Ny Surround Reciver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Surround Reciver.

Hei.
    Skal skifte ut min gamle traver Nad T750 Surround reciver (ca.10 år).
    Ser ut til at den har gjort sin jobb, da blu-ray, hdmi og hd lyd er på full vei inn.
    Har sett på Denon 2908 & Pionner LX51.

Men Nad T765 blir utelukket da det jeg har funnet ut at den ikke støtter HD lyd formatene,og den sender heller ikke lyd over HDMI
    Lurte på om noen har prøvd disse opp mot hverandre?
    Skal bruke den på

Dali 8008 (Front)
    Dali SC-7 (Senter)
    Dali R1000 (Bak)

Lurer på å oppgradere høytalerene til B&W.
    Bor i Bergensområdet, så det finns ikke så mange HiFi butikker her
    HiFi-Klubben, Soundgarden og BMH.

Mvh.
    Leif

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.

Du nevner ikke nå pris du vil legge i forsterkeren, men ut ifra høytaleropsettet ditt så har jeg ganske like høytalere som deg .....Jeg har Dali blue høytalerne i 5.1 system. 6006 Front,C 1000.R 1000 Back,SWA 12 Sub.. Jula 2008 gjikk jeg til investering av Pioneer SC-LX71 .Fra før hadde jeg en Denon AVR 1802.Jeg er idag kjempefornøyd ,spesielt etter jeg biampet frontene,fikk da stålkontroll over frontene ....Pioneer SC-LX71 kan jeg iallefall anbefale ,lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oger
    Hei.

Du nevner ikke nå pris du vil legge i forsterkeren, men ut ifra høytaleropsettet ditt så har jeg ganske like høytalere som deg .....Jeg har Dali blue høytalerne i 5.1 system. 6006 Front,C 1000.R 1000 Back,SWA 12 Sub.. Jula 2008 gjikk jeg til investering av Pioneer SC-LX71 .Fra før hadde jeg en Denon AVR 1802.Jeg er idag kjempefornøyd ,spesielt etter jeg biampet frontene,fikk da stålkontroll over frontene ....Pioneer SC-LX71 kan jeg iallefall anbefale ,lykke til
    Hei.
    Ja, det er dali blue serien. Glemte å skrive at jeg har en Dali SWA-12 (Sub)
    Pris er ikke helt det vesentlige, men helst ikke mer en 15000.- lapper.
    Ser at LX71 koster 15995.- så det er ikke så verst, men den er no dobbelt så dyr som Denon . Sikkert dobbelt så god også. Har du kjøpt blu ray spilleren til Pioneer også? Eventuelt er du fornøyd med den. Tenker da på om det tar lang tid å starte en film? Hvordan er forresten menyen på tv'en fra Pioneeren (Reciverens gui).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei.
    Ja, det er dali blue serien. Glemte å skrive at jeg har en Dali SWA-12 (Sub)
    Pris er ikke helt det vesentlige, men helst ikke mer en 15000.- lapper.
    Ser at LX71 koster 15995.- så det er ikke så verst, men den er no dobbelt så dyr som Denon . Sikkert dobbelt så god også. Har du kjøpt blu ray spilleren til Pioneer også? Eventuelt er du fornøyd med den. Tenker da på om det tar lang tid å starte en film? Hvordan er forresten menyen på tv'en fra Pioneeren (Reciverens gui).

Nei,men jeg vurderer å kjøpe nye LX 71 BDP spilleren til pioneer,kom ut best i test i det lyd og bilde...Prisen er noe høy på den spilleren da,ligger vel på rundt 7 K...I tilegg tar den seg hveldig godt ut sammens med SC-LX71 .Bruker idag PS3 til bluray ,Toshiba EP10 til HD DVD,Denon dvd 1500 til Musikk...Pioneers plastma tver har jeg lite kjennskap til,eneste jeg veit at de vinner en del tester..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står egentlig mellom Denon 2809 eller Pioneer LX51.
    Noen som vet hvilken jeg skulle eventuelt velge?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte Pio lx 51,og er veldig fornøyd hvertfall! I mine øyne er pioneer klart de lekreste reciverne,og syns den har en deilig og klar lyd! Stemmene kommer utrolig godt frem,både på musikk og film! Den vant jo en test i lyd og bilde også da,så det sier jo litt det også! Men det er klart at alt er en smaksak,både når det gjelder utseende,og lydbilde!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har Pioneer LX51 og er veldig fornøyd med den, liker lyden, utseende og det meste med den. Har også Pioneer BDF-51FD Blu-Ray til denne.

Men som flere her sier, dette er en smaksak så du får vel dra og høre litt!;D

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard86
    Hei!

Jeg har Pioneer LX51 og er veldig fornøyd med den, liker lyden, utseende og det meste med den. Har også Pioneer BDF-51FD Blu-Ray til denne.

Men som flere her sier, dette er en smaksak så du får vel dra og høre litt!;D

Lykke til!
    Hei.
    Skal ta en tur i morgen å høre på den. Har veldig lyst å kjøpe LX51eller LX71 og BDF-51FB Blu-Ray spiller. Det er meget stillig finnish på LX71. Gleder meg 8)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv blue-serien til Dali og skal ha meg ny receiver. For meg står det også mellom denon og pioneer pr akkurat nå. (riktignok 2808 som er temmelig lik 2809, og fås til meget gunstig pris nå) Må si pioneer frister veldig grunnet nettopp veldig lekker finish som vil matche pioneer-tv'n. For min del blir nok lx71 over budsett, men lx51 frister veldig. Laveste pris jeg finner på denne er 10k, så det blir jo et sprang fra 2808 som til 6k. Noen som vet av sted med gunstig pris på pioneer, evt muligheter for å prute litt?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Har selv blue-serien til Dali og skal ha meg ny receiver. For meg står det også mellom denon og pioneer pr akkurat nå. (riktignok 2808 som er temmelig lik 2809, og fås til meget gunstig pris nå) Må si pioneer frister veldig grunnet nettopp veldig lekker finish som vil matche pioneer-tv'n. For min del blir nok lx71 over budsett, men lx51 frister veldig. Laveste pris jeg finner på denne er 10k, så det blir jo et sprang fra 2808 som til 6k. Noen som vet av sted med gunstig pris på pioneer, evt muligheter for å prute litt?
    Jeg handlet på elgiganten i drammen til 8990,-
    Og jeg er veldig fornøyd
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Shanky.
    Jeg er helt ennig med deg. Det er ikke lett å vite hva man skal kjøpe akkurat nå. For meg så virker det som om både NAD & Denon har priset seg litt ut av markedet, og ligger litt etter med finesene i forhold til andre merker.

Ser i What a HiFi at Pioneer SC-LX81 ikke de ikke har noe negativt å si om den. Riktig nokk er det en meget dyr surround reciver, men går utfra at de mindre modellene ikke er ribbet for alt. SC-LX51 ble jo kåret til Best i test av lyd og bilde.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at jeg gjør litt for grundige undersøkelser på forhånd tror jeg. Svir i lommeboka for en student når man alltid til slutt ender opp noe som er dobbelt så dyrt som opprinnelig planlagt :P 42" til 8-10000 ble 50" til 20000 istedet :wink: Men om du har greit med penger å rutte med, er det sikkert ikke noe å nøle med. Lx71 eller Lx81 blir du sikkert strålendes fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at jeg gjør litt for grundige undersøkelser på forhånd tror jeg. Svir i lommeboka for en student når man alltid til slutt ender opp noe som er dobbelt så dyrt som opprinnelig planlagt :P 42" til 8-10000 ble 50" til 20000 istedet :wink: Men om du har greit med penger å rutte med, er det sikkert ikke noe å nøle med. Lx71 eller Lx81 blir du sikkert strålendes fornøyd med

Ja, samme problem her. Leser alt av info jeg kan få på nettet, og blir litt frustrert når noe er bedre på det mens den er bedre på noe annet:???:
    Ser også at Pioneer slipper ut bilige Blu-Ray spillere i April til rundt 3000.-
    Blir ganske oppgitt av dette 8)
    Det var lettere for 10 år siden da internett var så nytt, at slike forum ikke var oppfunnet

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med onkyo 876? jeg kjøpte den før jul på powerbuyet og er storfornøyd. Masser av krefter og ekstremt mange funksjoner. Ikke så værst pris på AVshop.no nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Takker for alle innspill. Fikk tak i Pioneer SC-LX71 & Pioneer BDP-51FD på Expert av alle steder fikk til en grei pris.
    Er meget fornøyd for øyeblikket. Lånte med meg Mummien Dragekeiserens Grav på Blu-Ray. Nå tar jeg meg noen baier og hører på Bryan Adams.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •