pioneer vsx-lx70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer vsx-lx70

Noen som vet hvor jeg skal gå inn på denne forsterkern for å endre ohm innstillinger til høyt? Og hvor jeg kan endre innstillinger til subb?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står på side 72 i bruksanvisning,men du holder innen speaker knapp når du slår på recivern Høytalere og subb justerer du speakers opp sett menyen. Sett subb på PLUS hvis du vil ha subb ilag med fronter som LARGE ellers må fronter stå som SMALL.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. takk for svar satte subb på plus og front høyt på large.. men får jo ikke justert frekvens å styrke til subb inne der?
    Og hvordan får jeg forsterkern i standby modus.. Da jeg trykker på standby knappen, slår den bare seg helt ut, og vil ikke slå seg på igjen så lenge jeg holder speakers knappen inne...?? :neutral:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arcam81
    ok.. takk for svar satte subb på plus og front høyt på large.. men får jo ikke justert frekvens å styrke til subb inne der?
    Og hvordan får jeg forsterkern i standby modus.. Da jeg trykker på standby knappen, slår den bare seg helt ut, og vil ikke slå seg på igjen så lenge jeg holder speakers knappen inne...?? :neutral:
    Sett alle høytaler til small! X-over får du vel stilt inne der ja! Er vanlig å sette den til 80hz! Når det gjeder nivået til sub'en,så justerer du det ved å kjøre auto- macc! Etterpå kan du justere nivå på alle kanaler med ch-level knappen på fjernkontrollen! Hva slags høytalere har du? MÅ du justere på impedansen?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. Jeg har patos 510 som front å basic 500 som bakhøyt..
    Disse er jo 4 ohm.. vet ikke om jeg må justere det, men er veldig misfornøyd med lyden når jeg kjører stereo iallefall.. må kjøre full pinne nesten:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du i Pure direct eller med MCACC aktivert? Du kan justere bass o.l. manuelt hvis du synes det blir for lite bass i manuall MCACC menyen. Med å justere ned fra 6 ohm til 4 ohm så mener jeg at du minster effekt(gjordet ihvertfall det på eldre Pioneer recivere).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører i pure direct nå.. prøvd flere ting egentlig.. ikke noe problem med bassen, men bare altfor lavt volum syns jeg.. i forhold til hvor mye den står på iallefall..
    akkurat kjøpt denne forsterker nå, å det er så utrolig mye rare innstilliger på dette

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører i pure direct nå.. prøvd flere ting egentlig.. ikke noe problem med bassen, men bare altfor lavt volum syns jeg.. i forhold til hvor mye den står på iallefall..
    akkurat kjøpt denne forsterker nå, å det er så utrolig mye rare innstilliger på dette
    Jeg synes også min låter tamt i pure direkt! Så det bruker jeg aldri,men det kommer vel anpå hva slags signalkilde man bruker kansje? Syns også man måtte ha mye volum på,i forhold til den gamle Panasonic-reciveren min! Men er jo bare å skru høyt nok det! Spiller jo høyt nok i massevis,bare man skrur høyt nok på volum! Kan jo skru den nesten helt på max uten ulyder da! Har du prøvd å biampe den? Det gjorde jeg,med godt resultat! Bruker også eq,og romkorreksjon, og phasekontrollen på "on", og merker at det hjelper!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører biamp nå ja.. Ble noe bedre, men fortsatt ikke fornøyd.. prøvd 5kanal stereo?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører biamp nå ja.. Ble noe bedre, men fortsatt ikke fornøyd.. prøvd 5kanal stereo?
    Ja,spiller stort sett musikk i alle høytalere jeg! Og da velger jeg EXT.STEREO,på min lx 51. Syns det låter best! Har ingen alternativ der det står 5 kanal stereo,er kansje litt forskjell på disse reciverne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den ext stereo jeg bruker også da.. må si jeg ble litt skuffa egentlig.. alternativet er jo å kjøpe ett par effektforsterkere til å hjelpe til foran da:=)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den ext stereo jeg bruker også da.. må si jeg ble litt skuffa egentlig.. alternativet er jo å kjøpe ett par effektforsterkere til å hjelpe til foran da:=)
    Et par? Skulle vel holde med en vel,hehe! Men syns da dette er rart! Jeg er godt fornøyd med lyden på min lx51,og din skulle vel vere enda mer trøkk i?
    Pioneer har da også fått skryt i tester for sine musikkegenskaper!
    Hva slags høytalere hadde du? Åja så det nå - er det de gode gamle,eller de nye mk2 modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe:=) Holder sikkert med en ja... Har di gode gamle 500 som bakhøyt, og 510 som fronthøyt...:-?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe:=) Holder sikkert med en ja... Har di gode gamle 500 som bakhøyt, og 510 som fronthøyt...:-?
    de nye sånne "netthandelen/komplett" basic 510mk2 eller?
    Hva syns du i såfall om forskjellen på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er komplett vare.. Har egentlig ikke fått testet dem noe spes enda, skal jeg være helt ærlig.. Driv å spille dem inn.. Men har du denne typen også? Bare den oppgraderte versjonen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er komplett vare.. Har egentlig ikke fått testet dem noe spes enda, skal jeg være helt ærlig.. Driv å spille dem inn.. Men har du denne typen også? Bare den oppgraderte versjonen?
    Jeg har basic 410 mk2 fra netthandelen ja! Denne var den modellen med minst avik fra orginalen ble det sagt! Så her var det bare og bytte til nye diskantelementer fra seas! På de andre modellene måtte delefilteret modifiseres også så jeg! Så jeg er fornøyd med mine jeg,etter at jeg fikk nye elementer! Du kan vel bytte om så lenge,å ha de gode gamle i front,hvis du syns de spiller bedre? Skulle komme oppgraderingskit til disse på nyåret! Les mer inne på patos sine sider

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. Ja kan det, men satte di nye i front for det var lettere å spille di inn der tenkte jeg.. Mye måtte du gi for oppgraderings sett til dine? sikkert noe dyrere til meg som må ha den delen til delefilteret også..
    Har sendt mail til roar på patos, men ikke fått noe svar enda...
    Har du prøvd å bi-ampe til front høyt dine?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. Ja kan det, men satte di nye i front for det var lettere å spille di inn der tenkte jeg.. Mye måtte du gi for oppgraderings sett til dine? sikkert noe dyrere til meg som må ha den delen til delefilteret også..
    Har sendt mail til roar på patos, men ikke fått noe svar enda...
    Har du prøvd å bi-ampe til front høyt dine?
    Kjøpte nye elementer hos eltekhttp://www.dynabel.no/
    seas h1189. De kostet 800,- for paret! De kan sikkert hjelpe deg med delefilter også vil jeg tro? Jeg har biampet mine ja,og syns lyden ble mer detaljert over hele registeret! Så jeg er veldig fornøyd med lyden jeg nå!:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal nok jeg innvestere i ett par sånne jeg å.. Vet du noe om disse passer i den gamle basic 500 serien også?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal nok jeg innvestere i ett par sånne jeg å.. Vet du noe om disse passer i den gamle basic 500 serien også?
    Nei,det vet jeg ikke! Men hvis du bestiller et sett til de nye,så kan du jo bare prøve,og se om de passer til de gamle også? Men de gamle er vel kansje like bra fra før?? Du kan jo ringe til eltek,og høre hva dem mener - virket som de hadde litt peiling der! Da kan de jo sikkert svare på dette med delefilter også!
    Blir spennenede å høre hva du syns etter å ha fått oppgradert dem! Lykke til

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •