Dempefaktor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Dempefaktor

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dempefaktor

Har bestilt meg en forsterker med relativt voldsom dempefaktor, bl.a. fordi jeg trodde dette ville gi stålkontroll (og litt til) og punch på mine JBL høytallere med 14" bass og 8" midbass.

Leser nå i etterkant at noen sier det kan bli for mye av det gode og at for mye dempefaktor kan gi litt tam lyd?

Noen som har ide om det er noe i dette eller om jeg bare skal fortsette å glede meg?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du fortelle hvilken forsterker det dreier seg om kanskje??
    Edit, så det var en Crown. Tror ikke du har grunn til bekymring..., hvor får du bekymringen fra??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekymringen oppsto etter å ha lest litt bl.a. på Lansing Heritage hvor ett par av guruene på JBL/Crown nevnte dette.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, skjønner stadig ikke du har noe å bekymre deg om. Hvis mengden av kontroll er med på å avgjøre om du liker lyden eller ikke er der mange amps du må prøve jo....
    Crown Studio Reference amps? - Lansing Heritage Forums

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vi får håpe den ørlille skepsissen min blir gjort kraftig til skamme og at den smått imponerende dempefaktoren på over 20.000 bare gjør positive ting med lyden og ikke noe negativt

Håper jeg får forsterkeren i begynnelsen av neste uke, min siste effektforsterker ble solgt nå i kveld så nå er jeg nesten uten lyd så det kribler i fingrene/ørene etter å få noe nytt

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forsterken igår og etter å ha testet den litt idag sitter jeg bare her med ett stort glis, helt rått! Lurer fortsatt på hvorfor forsterkeren ikke ble solgt før jeg kjøpte den da den låg til salgs en god stund før jeg kjøpte den, men kjekt for meg

Om det er dette med den vanvittige dempefaktoren eller andre ting som gjør det vet jeg ikke, men lyden er kanskje ikke så "imponerende" med en gang nå sammenligne med hva den var med den gamle DP forsterkeren min, men etter min smak er det ett par hakk bedre selv om jeg var kjempefornøyd også med DPen. Skjelden har jeg hørt 14" spille så kjapt og kontant og Crownen har virkelig stålkontroll på JBLene mine selv på bristepunktet av hva jeg tørr å gi på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •