Pioneer VSX-1018 vs Yamaha RX-V863 / RX-V663

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1018 vs Yamaha RX-V863 / RX-V663

Hei,
    Mitt Samsung hjemmekinoanlegg har tatt kvelden og jeg vurderer STERKT å gå for løse komponenter istedet. Jeg har noen høyttalere nå, noen enkle små satelittsaker, som jeg tenkte å bytte ut etterhvert. Jeg er ganske fornøyd med lyden i de, og i den lille stua vi har nå så er det mer enn nok.

Uansett, jeg tenker litt fremover, og vurderer litt forskjellige forsterkere. Jeg har sett på Pioneer sin VSX-1018, og Yamaha sine RX-V863 og V663. Jeg får en hyggelig pris på alle modellene, men det er fortsatt 600,- billigere for meg gå for Pioneeren kontra V863. Er det noen grunn til å gå opp til Yamahaen? Evt ned til V663en?

Som sagt, jeg vil gjerne ha noe som jeg ikke behøver å bytte ut om ett år fordi jeg har kjøpt større høyttalere. Anlegget brukes MYE til film, og en del til musikk med PS3 som avspiller.

Tar imot alt av tips og forslag

mvh
    Tor J.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også nå muligens ett siste alternativ. Pioneer LX-50. Hva anbefales av LX-50 og VSX-1018?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å trå feil med Yamaha (testvinner gang etter gang, samt flere unike løsninger som ulike lydprogrammer, presence-kanaler, osv.).

Denne synes jeg var interessant lesning:

Home Theater 20th Anniversary Special Report:Rediscovering CINEMA DSP 1/7 | YAMAHA

Hvis valget står mellom 863 og 663, så er det ikke vanskelig å anbefale 863: litt mer kraft, litt fler HDMI-innganger, noen fler finesser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •