Eksternt effekt trinn på surround back samtidig som presence på Yamaha recievere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eksternt effekt trinn på surround back samtidig som presence på Yamaha recievere

Hei

Har lenge irritert meg over min Yamaha RX-V1700 ved bruk av pre out til ekstern effekt trinn på surround back terminalen og samtidig ønsker å benytte presence muligheten. Hører det er flere som har savnet dette.

Denne utgangen er tildelt både for surround back og presence men kan kun tildeles en av delene.
    Men på HT terminalene er de delt slik at en kan benytte begge deler.

Løsningen ble et "høy lav nivå adapter" som jeg koblet til surround back HT terminalen som konverterer terminalen til RCA linje signal. Presence utgangene benytter jeg som normalt. Får da full utnyttelse av alle mulighetene på recieveren.

Pass på at adapteret har minimum 6 ohm motstand slik at HT terminalen ikke kortslutter. En kan evt. sette inn en motstand på 6-8 ohm på terminalene for å forhindre dette.

Jeg kjøpte mitt adapter på Biltema for ca 70,- kr men de selger ikke dette lengere. Søkte litt på nett og her kan du skaffe deg denne løsningen Zealum høyttaler til linjesignal adapter - Bilradiospesialisten - Koblingsutstyr

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt trøtt, men benytter du nå både front presence og surr.back? Dette fungerer bra?

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Mulig jeg er litt trøtt, men benytter du nå både front presence og surr.back? Dette fungerer bra?
    Ikke så trøtt!!! Hehe

Surround back og presence kan vel ikke benyttes samtidig men ved 5.1 kan presence benyttes og 7.1 er det surround back som brukes.

Problemet var å få dette til å virke uten omkobling og re calibrering for hver gang.
    Når jeg brukte pre out på surround back så kalibrerte recieveren bak høyttalerene både som surround back og som presence høyttalere og jeg har mine presence på front!

Med denne løsningen "lurer" jeg recieveren til å tro den har høyttalere tilkoblet høyttalerterminalen på surround back

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •