Onkyo TX-SR606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR606

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Onkyo TX-SR606 reciever, og jeg ønsker da også å bytte ut mine gamle høyttalere.

Valget mitt har falt på Cerwin Vega CLS-10, men jeg er usikker på om forsterkeren min er bra nok for disse høyttalerene? Her er et utdrag fra informasjon om dem på hifiklubben.no: "CLS-10 er svært lettdreven i forhold til hvor mye lyd den kan sparke fra seg. Følsomheten ligger på 90 dB, og dermed er det tilstrekkelig med en strømsterk forsterker på 50-60 watt for å fylle hele rommet med et solid lydtrykk. Har du en hjemmekino-forsterker, bør du sikte på litt høyere effekt, men du klarer deg utmerket med 70-90 watt."

I følge teksten der skal vel min forsterker være mer enn bra nok? Eller..?

Jeg ønsker også å kjøpe Cerwin Vega CLS-6C senterhøyttaler, Cerwin Vega CLS-6 bakhøyttalere og Cerwin Vega CLS-12X subwoofer.

Vil forsterkeren min klare å drive dette? Og vil jeg få et bra hjemmekinosystem med dette anlegget?

På forhånd takk for svar! :-)

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du kjøper sub som kan ta seg av den dypeste bassen tror jeg nok det vil gå greit, men vist du skal ha en fest eller noe vil nok Onkyoen slite. Problemet er også at Onkyoen mangler pre-out sånn at du kan koble på effektforsterkere senere. Men på normale volum på film og musikk bør det gå greit.

På subben vil jeg nok heller gått for en XTZ 12" som spiller både dypere og raskere, men med litt mindre trøkk(romling vil jeg kalle det)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar hifi-sondre!

Ja jeg har fått med meg at det er et minus med denne Onkyoen..

Men vil den klare å drive høyttalerene bra nok til at det blir skikkelig trøkk i filmene jeg ser da? (Selvfølgelig med 12" sub i tillegg..)

Når det gjelder subben så er det trøkk (romling) jeg liker når jeg ser film

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du skal handle på HIFI-klubben, så da ville jeg testet ve serien fra cerwin vega før jeg hadde kjøpt.

Onkyo er en veldig bra match til CW, så jeg tror du blir fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal handle på HIFI-klubben ja

Men problemet er at VE-serien ikke leverer front-høyttalere som er mindre enn VE-12F, og det blir vel litt for stort for Onkyen?

Vet du forresten hvor mange watt onkyoen leverer når jeg kobler på høyttalere som er 4 ohm?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, HIFI-klubben har vist sluttet å selge ve 8 ja....

Angående den Onkyoen er det umuligt å si hvor mange watt den gir i 4 ohm siden den er oppgitt med "tullewatt". Med tullewatt mener jeg at di ikke måler med alle kanalene i drift og med så så mye forvrengning osv...

Av billig merker er det nesten bare Harman Kardon og Nad som oppgir watt som det faktisk går ann å forstå skikkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner..

Men hva vil du anbefale meg da? Vil jeg få trøkk i hjemmekinoen min med disse høyttalerene og denne forsterkeren?

Det er vel senterhøyttaleren og subwooferen som står for det meste av "trøkket" når man ser på film også, er det ikke?

Tusen takk for all informasjon så langt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •