HDMI-signaler gjennom AV-reciever til TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI-signaler gjennom AV-reciever til TV?

Jeg ser for meg å koble HD-dekoder med HDMI gjennom en receiver til TV. Men da er jeg avhengig av å ha på receiveren for å få lyd? Jeg regner ikke med at receiveren slipper HDMI-signalet gjennom dersom den er avslått? Jeg ser nemlig for meg at fruen har lyst til å ha det så enkelt som mulig når hun skal se på TV, og det innbefatter nok ikke å bruke nok en komponent for å se på Jakten på kjærligheten...

Må jeg bruke en HDMI-splitter, som deler signalet slik at det går en kabel fra dekoder til receiver, og en kabel fra dekoder til TV? Og da kommer det kanskje nok en utfordring; programmering av en Logitech Harmony One. Kan jeg lage en aktivitet "Se på TV med receiver" og en annen "Se på TV"?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg ser for meg å koble HD-dekoder med HDMI gjennom en receiver til TV. Men da er jeg avhengig av å ha på receiveren for å få lyd? Jeg regner ikke med at receiveren slipper HDMI-signalet gjennom dersom den er avslått? Jeg ser nemlig for meg at fruen har lyst til å ha det så enkelt som mulig når hun skal se på TV, og det innbefatter nok ikke å bruke nok en komponent for å se på Jakten på kjærligheten...

Må jeg bruke en HDMI-splitter, som deler signalet slik at det går en kabel fra dekoder til receiver, og en kabel fra dekoder til TV? Og da kommer det kanskje nok en utfordring; programmering av en Logitech Harmony One. Kan jeg lage en aktivitet "Se på TV med receiver" og en annen "Se på TV"?
    Ja, reciveren må stå på for å få lyd. En kabel fra dekoder til reciver og en fra reciver til tv. Bruker du Harmony One, så er det jo bare å trykke på en kanpp for så se på TV. Trenger ikke to oppsett på kontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HD PVR fra Canal Digital.
    Denne har HDMI kabel til receiver og videre til TV. Det er vel det som er mest interessant ifm med HD sendinger og 5.1 lyd. Kaller det for HD TV på min Harmony 1000.
    Har også scart fra dekoder til TV med lyd og bilde. Kaller det å Se TV.
    Funker helt fint.

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Jeg har en HD PVR fra Canal Digital.
    Denne har HDMI kabel til receiver og videre til TV. Det er vel det som er mest interessant ifm med HD sendinger og 5.1 lyd. Kaller det for HD TV på min Harmony 1000.
    Har også scart fra dekoder til TV med lyd og bilde. Kaller det å Se TV.
    Funker helt fint.
    Hvis du kjører lyd fra HD PVR gjennom HDMI, får du kun stereo... Den må kobles med coaxial for å få 5,1 lyd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL

Kanskje det enkleste er å kople fra dekoder med både HDMI og Scart? F.eks. AV-inngang 1 med Scart (pass på at det er RGB signalene som brukes for å få best kvalitet) og AV-inngang 2 for HDMI via forsterker.

Dette har en annen fordel. Fruen kan da også se Text-TV via scart på "vanlig måte". Dvs. via TV'ens Text-TV dekoder som ofte er bedre enn dekoderens Text-TV dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •