Midgard Oberon ELLER Rotel RB-1091 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 97
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Beklager at jeg ødelegger tråden med å diskutere og være litt vel krass med han gutten der, men gjør meg litt forbanna sånn busemann oppførsel.
    Nr. 1: Helt enig.
    Nr. 2: Det er ikke du som ødelegger tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    makan til oppførsel på et ellers såpass voksent forum er skremmende..
    trodde faktisk man skulle vært spart for slikt på et forum som dette!

hvor i h... er mod'ene ?? :-) sitter de med cola og potetgull og storkoser seg med utviklingen i denne vanvittige tråden ?! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar ang hvilke blokker som låt best var det mine egne:

2 stk Sony blokker

Med denne forforsterkeren: Forforsterker

Her er foresten cd spilleren som er brukt:
    CD spiller

Så kan jeg jo legge til at jeg er 100% enig i gulliks "faglige innhold". Selv om han kan virke som en liten islegger.
    Er ikke bare på skøytebanen jeg tror han legger is liksom. Litt her og der

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer bare på hvem er egentlig han gulikk? Jeg tipper det er en ellers koslig fyr på forumet her, men så har blitt frustrert fordi han ikke har fått noe "kos" av kona på snart en uke, så han tar det ut med sin andre "personlighet" her..

Alt annet blir jo bare dumt "gulikk"
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artofdesign
    Så kan jeg jo legge til at jeg er 100% enig i gulliks "faglige innhold". Selv om han kan virke som en liten islegger.
    Er ikke bare på skøytebanen jeg tror han legger is liksom. Litt her og der
    Jeg vil si meg 100% uenig i gulliks utsagn. Selv om ikke en rotel-forsterker passer til alle mulige annlegg, gjør den ikke til en dårlig forsterker. Det blir som å si at sonyforsterkeren og sonyeffektforsterkeren er dårlig, pga de ikke passer til mitt anlegg.

Til syvende og sist må alle forsterkere matche resten av anlegget for at det skal være bra sammen. I noen tillfeller er rotel en god match, i andre tillfeller ikke. Og slik er det med alle forsterkere jeg har erfart.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå holder det på og gli ut her moderatorer...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er god underholdning! Ler meg skakk av gulikk.
    Vær så snill å ikke moderere. Sånne gutter trenger vi.

(lett ispedd ironi, men jeg ler godt av hans utblåsninger)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan til drittprat er det leeenge siden jeg så her inne :twisted:
    Mod. Wake up ! Som sagt: snørrunger skal være i seng nå.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulikk har nå tatt seg en pause fra forumet - på ubestemt tid.

Fortsett gjerne diskusjonen, da med en noe mer hyggelig tone.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, bare man roper kommer det "foreldre"

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det mulighet for og få denne tråden tilbake on topic.

Jeg har hørt disse Rotel mono blokkene ved en anledning og i det anlegget låt det svært underholdene.

Men det er jo med disse som med alt annet innen hifi, ting må passe sammen får summen av alt gir resultaltet.

Disse blokkene har jo også høstet gode omtaler i flere fagblader og det pleier ikke et produkt som er dårlig og få.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    sitter de med cola og potetgull og storkoser seg med utviklingen i denne vanvittige tråden ?! :-D
    mmmm chiiiiiips
    Forståeligt hvis dei heller nyte 1 pose chips elle 3, istedenfor å henga seg opp i ein så leke nordlending å late som an har .... fritidsproblemer :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB1092 (stereoutg. av RB1091) er kommet inn til "eksamen" her i hjemmet til tross for slakten de har fått i denne tråden... De prøvespiller for opptreden sammen med B&W 801 Matrix. Helt enig med at match er avgjørende og tester dem med forforsterker, hjemmekinoreceiver, etc.. høyttalerne har jeg ikke mulighet til å variere på. Hovedprioriteringen vil være hjemmekino/stue-stereo (ikke dedikert lytting).

Forøvrig underholdende tråd, ikke alltid like lett å vite at det man skriver på et internettforum kan leses av alle og refereres til i "evig tid"..:wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB1092 har jo fått stort sett kjempekritikker over alt. Jeg selv holdt på å selge min sist helg etter å ha spilt uten den innkoblet i ca en uke. Da hørte jeg det skjedde noe med lyden etterhvert. Koblet inn igjen 1092 og snakk om forandring. Det er tydelig at HT som er Klipsch RF63 er innspilt, hvilket jeg trodde var gjort etter 10 timer. Men det var grovjobben. Nå er jeg på utkikk etter en 1091 til senteren min. Finner jeg en "billig" så er jeg så heldig at jeg vet det er match. Hører med at jeg kjører resten av HT med en Yamaha RX-V2700. HT er der RC64, RS62 og noen Yamaha i 3000 kroners klassen i presence.
    Vennlig hilsen Storfornøyd.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg våknet opp, og hva så jeg. Jo en begynner å diskutere trådens spørsmål igjen, det er bra.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg våknet opp, og hva så jeg. Jo en begynner å diskutere trådens spørsmål igjen, det er bra.
    Beklager, men de opprinnelige spørsmålene i tråden interesserer meg!:wink:

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gulikk
    Asså hadd æ betalt 15 lappa for no sånn svinshit, så hadd æ gått å hængt mæ... Men æ skjønne at du har anna å lev for enn hifi når du itj bryr dæ særleg.
    Godt kjempe Gulikk! Eller var det Tulikk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn på generelt grunnlag, den som avskriver ting har som regel ikke fått det til å spille bra, og man er ikke spesielt dyktig om man ikke får stort sett hva som helst til å spille bra i rett kombinasjon. Det at noen gir seg selv kred for "evnen til å slakte" vitner enten om skjult agenda eller et totalt fravær av den kunnskapen de utgir seg for å ha.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tillater meg å komme med en innskytelse siden Oberon er ute av produksjon.

ICE, eller klasse D generelt, blir typisk rangert etter hvor mørkt de låter. Rotel var sist på banen og gjorde det kommersielt smarte å lage en lastsensitiv feedback som gir noe mer nivå i bassen og ble dermed raskt stemplet som en av de "mest musikalske". Jeff Rowland er også stemplet som "mer musikalsk" og har også en temmelig banal EQ med en liten trafo på inngangen.

I bunn og grunn er det et spørsmål om hva som passer oppsettet ditt. Gorm Sørensen gjorde en test av de to i Hjemmekino, hans dom var rimelig klar: På hans 802D låt Oberon best, på hans 804N låt Rotel best. 804N spiller i utgangspunktet vesentlig lysere enn 802D. Stort enklere kan det vel ikke sies. Det som gjelder for Oberon gjelder selvsagt også i utgangspunktet for alle andre som benytter "plain" modul uten tilleggselektronikk.
    Litt lettvindt skrevet kanskje? Liker ikke produsenter som omtaler konkurenter på denne måten. Spesielt når jeg til nå har hatt stor respekt for kunnskapen og viljen/evnen til å opplyse folk, også meg, på en veldig bra og enkel måte.
    Der fikk du en liten skrape fra meg Snickers-is, ikke det at det biter på deg kanskje, men...
    Nå er det sånn at jeg vurderte Oberon 6.1 mot RB1092 i sin tid og valgte 1092. Dette pga tester av Rotel vs. Oberon (Roteltester også i utland). Og når jeg da hadde Klipsch så var valget enkelt, jeg tok den kommersielt smarteste :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det jeg skrev kan missforståes, men det slår meg jo også at du tolker det jeg skriver ironisk. Det jeg ville frem til er at markedet i stor grad styres av lite faglige tester, ikke at jeg har noe godt svar på hvordan man skal kunne unngå det, man kobler komponentene opp i mer eller mindre tilfeldige oppsett og slenger ut en dom over produktet basert på hvordan dette oppsettet låter totalt sett, noe som har lite med selve produktet man tester å gjøre.

I snitt ligger høyttalere klart på den lyse siden av nøytralt, noe som medfører at sjansen for gode tester er større for forsterkere som ligger på den mørke siden av nøytralt fremfor en nøytral klangbalanse.

Det må jo dermed være kommersielt smart å legge klangbalansen mørkere enn nøytralt. Rotel gjør det ved å ha en motkobling som reagerer på lastens elektriske fasevinkler mens JR gjør det med en krets på inngangen. Å kalle den noe annet enn EQ blir vel feil. Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •