Reciever 5-8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Reciever 5-8000

Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke et sted mellom 5-8000kr på en hjemmekinoforsterker. Skal gå til innkjøp av Dali Lektor 6. Recieveren må være 7.1 og støtte de nyeste formatene.
    Har søkt litt rundt og lest litt tester og kommet frem til følgende liste:

Pioneer VSX-1018A 6.995 veldig god i følge "Lyd og Bilde"
    Onkyo 606 4.395 I følge test god
    Onkyo 706 5.995 bedre kjøp enn 606 i forhold til prisøkning?
    Yamaha Rx-V863 6.790
    Denon 2309 6.495
    Harman/Kardon AVR255 4.790
    Harman/Kardon AVR355 5.990 bedre kjøp enn 255 i forhold til prisøkning?

Skulle gjerne gått for Denon 2809 eller Yamaha 1900, men må begrense meg i denne omgang.

Problemet er at jeg ikke har mulighet til å få testet alle disse forsterkerne og lurer derfor på om noen har erfaringer/anbefalinger som gjør at jeg enkelt kan eliminere noen fra lista. Stua oppsettet vil bli brukt i er ikke veldig stor, ca 20m2. Vil bli brukt mye til film, men også mye musikk (jazz, div. rock og "pop").

Om noen har forslag til combo forsterker/høyttalere så kom gjerne med dem!

Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali og yamaha er vist nokk en god kombinasjon.er også nevnt i lyd og bilde...

har selv dali blåserie,8008,6006,c1000 og syns det funker meget godt sammen med både min gammle yamaha rx-v620 og nye rx-v1900.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill gått for onkyo 706 fordi den er mer strøsterk pluss at den har mu8) lighet for pre out!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for en
    Denon 2808 ?
    Kostet tidligere 10 lapper...
    Dette er også en du bør vurdere!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg ville kjøpt Yamaha eller Pioneer. Enkelt og greit. Etter å ha testet Onkyo TX-SR606 i litt over en uke var jeg ikke fornøyd i det hele tatt. Gir seg lett. 706 har preout, men det er stort sett den eneste forskjellen på de to. Denon er en god forsterker, men selv om den kostet 10.000 begynner den å bli gammel. En receiver med 2 hdmi innganger til 10K er sjelden vare. Dessuten er den vesentlig mindre strømsterk enn den er oppgitt til har jeg hørt. Har også vært å sett på den på hifiklubben selv, men ble ikke imponert.

Pioneer er et godt valg, stil og funksjoner, kun 2 HDMI, men dog den nest kraftigste (i mine øre) av de du nevner der. Har også vært å sett på VSX1018 på Soundgarden. Godt kjøp, men jeg lurer på hvor mye billigere den kunne vært uten THX-stemplingen.

Jeg endte opp med Yamaha 863. Har ikke angret den dag i dag Masse kraft, lekker å se på, alt av funksjoner, 3 HDMI, preout.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    863 ville nok vært en het kandidat her også om jeg var i samme situasjon.
    Kan hende at du kommer over en nesten ny 1800 og i det prisleiet der Ikke veldig forskjellig fra 1900.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar! Men må innrømme at jeg ikke er blitt noe særlig klokere. Var på Hifiklubben og ble anbefalt Denon 2309. Evt en 2808 sølv til ca 6000. Vil ikke ha sølv, så det er ikke så interessant. Mitt spm er om Denonen ble anbefalt pga dem selges på hifiklubben eller om det er det beste valget lyd/kvalitet kontra pris i forhold til mine behov. Bildekilde blir primært en ps3, parabol (evt HD-tuner) og en DVD-spiller/opptaker.

Er som sagt et anlegg som vil bestå av Lektorserien (Lektor 6 i front).
    Vil bli brukt mye til film, og gjerne actionfilmer som Heat, Scareface ol.
    Det er også viktig at den kan gi bra trykk på fantastiske scener som når bombene faller i Band Of Brothers, eller når de tyske mg-stillingene slakter amerikanere på Omaha i Saving Private Ryan.

Musikkmessig hører jeg mye på lett rock, jazz og mer Hip-Hop inn i mellom. Techno/dance og den slags blir vel hørt en gang i mellom, men sjeldnere. Mao trengs noe som spiller slik at en får fram gitarsolor ol. men likevel kan gi litt punch også her når det trengs!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På finn ligger en helt ny Onkyo 805 til 7500 i oslo, masse med krefter og fikk stående applaus da den kom for ca 1,5 år siden. Støtter alle HD formater og er en delikat receiver.

Har selv en 875 som jeg landet på etter lang vurdering. 805 er den samme forsterkeren men med dårligere videoprossesering. Dermed ikke sagt at den er dårligere enn de alternativene du har listet opp her.

jeg mener og du skal kunne få 805 for noe mindre enn de 7500 selger forlanger. Vær obs på at Onkyo 806 som er oppfølgeren blir av mange regnet som en dårligere og mye mindre strømsterk receiver.

My 5 cents

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I neste Hjemmekino er det test av receivere i den prisklassen du er ute etter, og av de som er testet der er det faktisk H/K 255 som kommer ut som testvinner.
    Både Yamaha 663 og Onkyo 606 var med i testen i tillegg til Denon 2309.

Så har jeg antakelig gjort forvirrringen total
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Denon er en god forsterker, men selv om den kostet 10.000 begynner den å bli gammel. En receiver med 2 hdmi innganger til 10K er sjelden vare. Dessuten er den vesentlig mindre strømsterk enn den er oppgitt til har jeg hørt. Har også vært å sett på den på hifiklubben selv, men ble ikke imponert.

Pioneer er et godt valg, stil og funksjoner, kun 2 HDMI, men dog den nest kraftigste (i mine øre) av de du nevner der. Har også vært å sett på VSX1018 på Soundgarden. Godt kjøp, men jeg lurer på hvor mye billigere den kunne vært uten THX-stemplingen.

Jeg endte opp med Yamaha 863. Har ikke angret den dag i dag Masse kraft, lekker å se på, alt av funksjoner, 3 HDMI, preout.

Du mener Pioneer VSX1018 er kraftigere enn Denon 2808? Mens Yamaha er kraftigere enn den igjen? Ligger selv an til å gå for Denon 2808, ettersom jeg har inntrykk av at jeg får mye for pengene. Men dersom nyere Pioneer VSX1018 er kraftigere og nyere, så bør jo det naturlig nok være en kandidat. Har satt en maksgrense på 10000, og da er det vel kanskje Yamaha 1900 som gir mest for pengene?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Du mener Pioneer VSX1018 er kraftigere enn Denon 2808? Mens Yamaha er kraftigere enn den igjen? Ligger selv an til å gå for Denon 2808, ettersom jeg har inntrykk av at jeg får mye for pengene. Men dersom nyere Pioneer VSX1018 er kraftigere og nyere, så bør jo det naturlig nok være en kandidat. Har satt en maksgrense på 10000, og da er det vel kanskje Yamaha 1900 som gir mest for pengene?
    Absolutt. 1900 er jo kjent som f. I hvertfall her inne. Alt av "ting" og "tang" på den. Masse kraft. Driver store høytalere så nødvendigheten for en effekt-forsterker er ikke der. Alt til sin pris selvfølgelig. Har du RF-83 må du alikevel ha noe ekstra

Pioneer er visst satt til å være best på musikk, mens Yamaha er kongen av kino.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I testen hvor lyd og bilde testet Denon 2809 (marginalt kraftigere/veldig lik 2808) opp mot Yamaha 1900, blir Denon omtalt som testens kraftigste. Sånt skaper litt forvirring. I det hele tatt går det rett og slett ikke an å lese seg klok på de ulike receiverne Men det virker vel igrunn som at det er mange gode receivere på markedet, og jeg føler meg egentlig trygg på å bli godt fornøyd samme hva jeg velger

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Onkyo var ikke for meg i hvertfall. Har alltid vært fornøyd med Yamaha. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker jeg begynner å helle mer mot Pioneer, Yamaha og Denon. Skulle som sagt gjerne hørt dem alle sammne, men har vanskelig for å få gjort det. Da blir gjerne valget tatt på anbefaling av andre. Men til nå har vel det stort sett vært anbefalinger av samtlige forsterkere. Tenkt å reise en ny tur på klubben og se om jeg får hørt på Denonen igjen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en i omtrent samme situasjon, kan være innspill her som er til nytte.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1117227

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •