Hvilken effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer superpoint sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken effektforsterker?

Hei

Jeg for inn et par B&W DM604 S3 i morgen og lurer på hvilken effektforsterker som vil passe bra til disse?
    Disse skal bruke til både hjemmekino og musikk lytting.

Jeg har en Denon AVR-2809, som jeg tenker vil bli for lite power til disse høyttalerne.
    Har tenkt litt på rotel, men er åpen for andre forslag!

Takker for svar

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superpoint
    Hei

Jeg for inn et par B&W DM604 S3 i morgen og lurer på hvilken effektforsterker som vil passe bra til disse?
    Disse skal bruke til både hjemmekino og musikk lytting.

Jeg har en Denon AVR-2809, som jeg tenker vil bli for lite power til disse høyttalerne.
    Har tenkt litt på rotel, men er åpen for andre forslag!

Takker for svar
    Rotel RB-1080 og 1090 er en god match. Har hatt komboen selv. Vincent passer også fint. Men Parasound er jo også et godt alternativ.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på en Krell kav 150a.
    Er dette en bra match med B&W DM604 S3?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på en Krell kav 150a.
    Er dette en bra match med B&W DM604 S3?
    Det vet jeg ikke, men Krell skal jo være meget bra.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at det ligger noen NAD 218 THX tilsalgs på finn.no

Er dette en forsterker som greier å rive løs disse høyttalerne eller blir det litt for lite effekt?
    Den står oppført til 2x200w/rms 8ohm.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du får Krell'en for... men den er uber fet!!! GO GO GO .

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg glatt på Skorob sin anbefalling; krell er kvalitet, kvalitet og mer kvalitet. Hvor vincent gir mye for penga, parasound er en tøff sak (formoder at vi ikke snakker om jc1 som er i en helt annen liga) og rotel er helt grei, er krell high end. Har selv hatt en krell kav 400xi på klipsh rf7 og den knuste bl.a. vincent sp991 uten så mye som å anstrenge seg.
    Krell har krefter, de har finesse og de har musikkglede! Nå spiller jo selvfølgelig prisen en viss rolle her, men jeg har vanskelig for å tro at du kommer til å bomme her.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krell

Krell Kav 150a er oppgitt til 2x150w i 8 ohm. Vil det blir tilstrekklig med effekt til høyttalerne?
    Er ikke DM604 S3 veldig strømkrevende høyttalere?

Hva ville du gjort?
    Gått for Krell Kav 150a
    Eller Rotel-RB1090?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12000 er jo en grei pris det da?8)

gå for krell. Det hadde jeg gjort ihvertfall.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell Kav 150a er oppgitt til 2x150w i 8 ohm. Vil det blir tilstrekklig med effekt til høyttalerne?

Hva ville du gjort?
    Gått for Krell Kav 150a
    Eller Rotel-RB1090?
    Selv om Krell Kav 150a også er kalt "baby Krell", så er det ikke en dårlig effektforsterker. Tror ikke man skal være redd for evnene til å levere strøm, den er nemlig spesifisert til å levere 2x300W i 4ohm. Vet ikke hva den leverer i lavere impedanser enn det, men jeg tror ikke du har noe å frykte, den leverer nok det som trengs til B&W DM604 S3.

Andre interessante spesifikasjoner det nok ikke er lett for andre forsterkere å matche:

Frekvensrespons:
    20Hz-20kHz +0.0 / -0.1dB
    0.5Hz-150kHz +0.0 / -3.0dB

Signal to noise ratio:
    112dB, "A" weighted.

Den kan også bokobles til å yte 600W i 8 ohm som monoblokk.

Et siste poeng er at dersom du får en god pris på en Krell, så kan den sikkert selges videre bortimot uten tap om du skulle finne på å oppgradere videre.

Når det er sagt er sikkert ikke Rotelen noe dårlig valg, det heller. Men det er en ekstra kulhetsfaktor med å ha en Krell, da. :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers synes jeg ofte TNT har gode anmeldelser av ting. De virker veldig uavhengige i sine anmeldelser, og jeg føler derfor at dette er entusiastanmeldelser man kan stole på:

Krell KAV 150a

Det kan virke som dette er en ganske sivilisert Krell, men som anmelderen sier om egne preferanser, så foretrekker han litt ekstra punch i den laveste oktaven. Krell er vel først og fremst rimelig nøytrale musikkgjengivere som gir deg det du mater den med.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva ville du gjort?
    Gått for Krell Kav 150a
    Eller Rotel-RB1090?

Watt og strøm er målt i forskjellige ting . BW trenger ikke spesielt mye watt, men masse strøm . Krell er STRØM! .

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for krell forsterkeren! en investering i god lyd i lange tider Har hørt den på B&W 805S det spilte meget bra. dog på en stereo preamp, men jeg er sikker på du bli mye mer fornøyd med den i forhold til billigere Rotel/vincent osv

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan Krell og Rotel spiller i henhold til hverandre?
    Jeg er glad i litt rocka musikk med punch i bassen. Dire Stratis, Joe Cocker, Pink Floyd osv.
    Det vil jo også gå med masse filmtitting også.

Jeg er forsatt i veldig tvil. Syntes Krell virker så liten og puslete ut i forhold til Rotel sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt

Ikke la deg lure av størelsen,det er 2 vidt forskjelige verdner krell og rotel.
    Hadde uten tvil gått for krell !
    Mvh Ove

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan Krell og Rotel spiller i henhold til hverandre?
    Jeg er glad i litt rocka musikk med punch i bassen. Dire Stratis, Joe Cocker, Pink Floyd osv.
    Det vil jo også gå med masse filmtitting også.

Jeg er forsatt i veldig tvil. Syntes Krell virker så liten og puslete ut i forhold til Rotel sin.

Hei. Ser at Baby Krellen min har fanget din oppmerksomhet. Bare for å si mine ord om denne.

Jeg spiller mye metall og rock med dobble basstrommer. Men også Pink Floyd, Dire Straits, Diana Krall, Nora Jones. Jeg har prøvd Marantz pm 11, Eci-5, Krell kav 400, Hegel H-200, El.comp aw 120, Rotel Rb 1080 og endte opp med Krell kav 150a. Den er mye mere musikalsk og har bedre kontroll på mine Triangle Quartet enn de andre. Jeg hadde aldri solgt denne om det ikke var for at jeg nå skal omprioritere litt på hobbyene mine. Denne effektforsterkaren er virkelig god.

Du skal ikke vere redd for størrelsen, den leverer varene. Nesten litt som David og Goliat....

Mvh

Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Den er mye mere musikalsk og har bedre kontroll på mine Triangle Quartet enn de andre.
    Du bruker deg av store ord her!! Du bør kanskje påpeke at den er mer musikalsk iforhold til din type musikk, din smak i lyd og ikke minst ditt anlegg enn de andre. De å bare bastant påstå at den er mer musikalsk enn de andre du ramser opp blir litt unyansert
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Du bruker deg av store ord her!! Du bør kanskje påpeke at den er mer musikalsk iforhold til din type musikk, din smak i lyd og ikke minst ditt anlegg enn de andre. De å bare bastant påstå at den er mer musikalsk enn de andre du ramser opp blir litt unyansert

Naturligvis, det har du rett i. I mine ører spiller denne bedre enn de nevnte forsterkerene og effettrinnene til både Metall, jazz, blues og vokal musikk.

Min lydsmak kan best beskrives som oppløyst med mye detaljer uten at det blir for spisst og hardt. Liker varme / fyllde i lyden. Musikk skal ikke vere klinisk, pinlig korrekt ( Les hifi korrekt )

Ja det er store ord, men jeg har ingen problem med å bruke dem, da dette er en meget god effektforsterker. Som det er nevnt ovenfor, den helt annen liga enn f.esk Rotel. Jeg mener ikke at rotel er dårlig, for det er det ikke. Og i prisklassen dem ligger i så er dem meget gode. Men det blir urettferdig å sammenligne effekforsterker rundt 10.000kr i nypris og 35.000kr i nypris..

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad 218 Thx

Hei

Jeg bruker Nad 218 Thx på mine B&W 604 S2.
    Synes det låter knall.

I tillegg bruker jeg Nad 272 til bakhøytalerne og biamper senteren med en Nad 216.

Med en SVS 12" i hjørnet i tillegg savner jeg ingenting

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Retep]
    Min lydsmak kan best beskrives som oppløyst med mye detaljer uten at det blir for spisst og hardt. Liker varme / fyllde i lyden. Musikk skal ikke vere klinisk, pinlig korrekt ( Les hifi korrekt ) [/url]

Helt enig!

Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Og i prisklassen dem ligger i så er dem meget gode. Men det blir urettferdig å sammenligne effekforsterker rundt 10.000kr i nypris og 35.000kr i nypris..

Mvh
    Peter
    Så lenge man sammenligner produkter fra samme tidsperiode har du helt rett i at man ikke kan sammenligne et produkt til 10k og ett til 35k. Men det er også et faktum at endel av fortidens high end produkter idag omtrent matches av langt billigere produkter. Således er det selve lydsignaturen som avgjør og ikke hva en vare kostet\koster. Men ja, er enig med deg i at krellen er "noen få" hakk over rotel
    -------
    Mvh
    Rune

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •