yamaha rx2700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: yamaha rx2700

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha rx2700

Er nybegynner på dette feltet - så håper derfor at noen kan gi meg noen fornuftige svar.

Har som overskriften sier en yamaha Rx2700 - som hittil har vært brukt mest til hjemmekino. Jeg bruker den også til vanlig musikk - og det er på dette området jeg søker litt guiding/hjelp.

Som mange andre har jeg etterhvert store mengder musikk lagret digitalt og ønsker å spille musikken fra dette mediet via forsterkeren.

Er dac,en som sitter i Rx2700 av en slik kvalitet at man nærmerer seg hifilyd hvis man f.eks spiller lossless filer. Jeg synes nemlig at det blir bedre lyd av å spille cd plata via en Pioner dvd spiller - det burde vel ikke være slik!

Har også sett her på forumet at man lovpriser Cambridge Dacmagic - vil en slik sak heve lyden markant ved spilling av digitale filer.

Hilsen en som søker etter bedre lyd....

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal jeg ikke uttale meg kritisk til DACen i yamaha, men det vil gi deg markant bedring i lyden ved kjøp av en ekstern DAC.

Opplever det samme som deg akkurat nå, ettersom jeg ikke har DAC selv. Kommer litt annpå hvilket format jeg spiller av på mediasenteret selvfølgelig (kjører .flac der det er mulig), men den beste lyden kommer fra bluray-spilleren. Ekstern DAC er nok løsningen din, og Dacmagic er et godt valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •