Bruktkjøp av Doxa 70 effektforsterker sprengte høytaleren min! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne er vel gamlere enn det, så den garantien har vel gått ut. Selger bedyrer selvfølgelig at den var OK da han sendte den, men at begge utgangene har blitt kaputt i posten er vel litt i overkant
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpe an billigt av deg eg :)

Det er jo litt vanlig at de har en del støy på "tomgang" har du målt hvor mye likesp. det er ? dette kan evt. lett justeres . Det hjelper nok ikke med 8ohms last..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17V på den ene utgangen og 39V på den andre. Liksom ikke snakk om noe finjustering heller
    Får se hva lsags avtale jeg får med han kødden som solgte den til meg før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en regel som sier at hvis en vare er ødelagt og selgeren burde ha visst at den var ødelagt så har kjøper krav på å få reparert på selgers regning eller heve kjøpet. Men det kan jo være litt vanskelig å bevise sånne påstander da. Har vel kanskje egentlig sendt Doxa nederst på lista jeg også. Men å kjøpe Doxa til bakhøyttalerne hadde kanskje vært litt overkill uansett.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har nylig kjøpt meg en 70 SE og den pøser ut noe voldsomt med likespenning.
    Beskrivelsen din er samsvarende med "sprengte" utganger, og reparasjon er eventuelt neste trinn.

Du bør heller gå for en Model73

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, hvis du betaler, så gjerne det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en mulighet at min 70B sørger for knitringen på venstre kanal og var skyld i at diskanten ble ødelagt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kan det være en mulighet at min 70B sørger for knitringen på venstre kanal og var skyld i at diskanten ble ødelagt?
    Ja det kan være mulig. "Knitring".. hvis basselementer oppfører seg merklig så kan det være et tegn på likespenning på utgangene og ingen høyttalere liker likespenning.
    Normalt vil det være endel utganger (transistorer) ++ som må byttes.. ikke en spesielt billig affære. I din er det ett par 20 stk..

Hvis du er skikkelig lei denne forsterkeren kan jeg kjøpe den av deg . Send meg en pm om det er aktuelt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mono2n
    Ja det kan være mulig. "Knitring".. hvis basselementer oppfører seg merklig så kan det være et tegn på likespenning på utgangene og ingen høyttalere liker likespenning.
    Normalt vil det være endel utganger (transistorer) ++ som må byttes.. ikke en spesielt billig affære. I din er det ett par 20 stk..

Hvis du er skikkelig lei denne forsterkeren kan jeg kjøpe den av deg . Send meg en pm om det er aktuelt.
    Egentlig er jeg fryktelig glad i doxaen min så jeg hadde håpet i det lengste at det ikke er den som er gåen, men har sendt mail til Doxa i håp om et svar der om eventuell innlevering og eventuelt oppgradering.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •