Hvilken receiver spiller best i stereo? (Musikk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver spiller best i stereo? (Musikk)

Ser på receivere for tiden.

Kriteriene er:
    -0-10 000kr
    -Støtte for siste formatene (HD etc)
    -Farge svart
    -Greit med kraft

Men viktigst er at musikk gjengivelsen er bra. Spiller mao mye musikk.

Det jeg lurer på er hvilken produsent som er kjent for å være best i stereo (spille bra musikk).?

Liker det så oppløst som mulig, punch i bass (trenger ikke være overveldene bass), naturlig og klar stemme.

Setter stor pris på alt dere kan komme med.. sliter enormt med valg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha får mye skryt for stereoegenskaper om dagen. Hva slags høytalere skal du drive den med?

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje lånt et øre til Onkyo..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal drive infity kappa 200 i front + bakhøyttalere og en sub på sikt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan frigjøre deg for alle kvaler ved å velge en stereoforsterker med prosessor inngang. Da bruker du den som vanlig til stereo, men Front Pre Out fra en surround receiver går inn i prosessor inngangen, og da vil den integrerte forsterkeren drive dine fronter når du ser film.
    Der er en egen tråd om forsterkere med prosessor inngang.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv

Liker det så oppløst som mulig, punch i bass (trenger ikke være overveldene bass), naturlig og klar stemme.
    Du har mange gode kandidater å velge mellom her.

Harman Kardon: uten tvil den som har høyest gøyfaktor og rocka lyd. I stereo er den særdeles underholdende, men jeg synes de suger i surround. Hadde en avr255 ei ukes tid før jeg solgte den videre; morsom i stereo, men på surround trakk den lydbildet veldig mye tilbake og 3dimensjonaliteten sank som en stein.

Onkyo: uten tvil en god musikkboks, den låter utrolig pent, men den har ikke noe spesielt sting i lyden, noe som passer mye musikk og noen filmsjangere, men den kan bli litt for høflig på rock, techno og actionfilm. Dog har de gode strømreserver og den 875'en jeg eide hadde sjelden pusteproblemer på jbl array1400.

Pioneer: utrolig bra egentlig. Litt kald i lyden for mine preferanser, men dette er veldig smak og behag. Disse produktene gir utrolig mye for penga.

Yamaha: min favoritt for øyeblikket. Litt mindre hifi egenskaper enn pio og onkyo, men en langt høyere gøyfaktor som nesten tangerer hk. Forskjellen er dog at yamaha beholder dette engasjementet og dynamikken på alt man forer de med. Om det så være seg nils lofgren, dimmu borgir, bridges in madison county eller die hard 4. Dog litt svakere enn hk og onkyo, men ikke nok til at det trekker noe spesielt ned.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kriteriene er:
    -0-10 000kr
    -Støtte for siste formatene (HD etc)
    -Farge svart
    -Greit med kraft

Men viktigst er at musikk gjengivelsen er bra. Spiller mao mye musikk.

Det jeg lurer på er hvilken produsent som er kjent for å være best i stereo (spille bra musikk).?

Setter stor pris på alt dere kan komme med.. sliter enormt med valg..
    Hei! Jeg har en pioneer lx 51 som jeg syns spilller med veldig klokkeklare stemmer,og et detaljert lydbilde! Ser jo også i de siste tester,at yamaha vinner på film,mens pioneer er best på musikk! LX51 får du vel for ca 9000,-,hvis du pruter litt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å spare litt jeg da...

Så velger du Hegel H100 som har Home Theatre inngang...
    Da kan du seinere kjøpe en rimelig surround reciver med preout...
    Feks en du liker som spiller knall hjemmekino...
    Da får du sinnsykt bra stereo med musikk, og et skikkelig løft i hjemmekinoen din...Og den har usb inngang for mp3 i toppklasse..Bedre kan det ikke bli....

Bare et tips...
    Kjedelig å kjøpe oe du kanskje ikke blir fornøyd med,.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på litt forskjellig i dag..

Denon 2808 (den som er på tilbud på hifi), Marants nye 6serien receiver, og en onkyo receiver jeg ikke husker modellnavn.

Denon på b&w 685 - Høyttalerne har fått bra kritikk, men jeg synes ikke dette låt noe bra i stereo i det hele tatt. Innestengt, kjedelig, masete.

marantz - den jeg likte best av de 3. Mye mer luftig og oppløst enn de 2 andre. Mangler kanskje litt punch, men heller det enn grøt i mellomtone/diskant.

Onkyo - Værken overbevist eller misfornøyd. Mitt på treet forsterker. nøytral.

Ble ikke klokere av dette. når dette er sagt var eneste onkyo tilgjengelig der og da en relativt billig modell. Mulig det var 60 ett eller annet, rundt 6-7000kr sjiktet.

Lurer på om de dyrere utgavene av onkyo spiller bedre. Noen som har noen tanker om dette ?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    606 kanskje?
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har onkyo 875, Yamaha rx1800 og Hk avr 255, av disse er faktisk Hk sin suverent best i stereo. Testet alle 3 i en uhøytidelig test sammen med jbl Array 1400. Alle ble brukt kun som preamp siden ingen har krefter nok til å kunne gjennomføre en skikkelig test.

Men som Skrotnisse sier "suger" den i surround, det er jeg helt enig i

Lurer på om de dyrere utgavene av onkyo spiller bedre. Noen som har noen tanker om dette ?
    Syntes onkyo spiller meget bra spesielt i surround og helt greit allround, Men de fleste recivere i denne prisklassen spiller bra, så det blir mer en smak sak. Lån med deg hjem å prøv. Men vist du prioriterer musikk kan det være en løsning å med tiden kjøpe et 2 kanals effekttrinn,

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også litt viktig å merke seg hvordan en surround forsterker er kobblet opp mot f.eks en "CD spiller", tenker da på om det er DACen i surround receiveren som gjør mye av jobben eller om det er CD spilleren som sender analoge signaler til receiveren og om EQ, rom korrigering og alle lydkorrigeringer osv er slått av osv.

Det er en hel jobb å sette opp disse surround receiverene på en fornuftig og god måte slik at de yter sitt beste til musikk. Det er liksom ikke bare en inngangs velger og en volum kontroll som man typisk har på en HIFI forsterker i disse, og en enkel lytterunde på et tilfeldig oppsatt oppsett, sier vel egentlig ganske lite om alle de mulige musikk egenskapene.

Vil vel anbefale å avtale med butikken om å låne med hjem, deponere og lå og teste selv sammen med det utstyret du skal bruke den sammen med, og eksprimentere en del med oppsett og rom korrigering osv.

Forslaget til Niels Nielsen er vel også ganske godt, men det er vel ikke støtte for HD formatene før man også har kjøpt seg en surround receiveren...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •