Ipod Docking på Yamaha receiver-bedre lyd??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipod Docking på Yamaha receiver-bedre lyd??

Min svoger og jeg har visst startet en diskusjon på litt feil forum (generell video). Han er interessert i å kjøpe Yamaha receiver modell 463.

knsu spør om det gir bedre lyd å kjøpe en Yamaha dockingstasjon til sin Ipod Classic for bruk med den spesielle docking-kontakten bakpå (mao: er det en DAC eller noe sånt i denne ( 463 ) eller blir lyden like god ved vanlig phono/RCA tilkobling som han nå har i sin originale Apple Ipod docking stasjon?
    Altså, Hvilke funkjsoner oppnår man med denne Yamaha-dockingen?? Er det LYDMESSIGE fordeler, eller er det bare for å kunne styre Ipod via Yamaha remote?? Få opp tekst og sanger etc. i displayet har ingen interesse
    For interesserte, kikk på denne tråden som ligger under video og ikke audio:

http://avforum.no/forum/generell-vid...bedre-lyd.html

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv denne dockingstasjonen, og opplever at lyden blir bedre via docken. Jeg sjekket akkurat dette på receiveren, og der stod det at input-signalet fra iPoden var ANALOGT. Det i seg selv er altså ikke forklaringen på at jeg opplever lyden som bedre enn via lydkabel.

Kvaliteten blir uansett ikke bedre enn kvaliteten på råmaterialet (selvom Enhance-funksjonen til Yamaha kan hjelpe endel), men med docken synes jeg det hele blir litt mer avslørende klart. Jeg føler at flere av mine CD'er nå må rippes inn på nytt, med høyere bitrate.

Og, jo, man kan da styre iPoden via Yamahas fjernkontroll, få opp menyer og spillelister opp på TV'en, spille av videoer på TVen, og lade opp iPoden både under bruk og i stand-by modus.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke denne jeg. Svarte i den andre tråden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •