang jeg fyrte de opp, men nok om det.

Men burde du ikke ha en skikkelig dac når du bruker Htpcen?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å joda
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde i blokk tidligere, kan ikke forstå hvorfor ingen likte meg å det var når jeg hadde 3stk svs 12+2. Den blonde nabokjerringa trodde faktisk 100% serriøst det var jordskjelv første gang jeg fyrte de opp, men nok om det.

Men burde du ikke ha en skikkelig dac når du bruker Htpcen?
    heh, 3 svs er en smule drøyt i en blokk. En kamerat av meg har 4x15" cerwin vega + en 24 tommer på 14 kvm rom, det er ganske morsomt for naboene. Det er faktisk så galt at nesehårene vibrerer når han skrur opp litt.

Jeg kjører bit-perfect digitalt ut fra htpc og bruker denon som dac.
    Hadde jeg brukt lydkortet i PCen som dac hadde nok lyden vært en del hakk dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Å joda
    Syk mann :P
    Gi meg noen hint om hvilke høyttalere du skal kjøpe deg nå da, ble nysjerrig hehe :P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syk mann :P
    Gi meg noen hint om hvilke høyttalere du skal kjøpe deg nå da, ble nysjerrig hehe :P
    Kef C1 jo. Tenkte jeg skulle begynne ett nytt og bedre liv hvor jeg tar litt mer hensyn til naboene Men hva som tar over for duoene den dagen de blir solgt aner jeg ikke riktig enda; kan vel si det sånn at jeg har en hovedkandidat og en i reserve. Men den tid den glede. Uansett hva det blir så gleder jeg meg for det her blir enda ett akk bedre enn f.eks. jc1 på array hvis man tenker krefter og trøkk.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører bit-perfect digitalt ut fra htpc og bruker denon som dac.
    Hadde jeg brukt lydkortet i PCen som dac hadde nok lyden vært en del hakk dårligere.
    Vil nesten tro Dacen i denonen din er det svakeste leddet her, Ikke for å snakke stygt om den, flott forforsterker du har men den gjør nok en bedre jobb som hjemmekino prossesor enn dac i et high end oppsett, Tar nok opp mye støy siden pga alle komponentene å de har nok ikke hatt mulighet til å kosta på den alt for mye, med tanke på de andre langt viktigere funksjonene. For eks koster min Cd spiller og Stereo preamp ca 70k tilsammen. Så med dine høytalere legger du lista høyt vist du skal ha krem lyd i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nesten tro Dacen i denonen din er det svakeste leddet her, Ikke for å snakke stygt om den, flott forforsterker du har men den gjør nok en bedre jobb som hjemmekino prossesor enn dac i et high end oppsett, Tar nok opp mye støy siden pga alle komponentene å de har nok ikke hatt mulighet til å kosta på den alt for mye, med tanke på de andre langt viktigere funksjonene. For eks koster min Cd spiller og Stereo preamp ca 70k tilsammen. Så med dine høytalere legger du lista høyt vist du skal ha krem lyd i stereo.
    Den har fått veldig god omtale både på stereo og surround, men det finnes nok helt sikkert bedre. Rart det skal være så vanskelig å konvertere et digitalt signal til et analogt. Ville egentlig tro at det bare var en ganske simpel matematisk algoritme.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har fått veldig god omtale både på stereo og surround, men det finnes nok helt sikkert bedre. Rart det skal være så vanskelig å konvertere et digitalt signal til et analogt. Ville egentlig tro at det bare var en ganske simpel matematisk algoritme.
    De gode omtalene er nok med tanke på det er en surround prossesor. Lån med deg en cd spiller å prøv, jeg har iallefall merket at spilleren har utrolig mye å si, Spesielt på dyrere andlegg som har en tendens til å være nådeløse mot det svakeste ledd, Testet et hav av cdspillere før jeg gikk til innkjøp av min cdspiller. Må også si at underlaget cdspilleren står på har utrolig mye å si, var så dum å hadde min stående på en glassplate rett på gulvet, når jeg fikk skikkelig underlag ble lyden kraftig forbedret. Skal nå begynne å eksprimentere med strøm filter å skikkelig kabel til cd spilleren.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Bruker du endel av kaka på akustikktiltak, for eksempel fra Svanå, tror jeg du oppnår mye bedre kvalitet på lyden enn om dubruker hele summen på effekt.

ENGELHOLM AUDIO - Hi Fi Speakers <- Disse er dyktige, sies det.

Bilder og omtaler på siden:

http://www.engelholmaudio.com/level3_2.jpg

]http://www.engelholmaudio.com/tmp/akustik/walter2.jpg

Base Technology <-Leverer blant annet Daad.
    Det øverste bildet er et Level 3-rom fra Svanå MiljöTeknik:
    Startsida
    Engholm er en partner, men har ikke bygget slike rom enda.
    Etter hva jeg har forstått så er Acoustic Tuning nå importør av Svanås produkter. Jeg vil anbefale å ta kontakt med enten Engholm eller Svanå. Sistnevnte er vel en av de beste i verden når det kommer til akustikk-behandling av rom. De bruker utelukkende diffuserer til alt over 100Hz, og Helmholtz-resonatorer til alt under 100Hz. Alt blir laget på mål og har derfor noen ukers leveringstid. Tar du kontakt med enten Svanå eller Engholm vil du få konkrete eksempler på hva du kan gjøre og hvilke effekt det vil ha.
    Jeg har selv hørt MBL-oppsettet i rommet på det øverste bildet, og det er soleklart det villeste jeg har hørt i mitt liv. En opplevelse jeg aldri glemmer.

Hard lyd er jeg overbevist kommer fra dine harde betongvegger og rommet generelt.
    Bruker du like mye på akustikk fra Svanå som en ny effektforsterker vil koste (og plasserer det riktig), kan jeg garantere at resultatet vil bli langt bedre enn et bytte av forsterker.

Jeg har selv brukt noen få tusen kroner på noe småting fra Svanå og det er en av det beste oppgraderingene jeg har gjort. Pent synes jeg også det ser ut.

Her er et sitat fra en ikke ukjent kar som har hørt et av rommene til Svanå:

" This cinema exceeded my wildest expectations. The acoustics is better then the most professional site I visited "

David Crozier. Oscar nominated film mixer of Harry Potter and Mission impossible movies.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En EQ som kan øke bass og dempe diskant litt er sikkert heller ingen dum ide i kombinasjon med demping av rom
    --
    Thorbjørn

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha dempa rommet før du gjør noe annet.
    Betongvegger kan fort gi litt "tynn" lyd.
    Når du er i gang kan det sikkert være fint med en bassfelle...
    Gjør ikke noe annet enn å fange bassenergien i hjørnene

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet sånn ca hvor mye det koster å fullt rigge et rom på 20kvm meter med svanås sine akustikk produkter?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet sånn ca hvor mye det koster å fullt rigge et rom på 20kvm meter med svanås sine akustikk produkter?
    Jeg mener et level 3 rom fra Svanå trenger litt plass, spesielt ved frontveggen. For at diffuserne skal klare tonene ned mot 100 hz kreves det litt dybde der, mener jeg å huske da jeg ble vist rommet hos Audio Concept som er avbildet tidligere i tråden.
    De fleste produktene fra Svanå ligger mellom 1200 SEK pr.kvm og 3800 SEK pr.kvm.
    Det koster 1200,-SEK å måle opp rommet skikkelig förste gang.

Hva Svanå eller Engholm skal ha for jobben vet jeg ikke, men har lest at det er veldig tidkrevende. Til gjengjeld får du et rom som mest sannsynlig vil ha en jevn frekvensgang fra 20hz til 20.000 hz, ergo anlegget kan spille slik det er ment til å spille. Siden de heller ikke bruker noe demping er rommet også meget behagelig å väre i.

Man trenger jo ikke å gå så langt som å bygge et Level 3 rom, man kan jo gjöre ting selv også:
    13 månader utan ljud......här är orsaken - Euphonia Audioforum
    Joacim&#39;s system - Euphonia Audioforum
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •