Hvilken effektforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ønser ikke en diskusjon i denne tråden, da dette er tråden til en som spør etter tips til effektforsterkere i klassen rundt 10.000kr. At nye produketer er bedre sammenligent med pris til de som er noe eldre er jeg delvis enig med deg om.

Men jeg har vanskelig for å tro at en transistorbassert effektdel i en forsterker har forandret seg veldig mye på 5-6år. Det samme med høytalere.

Når man kommer til pre i alle formater, digitale avspillere, dac-er og tv-er så er jeg helt enig med deg.

At det koster mindre idag å produsere komponenter er jeg også enig i.

Synst dette er nok OT i denne tråden.

Krellen er meget god i mine ører.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer superpoint sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som engasjerer seg og diskuterer her, det er bra
    Fikk høyttalerne for 2-3 timer siden og testet de på Denon reciveren, det var ikke noe særlig å høre på.
    Så nå gjeller det bare å skaffe seg en effektforsterker!
    Men jeg klarer fremdeles ikke og bestemme med 100%. Er så redd for å kjøpe noe jeg ikke blir fornøyd med.

Har lest at mange er fornøyd Rotel, og lest at de brukte Rotel under utviklingen av disse HT.
    Det beste hadde jo egentlig vært å teste de forskjellige, men det er jo ikke så lett siden jeg skal kjøpe brukt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superpoint
    Men jeg klarer fremdeles ikke og bestemme med 100%. Er så redd for å kjøpe noe jeg ikke blir fornøyd med.
    Sånn vil det alltid være så lenge du ikke får testet produktet hjemme. Dog får du jo en god pris på krellen og denne skal det ikke by på for store problemer å selge videre hvis du er møk misfornøyd, noe jeg har vanskelig for å tro at du blir

Har lest at mange er fornøyd Rotel, og lest at de brukte Rotel under utviklingen av disse HT.
    Jeg synes ikke du skal legge sånn altfor stor vekt på hva høytalerprodusenten bruker av testutstyr siden de ikke nødvendigvis har den samme smaken som deg når det kommer til lyd. B&W bruker Classe til testing, og det er rimelig mange som mener på at denne komboen er døragende kjedelig selv om produkter fra begge leire låter sjukt bra i mange andre kombinasjoner.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som engasjerer seg og diskuterer her, det er bra
    Fikk høyttalerne for 2-3 timer siden og testet de på Denon reciveren, det var ikke noe særlig å høre på.
    Så nå gjeller det bare å skaffe seg en effektforsterker!

Det beste hadde jo egentlig vært å teste de forskjellige, men det er jo ikke så lett siden jeg skal kjøpe brukt.
    Kjenner ikke til at dem har brukt Rotel under utviklingen, men det kan godt hende. Jeg rodde B&W brukte Classè...? Uansett, hvor bor du? Om du ikke bor langt unna Lillestrøm så kunne du jo låne Krellen min, mot depositum. Jeg har tenkt å ta den på overhaling før salg slik at den skal vere 100% iorden ved slag, den er det nå også men bare for å vere sikker, koster meg nesten ingenting og jeg kan selge med god samvittighet.

Jeg har selv hatt 604s3 tidligere og det er meget gode høytalere. Hvilket trinn du skal gå for får du nesten bestemme selv. Krellen er på lån hos en bekjent som vurderer å kjøpe den. Så det er mulig toget for den er gått alt, det vet jeg imorgen.

Rotel lager kvalitet forsterkere det er det ingen tvil om, har selv hatt 1070 og 1080 innom. Jeg ville heller ha valgt Rotel framfor vincent.Jeg, med mine ører og oppfattelse av lyd og musikksmak, tror at vincent vil bli for bløt / myk i bassen.

Er ikke lett dette her, det vet jeg. Men det er jo halve morroa. Hvor stort og hvordan ser lytterommet / kinoen din ut?

Mvh

Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Kjenner ikke til at dem har brukt Rotel under utviklingen, men det kan godt hende. Jeg rodde B&W brukte Classè...? Uansett, hvor bor du? Om du ikke bor langt unna Lillestrøm så kunne du jo låne Krellen min, mot depositum. Jeg har tenkt å ta den på overhaling før salg slik at den skal vere 100% iorden ved slag, den er det nå også men bare for å vere sikker, koster meg nesten ingenting og jeg kan selge med god samvittighet.

Jeg har selv hatt 604s3 tidligere og det er meget gode høytalere. Hvilket trinn du skal gå for får du nesten bestemme selv. Krellen er på lån hos en bekjent som vurderer å kjøpe den. Så det er mulig toget for den er gått alt, det vet jeg imorgen.

Rotel lager kvalitet forsterkere det er det ingen tvil om, har selv hatt 1070 og 1080 innom. Jeg ville heller ha valgt Rotel framfor vincent.Jeg, med mine ører og oppfattelse av lyd og musikksmak, tror at vincent vil bli for bløt / myk i bassen.

Er ikke lett dette her, det vet jeg. Men det er jo halve morroa. Hvor stort og hvordan ser lytterommet / kinoen din ut?

Mvh

Peter
    Tror det har seg slik at B&W eier Classè og B&W har aksjer i Rotel.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

Peter
    Jeg bor 25 min unna deg, så det å låne Krellen mot et depositum hørtes veldig fristende ut.
    Rommet som det skal brukes i er ikke stort, er på ca. 12kvm.
    Hvis ikke han du låner den bort til kjøpern, så er jeg potensiell kjøper hvis det låter bra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor 25 min unna deg, så det å låne Krellen mot et depositum hørtes veldig fristende ut.
    Rommet som det skal brukes i er ikke stort, er på ca. 12kvm.
    Hvis ikke han du låner den bort til kjøpern, så er jeg potensiell kjøper hvis det låter bra
    Flott, da tar vi det derfra. Om jeg får den tilbake imorgen, så tar jeg den til overhaling. Kontakter deg når jeg får den igjen. Det er Dalens som skal titte på den. Da får du jo prøve den og det er jo det beste.

Jeg mener du skal vente med å kjøpe noe før du har fått prøve denne.

Hvordan vi går frem tar vi over pm
    Mvh
    Peter

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Krell, men kan bekrefte at Rotel RB-1090 skremte bassen frem i mine 604 S3 hvertfall. Hare bare positivt å si om komboen B&W og Rotel

Har dog ikke prøvd Rotel sine digitaltrinn mot 604.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På utkikk

Krell effektforsterkern ble solgt til en annen, så da er jeg på utkikk etter noe annet!
    Ser på bruktmarkedet at det ikke er så mye som egner seg for meg der. Så hvis det er noen som finner noe eller har noen andre forslag, så er jeg takknemlig for det!
    Ser på finn og på avtorget at det ligger en Rotel RB-1090 tilsalgs i Bergen, men han sier at den helst bør hentes, og det blir litt for langt å reise syntes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du vurdert Vincent sp-331? Har sett gjennom tråden og diskusjon av krell vs andre. Har storebror til krellen som er nevnt, kav-500i, riktignok intergrert forsterker med 250 watt og 2000w strøm. Helt enig med at krell slår det meste, og det var synd den glapp. Når det er sagt har jeg også Vincent sp-331 i hjemmekinoen, og har testet denne mot mye deriblant rotel og krell. Denne er utrolig god og anbefales virkelig. Og til en latterlig pris av 8000,-... Dette er en hybrid rør /transistor med virkelig punsch i bassen i forhold til mange andre vincent produkter. Selv om krellen er en del hakk bedre, er vincent mye nermere krell i musikalitet en rotel. Myye for pengene

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du bør også absolutt få testet lyngdorf sda 2175 er en knall bra forsterker som jeg har testet på flere B&W modeller med stort hell

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til at dem har brukt Rotel under utviklingen, men det kan godt hende. Jeg rodde B&W brukte Classè...?
    Det jeg har blitt fortalt er at B&W bruker Classé til å utvikle 800-serien og Rotel til å utvikle 600- og 700-serien.

Og til deg trådstarter så var jeg meget fornøyd med komboen Rotel og 604 S3. Hadde dog bare 1070 og den ble for liten for de da de liker mye strøm. Vil anbefale deg å prøve 1080 eller 1090 om du har muligheten.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RB-1090

Da har valget falt.
    Har gått for en Rotel RB-1090.

Tror det kommer til å gi de høyttalerne et helt nytt liv

Noen som har synspunkter på valget mitt?

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik, gigantforsterker. Du kommer ikke til å mangle futt i hvert fall.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egen forforsterker?

Sånn da fikk jeg Rotel RB-1090 i hus i går og har sitti noen timer og justert og lytta.
    Jeg kjører som sagt denne på en Denon AVR-2809, og det spiller skikkelig ræva på musikk. Spiller nesten bare lavefrekvenser i bassområdet.
    Har prøvd og prøvd og justert, men til ingen nytte.
    Noen som har noen gode tips å komme med?
    Er en egen forforsterker til musikk kanskje løsningen? ikke vet jeg.

Kanskje dette innlegget passer best under Denon AVR tråden, eller?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da fikk jeg Rotel RB-1090 i hus i går og har sitti noen timer og justert og lytta.
    Jeg kjører som sagt denne på en Denon AVR-2809, og det spiller skikkelig ræva på musikk. Spiller nesten bare lavefrekvenser i bassområdet.

Hmm.. Har nettopp lest igjennom denne tråden og skulle akkurat til å gratulere deg med valget Men så er du jo ikke helt fornøyd da.. Er det ikke sånn at når man kobler til effektforsterker så tar denne over for recieveren når det gjelder drift av høyttaleren? Men det er vel en lydsignatur fra Denon også før signalene går til Rotel'en?

Du burde jo ha nok krefter skulle jeg tro..

Har du forresten hørt B&W høyttalerne før du kjøpte? Sikker på at du liker lyden de i seg selv serverer da?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spiller nesten bare lave frekvenser (sub?) eller bare lave frekvenser?? dette hørtes veldig ut som et kalibrerings, eller instillings problem....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, effektforsterkeren tar over driften av høyttalerne, men det er lydsignatur for Denonen før det går til Rotel'en.

Har prøvd disse på en Nad c372, og da syntes jeg det låt kjempe bra, selv om den ikke leverte nok krefter.

Når jeg kjører stereo så er suben skrudd av. Jeg for liksom ikke den punch bassen som på f. eks trance og tecnho, for bare den brumlebassen hvis du skjønner.
    Kjørte Audyssey, og da satt den delinga til 40 Hz på front(40 Hz på alle høyttalerne) og alle høyttalerne til Large.
    Har prøvd og skru av og på Dynamic EQ, satt den til Audyssey Flat, men for ikke den punchen jeg savner!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne kjøre disse uten rk og sub. Har du frontene til large med suber under 40hz kan det hende du får utfasinger i rommet ditt.
    Effekttrinnet leverer strøm, men det meste av lydsignaturen kommer fra kilde og pre.
    Hvorfor kjøpte du egentlig en Rotel når du sier at du likte nad?? En Nad master ville vel da vært et bedre valg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •