Onkyo + System Audio ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo + System Audio ??

Hei

Jeg har fem stk. system audio høytalere i mitt surround oppsett:
    Front: sa 1250
    center: sa210
    bak: sa205

vurderer å kjøpe en onkyo tx-sr606 fra netshop. det virker som en rimelig(ca4300kr) og grei forsterker som har de nye lydformatene..
    er det noen som har noen meninger om systmem audio og onkyo sammen? er det evt andre surround recivere i 5000-kroners klassen som passer bedre sammen med system audio? ser f.eks at de har denon 2808 på tilbud hos hifiklubben..

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har selv hatt onkyo på mitt SA oppsett, nå har jeg Harman Kardon som er en bedre match! Onkyo er ikke noen dårlig match men tror jeg heller ville gått for hk avr255 eller 2808! Har ikke hørt 606 før, men tror det er en ganske god reciver!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått meg SA 1750 og Onkyo 706. Nå er ikke systemet spilt inn ennå, men må si meg godt fornøyd så langt. Fikk merkbar forbedring da jeg bi-ampet frontene, så det er å anbefale.

Onkyo 606 kan også bi-ampe frontene, men har ikke pre-ut, så da har du ikke mulighet til å oppgradere med effektforsterker seinere. Hvis det siste er aktuelt, kan du jo vurdere Yamaha 663 eller Onkyo 706 (som er litt dyrere, ca 6.000).

H/K AVR 255 har jeg også hørt på System Audio 1550 og 1750. Syntes ikke nødvendigvis det var noen bedre match, men ikke spesielt mye dårligere heller, for den saks skyld. Det er vanskelig å si hva som vil låte best hjemme hos deg, men jeg tror ikke Onkyo og H/K låter RADIKALT forskjellig. H/K er jo kjent for å låte litt "varmt", altså litt fyldig i bunn, men det er jo ikke sånn at Onkyo låter "tynt" i bassen heller. Dessuten har plassering av HT ganske mye å si for hvor mye bunn du får.

Den beste testen er å prøve!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hei! Har selv hatt onkyo på mitt SA oppsett, nå har jeg Harman Kardon som er en bedre match! Onkyo er ikke noen dårlig match men tror jeg heller ville gått for hk avr255 eller 2808! Har ikke hørt 606 før, men tror det er en ganske god reciver!
    Hvor godt fornøyd er du med centern din? Vurderer nemlig denne, serru. Har du den forresten over eller under skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Fant tråden din nå. Den svarte vel egentlig på spm mitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •