pioneer vsx-lx70 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Med å justere ned fra 6 ohm til 4 ohm så mener jeg at du minster effekt(gjordet ihvertfall det på eldre Pioneer recivere).
    det er rett, men du øker også strømmen, og på den måten får du mer "effekt", om man kan si det sånn..
    jo mer strøm ( ampeere ( A )) ht'ene får jo bedre vil de jo spille, det er jo ikkje altids at watt'en er den rette og se etter, den lyger veldig.

se på harmand/kardon, liten watt men veldig strøm sterk.

men kan pioneer justeres ned til 4 ohm da?? litt usikker der..:???:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    det er rett, men du øker også strømmen, og på den måten får du mer "effekt", om man kan si det sånn..
    jo mer strøm ( ampeere ( A )) ht'ene får jo bedre vil de jo spille, det er jo ikkje altids at watt'en er den rette og se etter, den lyger veldig.

se på harmand/kardon, liten watt men veldig strøm sterk.

men kan pioneer justeres ned til 4 ohm da?? litt usikker der..:???:
    Min lx 51 har bare valget mellom 6 & 8 ohm hvertfall! Kjører på 6 ohm,siden jeg har 4 ohm's høytalere! Jeg hører ingen forskjell heller,hvertfall ikke opp til ganske høye volumer! Mulig jeg kunne finne litt forskjell på bortimot maks volum,men så høyt har i hvertfall ikke jeg behov for å spille Forsterkeren blir ikke særlig varm heller,så ser ut til at det går fint!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX er ikke beregnet for 4 ohm. (men 6 - 8 )
    Utalt av Pioneer selv å ikke anbefalt .

stereokilder (2.0 stereo) vil sikkert bli best med small men ved DVD og BD avspilling vil du mest sansynlig få den beste lyden ved Large

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    LX er ikke beregnet for 4 ohm. (men 6 - 8 )
    Utalt av Pioneer selv å ikke anbefalt .

stereokilder (2.0 stereo) vil sikkert bli best med small men ved DVD og BD avspilling vil du mest sansynlig få den beste lyden ved Large
    Jeg har også hørt det,men tror det er litt "forsiktighetshysteri" Ser nå at i forskjellige effekt-tester at,de har blitt målt v 4 ohm også,og de har hatt betydelig mer effekt der enn i 8 ohm,så det tyder vel på at de takler dette??
    Så også et svar ang. samme spørsmål inne på lyd & bilde,etter at de hadde testet lx 51,og der mente de også at pioneer taklet 4 ohm's høytalere! Det fungerer hvertfall fint hos meg,og hvis høytalerne står til "small",så hjelper vel dette også forsterkeren en god del eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke 4 ohm.
    Jeg hadde også tenkt meg reciver ( (LX 60 / LX 70) og satt med 4 ohms høytalere.
    Hadde også lest mange tråder om advarsler ang LX og 4 Ohm.

Siden jeg hadde så lyst på slik reciver men samtidig så for meg en røyksky skulle stige opp så skrev jeg til Pioneer ang LX , 4 ohms høytalere osv.

Fikk da til svar at LX serien er ikke anbefalt å bruke med 4 Ohms høytalere.

Jeg tror feks LX91 kan det på noen av utgangene koples til 4 ohms høytalere men ikke alle utganger eller LX modellene under. (70 , 60 , osv)
    Selvfølgelig vil det fungere med LX og 4 Ohm men en dag når du minst aner det så kan det si stopp.
    Vær forsiktig så går det vel bra.

Jeg liker å dra på litt som er å holdt meg derfor unna LX (da jeg ikke ønsket å skifte høytalere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder bare å holde seg i skinnet da:=) Jeg kjører 6ohm inn på mine høyt iallefall, virker greit så langt.. Men fortsatt ikke fornøyd med volum, selv om jeg nå kjører bi-amp...:evil:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •