Bruktkjøp av Doxa 70 effektforsterker sprengte høytaleren min!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktkjøp av Doxa 70 effektforsterker sprengte høytaleren min!

Heisann.

En kamerat av meg har vært på utkikk etter en god effektforsterker for en billig penge en stund. Jeg kom over denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16061849 og tipset han om at det sikkert var et godt kjøp. (Den var til og med i tråden om gode bruktkjøp.) I går kom han hjem til meg etter at han hadde vært å hentet den på posten.

Jeg har selv en Lyngdorf 2x200w som vi tenkte det hadde vært arti å teste opp mot. Jeg koblet opp Doxaen og satte over ledningene jeg hadde hatt i Lyngdorfen.

I det jeg satte den på kom det et *******s leven fra høytalerne! Det spraket og duret, og jeg hadde ikke en gang satt på musikk! Jeg rev ut støpselet, men sprakingen fortsatte i mange sekunder etterpå!

Litt forbannede over det dårlige kjøpet av en effektforsterker som helt klart ikke fungerte som den skulle koblet vi den fra og satte tilbake min trofaste Lyngdorf.

Litt senere skulle jeg høre på musikk. Jeg syntes det var noe rart med lyden og fant til min forskrekkelse ut at mellomtonen på mine en av mine B&W var sprengt!

Heldigvis endte det nogenlunde greit for min del da jeg hadde 2 år igjen på HiFi-klubben sin forsikring. Etter en kjapp telefon til HFK dro jeg inn dit og fikk levert høytaleren til reperasjon. Jeg fikk også låne høytalere med meg hjem. Utstillingsmodell av etterkommeren til de jeg hadde sprengt. Jeg tror ikke jeg hadde krav på dette i forsikringen, men HFK i Tønsberg har alltid vært kjempegreie å ha med å gjøre

Forhåpentligvis kommer ikke kameraten min til å ha problemer med å få pengene igjen for det kjøpet han gjorde

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med det kjøpet. Kontakt selgeren å krev tilbakebetaling.
    Slike forsikringer er ganske kjekke å ha, vertfall for din del.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjedelig opplevelse dere fikk, men det er ikke første gang jeg hører om Doxaer som avgir stikkflammer eller liknende. Den dere kjøpte kan ha vært en tidlig utgave, og jeg vil tro de nye modellene er mer kvalitetssikret.

Tipper du ikke angret på forsikringskjøpet nå ja, hehe..

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å skaffe deg noen høyttaler til test bruk som du ikke er redd for å ødelegge? Noe billige party høyttalere etc?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Veldig kjedelig opplevelse dere fikk, men det er ikke første gang jeg hører om Doxaer som avgir stikkflammer eller liknende.
    *gulp* Nå har jeg ingen innkjøpsliste, men om jeg hadde hatt, hadde Doxa kommet langt nede på den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Veldig kjedelig opplevelse dere fikk, men det er ikke første gang jeg hører om Doxaer som avgir stikkflammer eller liknende. Den dere kjøpte kan ha vært en tidlig utgave, og jeg vil tro de nye modellene er mer kvalitetssikret.

Tipper du ikke angret på forsikringskjøpet nå ja, hehe..

Selger påsto at at den skulle være fra 2003. Så den burde jo ha vært grei sånn sett. Men han sa også at han ikke hadde brukt den på 2 år. Kanskje den har vært lagret i en utebod uten å bli testet før den ble sendt? Eller kanskje den fikk seg en smell av posten mens den ble fraktet? Ikke vet jeg....

Men jeg er glad for at jeg hadde forsikring nå ja. Den mellomtonen hadde nok kostet ihvertfall et par tusenlapper ser jeg for meg....

Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hva med å skaffe deg noen høyttaler til test bruk som du ikke er redd for å ødelegge? Noe billige party høyttalere etc?
    Hehe. Det blir nok heller til at jeg ikke tester gamle produkter jeg ikke er sikker på fungerer noe mere. Har jo aldri hatt noen skader eller lignende når jeg har hatt fester tidligere, så å kjøpe seg dårlige høytalere utgår.

Jeg heller mere mot å kjøpe meg noe bedre snart

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette tilfellet kan det være årsaker som ikke har noe med Doxa i seg selv å gjøre, mtp lagring etc., som sjefern skriver. Men meg bekjent var det en tidlig periode hyppige "oppgraderinger" av forsterkerne deres, muligens grunnet manglende kvalitetssikring.

Hellnoob: Som jeg skrev har det kommet meg for øret at de nye forsterkerne fra Doxa skal være rimelig trygge, så man skal ikke avskrive de Jeg har faktisk hørt den nyeste effektforsterkeren deres på et par høyttalere jeg kjenner passe godt, og det låt meget bra bare så det er sagt.

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at kompisen din får igjen pengene han brukte.
    En kompis av meg ble lurt trill rundt ved bruktkjøp gjennom Finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Doxa 70SE har gått opp i røyk 2 ganger på de 10? årene jeg har hatt den, så er ikke helt ukjent dette. Er ikke noe form for beskyttelse i disse. Men de er enkle og reparere på, og transistorene koster ikke stort.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me don't like firebombs in da setup...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn...
    Ja, har hørt rykter om deres evne til å ryke, men brenne av en ht ved påslag, ja det må være første gang. Ville ha hørt med selger om refundering evt. erstatning Virker på meg som at det er noe "muffens" her siden det skjer første gang du kobler den til.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også en tendens at gamle forsterkere griller elementer generelt:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    kjedelig sånt kan jo være at den ble skadet i post å da,de er jo ikke kjent for å behandle ting pent

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Hehe. Du gjør det ikke akkurat noe lettere for meg å teste "gammelt" utstyr igjen. Kommer til å være ekstremt skeptisk!

Jeg har alltid syntes det var morro å teste forskjellige komponenter i et annlegg. Føler at ting har blitt litt anderledes nå

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Vært borti noe skikkelig dårlige greier du, Dag? hehe...

Men seriøst; avhengig av selger (siden han har Doxa er han sikkert en minnelig kar) burde dere komme til en minnelighet ang refusjon/kompensasjon for det som har skjedd...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier, flaks at ingen av de tre doxaene som er i familien har ødelagt noe

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Vært borti noe skikkelig dårlige greier du, Dag? hehe...

Men seriøst; avhengig av selger (siden han har Doxa er han sikkert en minnelig kar) burde dere komme til en minnelighet ang refusjon/kompensasjon for det som har skjedd...
    Ja :-)

En kamerat sve av mellombassene i Kappa 9.2i med en Nakamitchi PA7 MkII, disse er vedig varme og når de blir gamle er det masse tull.

Jeg har også tatt kål på en diskant og en mellomtone her hjemme, men ikke på grunn av rågammelt utstyr akkurat:-D Lurer på om det var Rotel RB-1090 som ga meg litt trøbbel, men ikke 100% sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker er dette , hvis det er 70b eller signatur kjøper eg an av deg. Billig vel og merke

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt meg en 70 SE og den pøser ut noe voldsomt med likespenning. Får se hva som skjer når jeg kobler til 8 ohms last til den, men har dårig tro på at det gjør noe fra eller til.
    Får bare håpe at jeg og selgeren blir enig om det er noe galt med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)